Sinäjoella synnyttäneitä???

Haluaisin kuulla kokemuksia, millainen henkilökunta, onko vaihtoehtoja esim. asennois ja kivunlievityksis jne... Harkitsen seinäjoella synnyttämistä, vaikken sinne virallisesti kuulukkaan... Kertokaa rehellisesti hyvät ja huonot kokemukset!!!!KIITOS!

minä oon siellä synnyttänyt 2 kertaa ja molemmista kerroista hyvät muistot :flower: eka kerralla oli todella ihana kätilö mutta vuoro harmikseni vaihtui juuri ennen ponnistamista(synnytys kesti 14.5h josta ponnistin reilun tunnin ja vauva oli 4420g),olisin kaivannut ponn.vaiheeseen jotakin kivulievitystä jota ensimmäinen kätilö lupasi mutta toinen ei sitten antanutkaan ja synnytys venyi.mutta muuten ihana kokemus.toisella kerralla kätilö oli taas todella ihana jolla oli "minä vien,sinä vikiset"asenne,napakka nainen :) sillä kertaa synn. kesti vain alle 4h.nyt on tunne etten edes uskaltaisi muualla synnyttääkään kun koin seinäjoen niin hyväksi.

Seinäjoella löytyy myös tämä allas, en ole kokeillut sen verran hätänen oli synnytys. Eli negatiivisena koin kätilön kiireellisyyden, toki hänen vuorossaan olin neljäs joka synnytti ja meillä synty 1,29 ja vuoro vaihtuu 21 tai 22 en muista kumpi.

Eli olin vielä tarkkailussa kun lapsi päätti tulla ulos, eli mulla aukesi 1cm auki asti tunnissa ja kätilö ei pysynyt mukana. Ja kipee kyllä olin, mutta hän ei sitä ottanut tosissaan kuinka kipeä. Ja enkä sitten sadatta kertaa viittinyt narista kun olin jo saanut kipuihini supon. Ok olin saanut kipupiikin 22 ja 24 olin tosi kipee ja sillon se suppo ja sillon tarkisti että sentti auki edelleen enpä siinä sitten narissut kolmatta kertaa ennenkuin 1 jälkeen ku tunsin lapsen tulevan ja ei muuta ku lapsi pihalle, olis tullut ilman sitä kätilöä mutta kalvo ei puhjennut ilman apua.

Eli henkilökuntaa tarvittaisin enemmän näihin yhtäkkisiin kiireisiin.

kolme kertaa seinäjoella olen synnyttänyt eikä
mitään valittamista ole ollut.kivunlievitystä olisin
saanut ekassa synnytyksessä,mutta minä hullu en
älynny ottaa,tokassa sain spinaalin ja synnytys oli
taivaallinen.kolmas käynnistetttiin ja syntyi niin
nopeesti ettei ehtinyt lievitystä laittaa.2h20min kesti
kokonaisuudessaan.

Seinäjoella on saatavilla lähes kaikki kivunlievitykset joita ei aina löydy edes isommista sairaaloista.Myös amme löytyy.suosittelen!Löytyy jakkarat,pallot jne.Vaihtoehtoja on monia.Kätilöt aivan symppiksiä! =) :flower: :flower:

tiinu harmailee
Onhan se seinäjoki ihan hyvä paikka, hoitajat on ihania ja ilmapiiri kiva.
Mutta se raivostutti että kun yritettiin käynnistää, he pitivät aina välipäiviä, en tiä onko muualla tapana, mutta oli tosi inhottavaaa.
Myös välillä tuntui että kätilöillä oli turhan kiire ja liian monta hoidettavaa, en tiä oliko se vain tunne, mutta olisin halunnut että minuun keskitytyään enemmän.
Mieti nyt vain tarkkaan kannattaako lähtee synnyttään oman alueensa ulkopuolle, tuskin se siitä paranee :D

antsu
Seinäjoella synnytin ja hyvä kokemus oli. Henkilökunta oli yställistä, toki välillä tuntui että heillä oli kovin kiire kun oli yllätävän paljon synnytyksiä. Ammeessa kävin, mutta ei siitä juurikaan hyötyä ollut. Ilokaasua höhkiessä keskittyi enemmän hengittämiseen niin siitä kyllä tykkäsin. Epiduraalia ei ehditty antamaan kun loppuosa synnytyksestä eteni vauhdilla, mutta ei jäännyt sellaista oloa että olisin ollut raskasta/kipeää kun ponnistusvaihe kesti 10min.

Meidän tyttö syntyi Seinäjoella sektiolla. Paikkana S-joki oli ihan ok. Leikkauksesta jäi TODELLA positiivinen mieli, henkilökunta leikkaussalissa oli aivan ihanaa,pystyi olla koko ajan aivan rauhallisella mielellä.Pari negatiivista asiaakin kyllä löytyi... Yksi vanhempi mieslääkäri on AIVAN täys paska.Ennen synnytystä jouduin hänen "potilaakseen" ja lähdin kotiin itkien...Todella tympeä ihminen ja olen monen muunkin kuullut puhuvan samaa... ja sitten synnytyksen jälkeen.. aika huonosti kerrottiin sairaalan tavoista. esim. viedäänkö lapsi aamuisin hoitajille aamupesuille vai tehdäänkö se omatoimisesti omassa huoneessa. Mutta kokonaisuutena paikka on ihan hyvä!!! Tsemppiä synnytykseen!! =)

Meidän tyttö syntyi Seinäjoella sektiolla. Paikkana S-joki oli ihan ok. Leikkauksesta jäi TODELLA positiivinen mieli, henkilökunta leikkaussalissa oli aivan ihanaa,pystyi olla koko ajan aivan rauhallisella mielellä.Pari negatiivista asiaakin kyllä löytyi... Yksi vanhempi mieslääkäri on AIVAN täys paska.Ennen synnytystä jouduin hänen "potilaakseen" ja lähdin kotiin itkien...Todella tympeä ihminen ja olen monen muunkin kuullut puhuvan samaa... ja sitten synnytyksen jälkeen.. aika huonosti kerrottiin sairaalan tavoista. esim. viedäänkö lapsi aamuisin hoitajille aamupesuille vai tehdäänkö se omatoimisesti omassa huoneessa. Mutta kokonaisuutena paikka on ihan hyvä!!! Tsemppiä synnytykseen!! =)

Yhteistyössä