Simasta taas...auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietii hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietii hän

Vieras
Eli sima pullotettuna. Korkit väännetty tiukkaan kiinni, onko tämä nyt sitten oikein? Ei kai vaan räjähdä? Meillä on kinastelu isäpuolen kanssa tästä asiasta...aina ennen olen laittanut "vähän" tiukalle siis vaan kiinni ja hänen mielestä se ei sitten sihahda tarpeeksi avattaessa ja happoja liian vähän.

En siis halua noitten pullojen alkavan paukkumaan niin löysyttelenkö korkkeja?

Ja toinen että antaako kukaan olla pöydällä vielä pullotuksen jälkeen? Mulla oli 2pv käymässä ensin ja nyt vielä pöydällä että kerkeää vapuksi

Opiskelukaveri sai aikoinaan 20 cm haavan käteensä keittiössä räjähtäneestä lasisesta simapullosta, oikeasti niissä pitäisi olla sellaiset mehupullojen kumiset korkit, jotka pääsevät tarvittaessa irti... *ei kierrekorkkeja*

Mä "käytin " simaa ämpärissä lämpimässä yön yli, pullotin ja laiton korkit löysällä jääkaappiin. Seuraavana päivänä kiristin korkit(jääkaapissa) ja nyt odottelen, että viimeisetkin rusinat nousee pintaa, että päästään maistamaan.

Pitää siis mennä pikkasen avaamaan korkkeja kun ne on nyt väännetty voimalla kiinni =(

Mutta siirretäänkös noi sitten nyt tuonne jääkaappiin kun kaksi päivää oli ämpärissä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jääkaapissa valmistuu viikossa, mutta huoneenlämmössä pullotettuna valmistuu 3 päivässä.

Anteeksi vielä typeryyteni, mutta laskenko nämä kaksi ämpäripäivää tuohon 3 päivään vai 3 päivää pullossa?

Tunnen itseni niin tyhmäksi nyt...

Tein ekaa kertaa elämässäni simaa. Taitaa olla valmista. Cokispulloihin tein ja äsken avasin 2 vuorokauden kiinni olemisen jälkeen niin suhahti. En kyl usko et ihan heti hajoo pullo tohon paineeseen.

Uusimmat

Yhteistyössä