Sinä jolla on useampi lapsi,vastaa tähän..?:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maami"

Vieras
Miksi sinulla on useampi lapsi?

Tää on nyt vain pohtimista.Mulla on itselläni useampi lapsi ja vielä tahdon lisää,miksi?

Mikä minut ajaa haluamaan yhä uuden vauvan/lapsen.
Kun ennestään on jo monta (ja tervettä) lasta,joista olen niiiin kiitollinen.Miksi silti haluan lisää.Onhan raskaudessa ja vauvassa aina suuri työ.itsellä kovat pahoinvoinnit ja vaivat raskaana ja vauvan valvottamiset sun muut.Ja siihen lisäksi muut lapset.

Olenko hullu..

En pysty ajattelemaan että lapset olisi nyt tässä,tahdon vielä..en kaipaa työelämään,en muita huvituksia sen suuremmin.
Olen kyllä tullut siihen tulokseen että minut on luotu äidiksi ja raskastan lapsiani.
Tuleekohan mulle raja vastaan koskaan? Onko teille tullut jonkun lapsen jälkeen lopullisesti tunne että nyt riittää tämä on tässä?

Mulle on tullut,melki joka lapsen jälkeen,mutta kun ne kasvavat vauvasta taaperoiksi niin on iskenyt vauvankaipuu uudestaan ja uudestaan..ja ylitsepääsemättömästi,eikä se lähde ennenkuin saa vauvan <3

Jotkut voi ihmetellä ja kummastella ja sanoa hulluksi..mutta toiset kaipaa elämältää ihan jotain muuta ja minä taas tahdon tätä,tämä on elämää <3
En tahdo vanhana muistella ja katua jos en olekaan yrittänyt lasta jonka haluan vielä.
Miten te olette ajatelleet asiaa?

Kertokaa omia kuulumisianne ja mielipiteitänne,mutta nätisti kiitos,ei mitään haukkumisia,sillä jokaisella meillä on oma tie ja omat ratkaisut:)

Kolmannen lapsen jälkeen tuli tunne valmiista perheestä <3 Aikaisempien syntymän jälkeen olen heti tiennyt haluavani lisää, tällä kertaa sitä tunnetta ei ole tullut ja nuorin lähentelee vuoden ikää. Nyt meillä haaveillaan vallan muista asioista :)

[QUOTE="Maami";26142038]Miksi sinulla on useampi lapsi?
[/QUOTE]

- Uskon olevani parempi äiti monelle lapselle kuin olisin yhdelle tai kahdelle.
- Uskon sisarusten olevan merkittävä rikkaus lapsille niin lapsuudessa kuin halki elämänkin.
- Pystyn hoitamaan ja elättämään useammankin lapsen.
- Nautin elämästä suurperheessä.

- Jne.
:)

Itse suunnittelin olevani kolme kertaa raskaana ja saavani siis kolme lasta. Esikoisen jälkeen meni seuraavan yritykseen aikaa ja sieltä tärähtikin tulla kaksoset. Nyt mielessäni on kuitenkin taas vauva-ajatuksia vaikka lapsia on jo 3. Ikäkin alkaa jo painaa ja yhtenä vaakakupissa on se, että voin saada taaskin kaksoset ja sitten lapsia olisi jo viisi.
Miksi lapsia? En tiedä onko ne "harrastus" tavallaan vai elänkö omaa lapsuuttani niiden kautta tai mitä. Kaiken huipuksi 30-vuotiaaksi asti olin varma etten halua ikinä omia lapsia, mutta yllättäen alan haaveilla suurperheestä...

Meille syntyy viides lapsi kesällä, kaikki lapset on pienillä ikäeroilla. Olemme suuri poikkeus sukulais- ja tuttavapiireissämme, sillä lähes kaikilla ystävillämme on max 2 lasta j 3-lapsen perhe lasketaan suurperheeksi. Valintaamme hankkia "monta" lasta on kritisoitu jo vuosien ajan, on kyselty ollaanko tultu uskoon tai emmekö ole kuulleet ehkäisystä.. Mutta mielestämme viisi lasta ei edes ole paljon!!
Meillä on talous kunnossa, uusi iso talo ja auto johon me kaikki mahdutaan. Kun katson lapsiani ihmettelen miksi joku haluaa vain sen kaksi lasta! ..kun niitä voi tehdä vaikka joka vuosi yhden lisää ;) Meidät on luotu suurperheen vanhemmiksi ja lapsemme nauttivat sisarusten seurasta. Isossa perheessä on turvallinen asua, lapset pitävät toistensa puolta isommassa porukassa ja aina on kotona kavereita kenen kanssa leikkiä :)
Koen, että lapset joilla ei ole sisaruksia menettävät paljon elämässään.

Järki sanoo, että tämä viides olisi viimeinen vauvamme. Mutta ajatus pysyvästä ehkäisystä kauhistuttaa...

Kiitos ihanista vastauksistanne <3
Ehkä se on jokaisen omalla kohdallaan vain itse pohdittava mikä on parasta juuri omalle perheelle ja elämälle.
kirjotelkaa ihmeessä lisää,mieluusti lukisin:)

Onko teitä muita jolla paljon lapsosia???:) voitte kertoa ihan muutakin elämästänne,mikä sujuu ja mikä ei:)vai onkohan tääl jossain palstalla jotaki tällästä kerhoo tai muuta osioo?:)

Minulla on kolme lasta ja olen koko ajan ( 6 vuotta ) haaveilut vielä yhdestä vauvasta. Noo...sitä yhtä ei enää tule gynen tuomion jälkeen, joten...Vielä kun niitä lapsia pystyy saamaan, niin kannattaa laittaa alulle ne, ketkä haluaa saattaa maailmaan ettei käy näin :ashamed:

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Minulla on kolme lasta ja olen koko ajan ( 6 vuotta ) haaveilut vielä yhdestä vauvasta. Noo...sitä yhtä ei enää tule gynen tuomion jälkeen, joten...Vielä kun niitä lapsia pystyy saamaan, niin kannattaa laittaa alulle ne, ketkä haluaa saattaa maailmaan ettei käy näin :ashamed:

Vähän näin minäkin sen ajattelen.
Yritin aikoinani olla "järkevä" ja arvioida voimani ja kasuuni kovalla kädellä joten päädyin ehkäisemään välillä pidempiäkin aikoja putkeen. Se yksi niistä harvoista asioista joita oikeasti kadun. Perhe ei olisi todellakaan toiminut huonommin vaikka meitä olisi ollut muutama lisää.

Vähän näin minäkin sen ajattelen.
Yritin aikoinani olla "järkevä" ja arvioida voimani ja kasuuni kovalla kädellä joten päädyin ehkäisemään välillä pidempiäkin aikoja putkeen. Se yksi niistä harvoista asioista joita oikeasti kadun. Perhe ei olisi todellakaan toiminut huonommin vaikka meitä olisi ollut muutama lisää.

sepä se. Jos tietää että haluaa lapsia, niin ei kannata odotella. Jos odottaa sopivaa hetkeä voi olla että mahdollisuus menee..Tällä hetkellä tuo kuuden vuoden ehkäiseminen kaduttaa, toisaalta- onneksi en tullut raskaaksi koska kohtu ei sitä kestä :|

Yhteistyössä