Sinä joka olet käynyt turkissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias kokematon matkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias kokematon matkailija

Vieras
Paljonko maksoi matkat, mitä meni paikanpäällä rahaa? mitä kautta ja kuinka aikaisin lennot varasitte?

Olemme siis suunnitelleet perheen kanssa lomaa lämpimään ja kokemattomina reissaajina ajattelimme aloittaa alanyasta tai antalayasta, joku 7-10vrk reissu varmaan olisi hyvä? pakettimatkojakin tuossa olen katsellut, kannattaako sellainen?
meitä olisi lähdössä 2 aikuista ja 2 lasta(9v. ja 8v.)

oltiin Sidessä v. 2010. Oli All Inclusive ja rahaa ei mennyt oikeastaan yhtään. Jotain 2400 euroa oli matka ( 2 aikuista ja 2 lasta ) Aurinkomatkat. Toista kertaa Turkkiin en sitten lähdekään. Oli juurikin sellaista kuin olin kuvitellutkin, eikä ollenkaan positiivisessa mielessä. Ollaan matkusteltu paljon. Bulgariakin parempi!

Paljonko maksoi matkat, mitä meni paikanpäällä rahaa? mitä kautta ja kuinka aikaisin lennot varasitte?

Olemme siis suunnitelleet perheen kanssa lomaa lämpimään ja kokemattomina reissaajina ajattelimme aloittaa alanyasta tai antalayasta, joku 7-10vrk reissu varmaan olisi hyvä? pakettimatkojakin tuossa olen katsellut, kannattaako sellainen?
meitä olisi lähdössä 2 aikuista ja 2 lasta(9v. ja 8v.)

Et sitten laajempaa kysymystä keksiny?

Olen käynyt, ja olen asunut Turkissa. Elokuussa olin lasten (5 v ja 7 v tuolloin) kanssa Alanyassa, otettiin viikon valmismatka ja se maksoi about 1200 € lentokenttäkuljetuksen ja aamiaisten kera.

Rahaa meni paikan päällä...ööö, en tarkalleen ottaen muista. Vähemmän kuitenkin kuin sellaisella, joka ei ole turkin kielen taitoinen ja/tai hyvä tinkimään. Syötiin joka päivä ulkona kahdesti, käytiin vesipuistossa, ajeltiin taksilla päivittäin, ostettiin todella paljon vaatteita, käytiin veneretkellä yms eli ei pihistelty yhtään. Jos sanoisin että tuhat euroa meni niin se ei varmaan mene kovinkaan paljon pieleen.

oltiin Sidessä v. 2010. Oli All Inclusive ja rahaa ei mennyt oikeastaan yhtään. Jotain 2400 euroa oli matka ( 2 aikuista ja 2 lasta ) Aurinkomatkat. Toista kertaa Turkkiin en sitten lähdekään. Oli juurikin sellaista kuin olin kuvitellutkin, eikä ollenkaan positiivisessa mielessä. Ollaan matkusteltu paljon. Bulgariakin parempi!

No jos all inclusive ottaa, voi mennä vaikka Flamingon kylpylään, ei sitten mitään järkeä ja jäätävä hinta, 2400e!!! Normisti 300-400/aikuinen ja skidit saa kai jotain rabattia, en tiedä, kun en seuramatkoille matkusta. Mut Turkissa ei oo mitään vikaa, jos osaa ottaa reittilennot ja hotellin jostain missä ei ole paljon muita turisteja.

[QUOTE="apsi";25658300]luulen että kokeneita turkin matkailijoita täältäkin löytyy, en ymmärtänyt mikä tässä niin laajaa on?[/QUOTE]

Miten ihmeessä joku palstalainen voi tietää KANNATAAKO tuntemattoman perheen matkustaa pakettimatkalla Turkkiin???

Matkat maksaa tolta kokoonpanolta joskus alle 600euroa, joskus ykli 3000 euroa. Matkat voi varata matkatoimistosta tai netistä. Lennot voi varata vuotta aiemmin tai vasta matkustuspäivänä. Rahaa saa palamaan monta tonnia tai muutamia kymppejä.

Kun ei vaan voi tietää toisen puolesta noita asioita.

[QUOTE="mie vaan";25658317].:: Limak Hotels ::. katso video, aurinko matkat järjestää tuonne matkoja, oltiin viime kesänä ja oli just niin täydellinen kuin videossa näyttää, rahaa ei tuolla mennyt yhtään (no kahdet limpparit ja yksi mekko ostettiin kaupungista)[/QUOTE]

Auronko_matkat? Ei hyvää päivää....

No jos all inclusive ottaa, voi mennä vaikka Flamingon kylpylään, ei sitten mitään järkeä ja jäätävä hinta, 2400e!!! Normisti 300-400/aikuinen ja skidit saa kai jotain rabattia, en tiedä, kun en seuramatkoille matkusta. Mut Turkissa ei oo mitään vikaa, jos osaa ottaa reittilennot ja hotellin jostain missä ei ole paljon muita turisteja.

paljon ollaan matkusteltu ja pienten lasten kanssa All inclusive on kätevä. Turkista ei vaan tykätty yhtään.

Olen käynyt Turkissa Alanyassa, Antalyassa ja Kusadasissa ja suosittelen ehdottomasti Kusadasia. :) Ihana paikka ja retkiä voi tehdä mm. Pamukkaleen ja suht lähellä olevaan luonnonpuisto Milliparkiin, missä upeat rannat. Lyhyt matka tehdä ekskursio myös Samokselle. Rahaa mene viikossa kahdelta aikuiselta n. 1500, ei käytetä all inclusiveja ja retkeillään paljon ja syödään suht kalliisti.

[QUOTE="Ribosomi";25658341] Rahaa mene viikossa kahdelta aikuiselta n. 1500, ei käytetä all inclusiveja ja retkeillään paljon ja syödään suht kalliisti.[/QUOTE]

Aijaa, Kun mä asuin muutama vuos sitte Turkissa, mulla meni 1500 euroa puolessa vuodessa.

[QUOTE="mie vaan";25658317].:: Limak Hotels ::. katso video, aurinko matkat järjestää tuonne matkoja, oltiin viime kesänä ja oli just niin täydellinen kuin videossa näyttää, rahaa ei tuolla mennyt yhtään (no kahdet limpparit ja yksi mekko ostettiin kaupungista)[/QUOTE]

Me ollaan kanssa lomailtu tuolla lasten (10 kk ja 2v ) kanssa. Kiva loma oli.

[QUOTE="Ribosomi";25658394]No ei mullakaa himassa mee viikossa 1500 euroa, mutta loma on lomaa.[/QUOTE]

Kyllä saa todella fiinisti syödä ja juoda, jos 750 egee saa viikossa kulumaan!!!! Varsinkin Turkissa!

Kyllä saa todella fiinisti syödä ja juoda, jos 750 egee saa viikossa kulumaan!!!! Varsinkin Turkissa!

No syötiin joka ilta kolmen ruokalajin illallinen viineineen, maksaa n. 40 euroa per naama. Päivällä meni varmaa ruokiin ja kahveihin ja virvokkeisiin joku 20 e per naama. Loput sitten shoppailuun ja retkeilyyn ja kaikenmaailman liitovarjoiluun ja mitä nyt ikinä huvittaakaan tehdä. En väitä ettei halvemmalla pärjää jos haluaa. :D

Viimeksi saatiin niin mielivaltainen ravintolalasku, etten halua koko maasta enää kuullakaan. Toinen lapsiperhe myös, joka oli samassa hotellissa. Ollos varoitetut...

Meille tipahti tänään postiluukusta aika erikoinen mainos... Tarjottiin viikon Turkin kiertomatkaa, alkaen 299€ sis. kaiken, myös suuren osan ohjelmasta. Vissiin jippo on tuossa kohdassa alkaen, tosin en matkanjärjestäjästäkään koskaan ole kuullut enkä sitä tähän hätään muista.

Anatolia: MITÄ Turkista kannattaa sun mielestä ostaa? Jos vaatteita niin millaisia? Mä olen ollut siinä uskossa, että siellä myydään pääasiassa vaan piraatteja ja kannattako niitä sitten ostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25658469:
Viimeksi saatiin niin mielivaltainen ravintolalasku, etten halua koko maasta enää kuullakaan. Toinen lapsiperhe myös, joka oli samassa hotellissa. Ollos varoitetut...

Ja? Ainahan voi ja kannattaakin valittaa, jos kokee tulleensa jymäytetyksi!!! Suomalaiset on just niin tolloja, että he nielevät kaiken ja maksavat mitä pyydetään. Siksi esim. hotelleissa suomalaisille annetaan kurjimmat huoneet, kun me tollot emme osaa vaatia!

Alkuperäinen kirjoittaja käyttäkää suutanne!!;25658489:
Ja? Ainahan voi ja kannattaakin valittaa, jos kokee tulleensa jymäytetyksi!!! Suomalaiset on just niin tolloja, että he nielevät kaiken ja maksavat mitä pyydetään. Siksi esim. hotelleissa suomalaisille annetaan kurjimmat huoneet, kun me tollot emme osaa vaatia!

Me ronklataan aina huone, oli maa mikä hyvänsä. Vaihtoon meni Turkissakin heti. Tuo ravintolakeikka tuli ihan puun takaa, hyväuskoisia kun oltiin (olin toki lukenut varoituksia, mutta me kun ei känniörvelletä edes missään niin yleensä ollaan selvitty ilman ikävyyksiä). Miksi haluttaisi sellaiseen kusetuskohteeseen enää mennä? Upotkoon vaikka suohon koko Turkki.

[QUOTE="vieras";25658482]Meille tipahti tänään postiluukusta aika erikoinen mainos... Tarjottiin viikon Turkin kiertomatkaa, alkaen 299€ sis. kaiken, myös suuren osan ohjelmasta. Vissiin jippo on tuossa kohdassa alkaen, tosin en matkanjärjestäjästäkään koskaan ole kuullut enkä sitä tähän hätään muista.

Anatolia: MITÄ Turkista kannattaa sun mielestä ostaa? Jos vaatteita niin millaisia? Mä olen ollut siinä uskossa, että siellä myydään pääasiassa vaan piraatteja ja kannattako niitä sitten ostaa?[/QUOTE]

Etu-matkat!

Tottakai Turkissakin saa aitoja vaatteita, mutta samalla hinnalla kuin missä tahansa muualla. Feikkejä löytyy kaikista merkeistä ja halvalla, ja ne on niin hyvälaatuisia, ettet erota aidoista. Esim en ymmärrä miten joku maksaa UGGeista 200 euroa, kun ne voi ostaa 25 liiralla.

[QUOTE="vieras";25658482]
Anatolia: MITÄ Turkista kannattaa sun mielestä ostaa? Jos vaatteita niin millaisia? Mä olen ollut siinä uskossa, että siellä myydään pääasiassa vaan piraatteja ja kannattako niitä sitten ostaa?[/QUOTE]
Siellä on kyllä piraattejakin, yleensä erittäin hyvälaatuisia ja taidokkaasti tehtyjä. Kyllä mä niitä olen ostanut - joojoo, se on moraalisesti väärin ja blaablaablaa...:xmas: mutta 5 euroa kivan näköisestä ja hyvälaatuisesta piraatista on sen verran vähän että mä kyllä ostan, sori vaan kaikki.

Aitoja merkkituotteitakin on laidasta laitaan, kaikenlaisia kalliita maailmanmerkkejä ja sitten tyyliin jotain Adidasta, Nikeä, yms Suomen hintoja halvemmalla.

Lastenvaatteista mun mieleen on L.C.Waikiki, niiden aikuisten vaatteetkin on ihan jees. Aikuisten vaatteista miellyttää myös esim. Leke jeans ja Collezione, ja moni muu.

Ja sitten on tietty H&M:ää, Lindexiä ja KappAhlia joko markkinoilta tai outletista pilkkahintaan, tehtaat kun on Turkissa (yleensä sieltä saa sellaista vaatetta joka tulee Suomeen myyntiin vasta puolen vuoden kuluttua). Plus ihan normaaleja merkittömiä/sikäläistä merkkiä olevaa vaatetta.

Kenkiä ja laukkuja oon myös aina ostellut, verhoja myös (teettäminenkin on halpaa). Leluja ei juurikaan sieltä olla tuotu, Suomesta saa edullisemmin ainakin kaikki ns. merkkilelut.

Kultaa mä en osta (mulle on kyllä ostettu) mutta moni tykkää sitäkin Turkista hankkia. Mun alaa on ennemminkin kaikki tilpehööri-rihkamakorut ja esim. hiuslenkkejä ja pinnejä toin kassikaupalla tytölle (ja itselleni) viime reissulta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;25658515:
Miksi haluttaisi sellaiseen kusetuskohteeseen enää mennä? Upotkoon vaikka suohon koko Turkki.
Mua ei ole siellä kusetettu kertaakaan, monen vuoden aikana...en muista että olisi edes yritetty :)

Kreikassa ja Kanarialla on kyllä yritetty - en suostunut, rähisin ja voitin.

Yhteistyössä