Sini Saarela

"Tohtori"
[QUOTE="Mies";29277522]Itsekäs lepakko joka syyllistyy tietoisesti laittomuuksiin ja maksattaa valtiolla kulut.[/QUOTE]

Sulla vissiin ei käy koskaan flaksi, kukaan normaali ei moista kirjoittaisi.

Daadaadaa
En ole mikään Sini-fani tai en yleisesti ottaen ajattele, että Greenpeacen toiminta olisi mitenkään erityisen ihailtavaa. Silti mä ihmettelen, että joillekkin ihmisille laki on niin pyhä. Ja aivan sama minkä maan laki ja millainen laki. On tässä maailmassa aika usein nähty, että laki on suorastaan velvoittanut tai vaatinut toimimaan todella epäeettisesti jne...

Kuvottaa ainakin mua sellaiset ihmiset, jotka aina menevät lain taakse. Mut toisaalta tämmöset ihmiset ovat monella tasolla hyvin kapeakatseisia, joten minkäs teet.

"vvieras"
Jos ottaa toisen omaa niin sillä on seuraukset ja jos sen tekee venäjällä niin sit istuu venäjän vankilassa missä olot ei ole hyvät.
Vaikka ois kuinka hyvällä asialla niin silti ne toteutetaan lakien mukaan. Jos sä esimerkiksi näet jossain perheessä lasten voivan huonosti niin et voi vain mennä ja viedä niitä lapsia, sillä on seuraukset.

Daadaadaa
[QUOTE="vvieras";29277897]Jos ottaa toisen omaa niin sillä on seuraukset ja jos sen tekee venäjällä niin sit istuu venäjän vankilassa missä olot ei ole hyvät.
Vaikka ois kuinka hyvällä asialla niin silti ne toteutetaan lakien mukaan. Jos sä esimerkiksi näet jossain perheessä lasten voivan huonosti niin et voi vain mennä ja viedä niitä lapsia, sillä on seuraukset.[/QUOTE]

Tää on ihan totta. Mutta silti ei tässä nyt ole mikään "pahis" kyseessä. Ihmetyttää, että joillakin suorastaan viha tursuaa korvista ja asenne on, että "sinne vaan Siperiaan istumaan 20 vuotta saatanan lepakko" tms... Tämmösiä mielipiteitä on aika monella... Liian monella...

[t]
Silti mä ihmettelen, että joillekkin ihmisille laki on niin pyhä. Ja aivan sama minkä maan laki ja millainen laki. On tässä maailmassa aika usein nähty, että laki on suorastaan velvoittanut tai vaatinut toimimaan todella epäeettisesti jne...

Kuvottaa ainakin mua sellaiset ihmiset, jotka aina menevät lain taakse. Mut toisaalta tämmöset ihmiset ovat monella tasolla hyvin kapeakatseisia, joten minkäs teet.
Jep.

Eräällä toisella palstalla eräskin kirjoittaja ihan tosissaan selitti että ei voisi seurustella pilveä polttelevan ihmisen kanssa, koska se on tällä hetkellä laitonta. Minkäänlaista omaa moraalikoodia tai arvomaailmaa ei tuntunut olevaan vaan kaikki mikä oli laitonta oli ehdoton nou nou.

Kansalaistottelemuus on monesti ainoa keino vaikuttaa ja nostaa tärkeät asiat pramille. Mitään suoranaista vaikutusta tällä ei ehkä ole, mutta kyllähän nämä aktivistit sen tietävät. Vakaumuksen mukaan mennään ja tällä kertaa se vakaumus on sellainen, joka jokaisen ajattelevan ihmisen pitäisi positiivisena tunnistaa.

Yhteistyössä