sinä,joka treenaat rankasti,miten palautuminenmiten estää seuraavan päivän jäykkyys tai kivut,parhaat vinkit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tii"

Vieras
Itellä tulee jo ekan päivän jälkeen tuosta jumpasta jalat pökkelöiksi,vaikka venyttelen hyvin ja teen liikkeet tarkasti.
en lopeta seuraavan päivän kipujen takia koska sitten en koskaan pääsis eteenpäin.mutta onko jotain helpotusta,että sais jalat(ja kaikki lihakset) hyvin palautuun,jotta seuraavastakin treenistä sais hyvin kaiken irti ja vois vetää täysillä?

Mulla auttaa palautusjuoma. Joidenkin mielestä se on ihan turhaa ja pelkkää rahastusta, mutta kyllä mä olen huomannut selvän eron palautumisessa. Ja kyllähän niitä kovaa treenaavat paljon käyttävätkin. Sit toinen juttu on ruokailu 1-2 tunnin kuluttua treenistä ja hiilaria kehiin. Tietysti venyttelyt ja kevyt hieronta voi auttaa. Mut sanoisin, että oikeanlainen ravinto ja just tuo palarin välitön nautttiminen treenin jälkeen auttaa mulla eniten. Niin, ja lepo. Seuraavana päivänä jos tosi kipeät niin kevyt aerobinenkin voi auttaa.

[QUOTE="vieras";25461992]Luulin, että kyse on rankasta treenaamisesta kuten otsikko väittää, mutta puhuitkin jumpasta.

Rankassa treenaamisessa kivut kuuluu asiaan.[/QUOTE]

noh,paskakuntosen mittapuulla rankkaa sitten jos on paremmin ilmaistu.mutta kivut kun kivut. amerikkalainen jumppa jossa painot menossa mukana.

kiitoksia vastauksista. ei ne kivut (jos niitä nyt kivuiks voi sanoo edes) niin pahalta tunnu,mutta aina parempi jos liikkeet ei jää vajaiks jäykkyyden tai muun takia.

[QUOTE="tii";25462015]kiitoksia vastauksista. ei ne kivut (jos niitä nyt kivuiks voi sanoo edes) niin pahalta tunnu,mutta aina parempi jos liikkeet ei jää vajaiks jäykkyyden tai muun takia.[/QUOTE]

pieni kävely lenkki päälle auttaa.

[QUOTE="tii";25462073]mielipiteitä parhaasta palautusjuomasta?[/QUOTE]

Riippuu treenistä ja ruokavaliosta ja tavoitteista. Esim. reco2, hera 80, whey 3.. onhan noita, tuossa noi yleisimmät mitä ihan tavan marketeistakin löytyy. Sit voi sekoitella itse yhdistelemällä, kantsii tutkia pussin kylkiä. Jos tavoitteena laihtua, niin dietmix ihan ok.

Riippuu treenistä ja ruokavaliosta ja tavoitteista. Esim. reco2, hera 80, whey 3.. onhan noita, tuossa noi yleisimmät mitä ihan tavan marketeistakin löytyy. Sit voi sekoitella itse yhdistelemällä, kantsii tutkia pussin kylkiä. Jos tavoitteena laihtua, niin dietmix ihan ok.

mansikanmakuista dietmixiä käytän välipalan sijasta välillä,mutta paljon pienemmällä määrällä kuin ohjeessa.vois kai käyttää sitä ihan palautumistarkotukseen myös ja ohjeen mukaan.

Ruokajutut pitää olla tiptop, ja taisi aapeella ollakin.
Smoothieta tosiaan, tai muuta palautukseen.

Nämä sauna, kylpy, hieronta toimivat.
Pitäisi malttaa pitää välipäiviä, ja silloin hoitaa itseään, eikä jättää väliin.
Minisaunaksi käy lämmin jyvätyynykin.

Mutta välipäivät ovat tärkeitä.

Heti treenin jälkeen verryttely, lähtee maitohapot liikkeelle. Lisäksi pienet palauttavat venyttelyt.

Kotona sit pidemmät venyttelyt, sauna päälle ja välissä kylmä suihku (parantaa verenkiertoa).

Kunnon ruoka ja lepo on tärkeimmät. Säännöllinen hieronta auttaa.

Jos jalat on kipeät seuraavana päivänä, voi treenata vaikka kädet tai selän. Joskus vaan täytyy myöntää itselleen, että on liian kipeä liikkumaan mitenkään, silloin levätään.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä