Mulle on tehty molempiin silmiin PRK-leikkaus 7v sitten. Taitavat laitteet olla jonkin verran tuosta jo kehittyneet. Itellä lähtökohtana vas. silmä -5.25 ja oik. -4.75 Leikkaus kesti noin minuutin/silmä ja that`s it. Inhottavinta leikkauksessa oli se luomen levitin, pisteli inhottavasti. Mulla jätettiin molempiin silmiin hiukan miinusta, ettei vanhemmiten tarvitse sitten hankkia lukulaseja. Ikänäön myötä kun näkö yleensä pakittaa plussan puolelle. Pimeänäkö jäi leikkauksen jälkeen huonoksi, tai pimeällä valot leviää sellaisiksi läiskiksi, eli sitä varten ole autoon hankkinut "ajolasit". Muuten tulen toimeen ilman laseja miinuksesta huolimatta.
Neljä päivää leikkauksesta olin tosi kipeä, ja silmiä avasin vaan antibiootti- ja kosteustippoja varten. Sen jälkeen näkö oli kunnossa ja kivut poissa. Mutta sellainen vaiva on jäänyt, että välillä silmät kuivuu yön aikana niin paljon, että aamulla kun avaan silmiä, tuntuu kuin toi silmän pinta repeäis :/
Muuten ei moitittavaa. Leikkaus maksoi esitarkastuksineen markka-aikana 9800 markkaa ja se tehtiin Porin Lääkäritalossa.