Sinä E:n ja A:n äiti, joka käyt monta kertaa viikossa Hesessä....

• Viestiketjun aloittaja ihmettelijä x
  • Ensimmäinen viesti
ihmettelijä x
Ajatteletko koskaan miten paljon lapsesi oikeasti syövät ihan roskaruokaa? Isoon ääneen jutustat lastesi kanssa. Olet tyylikkästi pukeutunut. Tulette ilmeisesti suoraan töistä ja hoidosta sinne Heseen. Sen jälkeen käytte saman talon marketissa ostoksilla. Miksi et ostaisi jotain terveellistä ja laittaisitte sitä kotona? Samalla voisit jutustella lastesi kanssa ihan samalla tavalla kuin Hesessäkin. Jos osui ja upposi niin tavoitin oikean ihmisen. Ehkä teet tuota tiedostamatta. ON helppoa mennä ja ostaa valmista, jutella lasten kanssa päivän kuulumiset, antaa lasten leikkiä leikkipaikalla jne.

Muutenkin vanhempien pitäisi herätä siihen, että oikeasti pikaruoka ei ole lapsille hyväksi. Moni rupeaa nirsoilemaan eikä sitten esim. tavallinen kotiruoka/pk:n tai koulun ruoka enää maistukaan. Silloin tällöin on ok, mutta jos Hese-käyntejä on viikoittain monta kertaa niin terveellisyydestä ei voi puhuakaan =(

"no no no"
Joo ei varmaan terveellistä asua hesessä, mutta mua ihmetyttää mistä tiedät kuinka usein he siellä käyvät jos et itsekkin siellä käy yhtä usein? Toiseksi saahan sieltä muutakin kuin ranskanperunoita ja hampurilaisia.

[QUOTE="no no no";30332129]Joo ei varmaan terveellistä asua hesessä, mutta mua ihmetyttää mistä tiedät kuinka usein he siellä käyvät jos et itsekkin siellä käy yhtä usein? Toiseksi saahan sieltä muutakin kuin ranskanperunoita ja hampurilaisia.[/QUOTE]

Voihan ap olla vaikka töissä siellä hesessä.

jeeee
Mä pidin äitiäni poikkeuksellisen pikkusieluisena kun jaksoi ollessaan kaupantäti kyylätä kuinka monta ollutta tai tupakka-askia kukakin viikossa osti. Pienellä paikkakunnalla. Ja sitä sitten päivitteli. Mut kivs tietää että mun äiti ei olexainoa poikkeus joka kyyläilee asiakaiden ostoksia...tai tottumuksia.

vierassssss
Tais nyt monella kolahtaa, varmaan itsekin syöttävät lapsille jatkuvasti roskaruokaa. Ei kai siinä ole mitään ihmeellistä, jos on vaikka töissä siellä hesessä ja useamman kerran viikossa samat asiakkaat siellä käy, että ne nyt vaan oppii tunnistamaan?? Ainakin itse alan asiakkaat tunnistamaan jos usein käyvät, en kyllä hesessä ole töissä. Ja väkisin siinä kuulee ne asiakkaiden jututkin, vaikka ei haluaisi. Vaikka ei niihin huomiota kiinnitäkään. Joo ei kuulu ap:lle asia, mutta onhan se hyvinkin epäterveellistä syödä monta kertaa viikossa roskaruokaa, etenkin kun kyse on alle kouluikäisistä. Muutaman kerran kuussa vielä jotenkin ymmärtäis, etenkin kouluikäisten kanssa. Käyn itsekin joskus pikaruokaa syömässä, etenkin töissä, kun sinne ei oikein eväitäkään voi ottaa. Mutta olenkin aikuinen. Ja meidän 2v ei ole koskaan käynyt hesessä tai mäkissä. Kotona on annettu joskus maistaa ranskalaisia, vissiin pari kertaa, kun ei sen useammin itsekään niitä olla syöty. Ehtii tuo myöhemminkin noita maistelemaan.

"NamNam"
Heh.. Itse näen pahimpana roskana niissä pikaruokapaikkojen valikoimissa sokerilliset limut.

Muutoin.. kuinka paljon se sämpylä vaikkapa poikkeaa kotona vedetystä vaaleasta leivästä? ;) Juujuu lisäaineita on mutta niin on kaupasta ostetussakin, harva nyt aamusta iltaan vääntää leipää eikä se kummemmaksi muutu vaikka kotona vaaleita jauhoja käyttäiskin.
Pihvi, sipuli, juusto, salaatti, tomaatti ja hui hirveää suolakurkku. Majoneesitkin voi jättää pois kuten monet muut.
Meillä tehdään enimmäkseen kotona nuokin pöperöt mutta takuulla saan tehtyä ns.epäterveellisempää omista annoksistani mättämällä erilaisia majoneeseja ym hampparin väliinkin ja ranskalaiset hurautan öljykeittimessä, ihminen tarvitsee hyviä rasvoja joten samapa se on vetää noinkin osa ja sitten öljypohjaiset salaatinkastikkeet yms (mutta ei näy kropassa joten..).

Jos muutoin syö ok ja hiukan katsoo mistä päivän ravitsemus koostuu niin tuskimpa sitä yksikään lapsi kuolee/kärsii puutostiloistakaan. Toki ääripäitä on näissäkin asioissa ja painonsa kanssa jojoilevalle aikuiselle ei ne liiat hiilarit hyväksi ole mutta.. kohtuudella kaikkea niin hyvin menee.
Nykyäänhän perunakin on saatanasta joidenkin mielestä vaan ennen sitäkin sai syödä hyvillä mielin eikä ollut ylipainoisia lapsia :D

hah-!!
Kuules kyttääjä. Mä syötän lapsilleni mitä haluan. Sinä lapseton luuseri paskahommissa voit pitää pääsi kiinni. :) Tuun muuten moikkaamaan sua seuraavaks kun nähdään. Keskustellaan vähän tästä kyttäämisestäsi ja mt-ongelmistasi.
T. A:n ja E:n äiti

Yhteistyössä