Sinä joka imetit n 1 vuoden ajan, etkä antanu korvikkeita. Milloin alkoi menkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo jo!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo jo!

Vieras
Mulla on tilanne nyt se, että kohta 11kk synnytyksestä, edelleen imetän, myös öisin ja korvikkeita ei ole tarvittu. Menkkoja ei näy eikä kuulu. Toinen vauva toiveissa, mutta niin turhauttavaa, kun en tiedä millon alkaa. Varmaan vasta kun imetys loppuu. Ajattelin alkaa vähentää imetystä, kun vauva siirtyy tavalliseen maitoon ja lopetella sitten siinä vähän reilu 1-vuotiaana.

Mulla alkoi kolmen kuukauden päästä siitä kun olin lopettanut imettämisen. Yhtä lasta imetin 1v1kk ja viimeisintä melkein 2-v. häneltä ei menkat ennättäneet tulla kun otin hormooni kierukan jälkitarkastuksen jälkeen.

Voi miks ei mullakin vois jo alkaa.. Johtuukohan tämä menkkojen poissaolo siitä, että imetystä on edelleen ympäri vuorokauden vähn 3-4 tunnin välein. Poju on todellinen yökukkuja, eikä nukahda ennenkuin saa rintaa. Enkä raski huudattaa, imetys on kuitenkin niin helppo ja nopea tapa saada poika rauhoittumaan ja takas nukkumaan. Päivisin imetystä ainakin joka aterian jälkeen.

En kuitenkaan halua antaa korviketta, kun omaa maitoa riittää niin hyvin. No pianhan tässä voi siirtyä lehmän maitoon. Jospa sitte imetys alkaa vähetä.

On vaan niiiiiin kova kuume saada se toinen pieni. No aikanaan.. :)

Noi on tosi yksilöllisiä.. mulla on alkanut menkat täysimetyksestä huolimatta kummallakin kerralla 2kk synnytyksestä.. Minä taas toivoin että olisin saanut olla ilman koko imetyksen ajan :)

Muutama kk esikoisen jälkeen alkoi mensut. Toisen jälkeen ei ehtiny alkaa, kun tulin raskaaksi. Viimeksi kuukautiset ollu 2005 helmikuussa. Eli siis kaksoset saivat alkunsa vaikka kuukautiset ei ehtiny toisen jälkeen alkaa.

Mulla tuli menkat samalla viikolla kun vauva täytti vuoden. Imetyksen olin lopettanut jo pari kuukautta aeimmin. Menkat saattoi tulla vasta tuolloin senkin vuoksi, että olin niin hirveän laiha.

2 ensimmäisen jäkeen menkat alkoivat poikien ollessa 2,5kk. Kaksi seuraavaa taasen olivat jo jotain 8kk-10kk välillä.

2 ensimmäistä nukkuivat yönsä syömättä 1,5kk ikäisenä, mutta pikkusisaret söivät öisin vielä vuodenikään asti, joten siinä ilmeisesti syy menkkojen alun ajankohtiin.

Esikkoa imetin 13kk, menkat alkoi 9kk synnytyksestä. Vauva ei silloin saanut mitään muuta maitoa eikä edes huolinu pulloa. Tissi oli tuttinakin.

Pikkukakkosta imetin 6kk ja menkat alko, kun synnytyksestä 8kk. Tämä söi paljon pulloa ja vähän tissiä, kun oli niin pieni suu, ettei saanu tissistä kunnon otetta.

Kuopusta imetin vain 6vk ja en tiä koska menkat ois alkanu luonnostaan. 4kk synnytyksestä aloin käyttää ehkäisyrengasta niin se palautti kuukautiskierron. ;)

Molempien lasten jälkeen mulla alkoi menkat 13 kk synnytyksestä.Esikoista imetin 1v6kk ja kuopusta 1v4kk.Menkkojen alkamisen aikoihin oli molemmilla kerroilla imetykset vähentyneet noin 2-3 kertaan vuorokaudessa.

Muakin kiinnostaa!

Täälläkin 11 kk lapsi ja menkkoja ei mulla kuulu. Kolmas lapsi kylläkin, joten ei tässä ihan heti ainakaan neljättä lasta olla tekemässä :)

Mutta ekaa imetin 9 kk ja menkat tuli 6 kk. No, silloin vauva nukkuikin 12 tunnin yöunia, joten ei mikään ihme jos alkoi..

Tämä vauva on heräillyt useasti rinnalle yöllä, joten siinä syy miksi ei menkkoja kuulu!

Tänään piti ihan aamulla ukon kanssa hehkutaa ja kalenteriin merkitä ruksia, kun yli vuoteen ei olla saatu nukkua koko yötä putkeen, vauvan vuoksi ja isompienkin lasten yövaellusten vuoksi. Viime yö oli UPEA! Nukuttiin kuin pommit 23-7! On nyt niin virkeä olo :D

Imetin 1,5 vuotta ja menkat alkoi n. vuosi synnytyksen jälkeen.

Mutta luovu jo ihmeessä yöimetyksestä! Meillä vauva itse alkoi jo puolivuotiaana nukkua yöt, mutta aamu-ja iltatissiä piti saada vielä vuoden vanhana. Kun loppua ei näkynyt tulevan jätin ensin aamumaidon pois. Kävi hämmästyttävän helposti! Iltamaidon pois jättö oli hankalampaa, kinuamista kesti joka ilta ainakin kuukauden, mutta suurempaa porua vain n. viikon verran.

Että reippaasti vaan vähentämään, on mun neuvo.

Yhteistyössä