Silminnäkijä tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä helvettiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä helvettiii

Vieras
Oikein pistää vihaks tollanen, et " v***ittu ku en saa sossust enemmän rahaa, ni en tee sit mitää" kaikki koulut keskeytetty ja sit nurisee, että valtion pitäs tehä jtn.... ei mee mun jakeluun tollanen meininki

Alkuperäinen kirjoittaja mitä helvettiii;25228269:
Oikein pistää vihaks tollanen, et " v***ittu ku en saa sossust enemmän rahaa, ni en tee sit mitää" kaikki koulut keskeytetty ja sit nurisee, että valtion pitäs tehä jtn.... ei mee mun jakeluun tollanen meininki

Joo kyllä muaki pisti vihaks mutta on tuossa kuitenkin jotain perää ja jollain tavalla ymmärrän, että jos ihminen on oikeasti todella masentunut, niin eihän hän edes pysty käymään kouluja saati sit töissä. Tässä mun mielestä pitäs saada tuo masennus hoidettua pois jotta tuo ihminen näkis asiat eri tavalla.

Mä en tajunnut jupinaa siitä, että esim. sossusta pitäs saada joku henkilö, avustaja joka hoitais sen jannun puolesta kaikki käytännön asiat. Täh!?
Ottakoon itse selvää,mitä muuta sillä on ku aikaa. Kyllä nyt JOTAIN pitää niiden tukien eteen tehdä; edes täytellä hakemukset itse.

mua ärsytti se nainen, sen mies käy töissä ja niillä jää kaikkien laskujen ym maksujen jälkeen käteen 1500e, ja ovat 2 henkilöä, sekö muka köyhää? meitä on 5 henkilöä ja käteen jäävä osuus laskujen ym jälkeen on noin 1000e.

No osittain samaa mieltä. Mutta ainakin ekalla on ollut jo aika vaikea lapsuus ja asiat menneet vikaan jo silloin. Jos lapsena ei ole opinut asioita, jotka silloin pitäisi opetella, niin vaikea niitä on parikymppisenä opetella. Ja jos itsetunto on lytätty ja aina sanottu, ettei susta ole mihinkään, niin kyllä sen lapsi pian muistaa lopun elämänsä.

[QUOTE="vieras";25228308]mua ärsytti se nainen, sen mies käy töissä ja niillä jää kaikkien laskujen ym maksujen jälkeen käteen 1500e, ja ovat 2 henkilöä, sekö muka köyhää? meitä on 5 henkilöä ja käteen jäävä osuus laskujen ym jälkeen on noin 1000e.[/QUOTE]

No niin, mua kans ärsytti tuo! Meitä 6 eikä läheskään tuon vertaa jää PAKOLLISTEN laskujen jälkeen käteen. Meillä kaikilla on näköjään niin eri käsitys köyhyydestä. Minä en miellä edes meitä köyhiksi vaikka raha ei meinaa riittää :O

no oli kyllä valittu huonoja esimerkkejä, tollaisia vapaaehtoisia luusereita ja yksi vapaaehtoinen tuloton, jonka mies tienaa hyvin. Missä on ne nöyryytetyt ihmiset, joiden pitää elää puolison tulojen varassa? Tai jotka edes yritää mutta ei vaan onnistu?

[QUOTE="vieras";25228308]mua ärsytti se nainen, sen mies käy töissä ja niillä jää kaikkien laskujen ym maksujen jälkeen käteen 1500e, ja ovat 2 henkilöä, sekö muka köyhää? meitä on 5 henkilöä ja käteen jäävä osuus laskujen ym jälkeen on noin 1000e.[/QUOTE]

Eihän se valittanut tai mitään? Kertoi että he ovat itse tehneet valinnan että pärjäävät yhden ihmisen palkalla ja hän voi osallistua vapaaehtoistyöhön. Sehän oli ainut jolla näistä järki päässä.

Vaikka lääkärin koulutus ihmetyttää että eikö voisi sitten tehdä sellaista avustustoimintaa jossa voisi toimia lääkärinä? Vai olenko mä vain yksinkertainen?

Kummastakin kundista jotka oli ohjelmassa tulee mieleen se että se ei ainakaan auttaisi heidän kummankaan tilannetta että rahaa saisi enemmän sossusta. Toinen jopa myönsi että saattaa mennä viihteen puolelle jos rahaa on enemmän.

Eikös ohjelman tarkoitus ollut esitellä ihmisiä, joiden tulot ovat 0 euroa. Ei kai siinä puhuttu, että tämä nainen olisi köyhä? Itse se ainakin sanoi, että omasta mielestään kahden aikuisen järkevän ihmisen pitää pärjätä yhden ihmisen palkalla.

Olisi ollut kiva että olisi selitetty tarkemmin sen toisen, silmälasipäisen miehen kommenttia siitä, että "tappio oli 150 euroa ja tappion määrä olisi koko ajan vain kasvanut". Siis hänelle tuli tappiota mistä? Jos alkaa saamaan omia tuloja, kuuluukin toimeentulotuen määrän pienentyä! Miten se on "tappio", sillä sama rahamäärä ihmisellä silloin jää käyttöön, tulee vaan enemmän Kelasta ja vähemmän sossusta. Ei tajuu!

[QUOTE="vieras";25228335]no oli kyllä valittu huonoja esimerkkejä, tollaisia vapaaehtoisia luusereita ja yksi vapaaehtoinen tuloton, jonka mies tienaa hyvin. Missä on ne nöyryytetyt ihmiset, joiden pitää elää puolison tulojen varassa? Tai jotka edes yritää mutta ei vaan onnistu?[/QUOTE]

juuri tätä, odotin itsekin, että tässä olis joku "huutava vääryys" ja siksi odotin lähetystä, mutta tosiaan "vapaaehtoisia luusereita", kuten sanoit, vaikka toki tajusin siitä itsekin, että on masennusta jne. niinkuin joku tähän ketjuun kommentoikin, mutta jotenkin silti en vaan pysty käsittää tollasta.

Tolla sivaristakin luistajalla oli paljon läheisiä, jotka olivat syy elää, miksi läheiset eivät tee mitään, tai tiedä sitten jos joku onkin yrittänyt tuuppia eteenpäin..

Eikös ohjelman tarkoitus ollut esitellä ihmisiä, joiden tulot ovat 0 euroa. Ei kai siinä puhuttu, että tämä nainen olisi köyhä? Itse se ainakin sanoi, että omasta mielestään kahden aikuisen järkevän ihmisen pitää pärjätä yhden ihmisen palkalla.

Olisi ollut kiva että olisi selitetty tarkemmin sen toisen, silmälasipäisen miehen kommenttia siitä, että "tappio oli 150 euroa ja tappion määrä olisi koko ajan vain kasvanut". Siis hänelle tuli tappiota mistä? Jos alkaa saamaan omia tuloja, kuuluukin toimeentulotuen määrän pienentyä! Miten se on "tappio", sillä sama rahamäärä ihmisellä silloin jää käyttöön, tulee vaan enemmän Kelasta ja vähemmän sossusta. Ei tajuu!

tätä mentaliteettia en kanssa tajua, sitä että ihmiset laskelmoivasti suunnittelee toimintansa tukien perusteella ja se perusajatus, että mahdollisimman paljon pitää saada ilmasta rahaa. Ja mikä tappio se edes on??? Eihän ton tyypin OMISTA rahoista/OMAISUUDESTA/PÄÄOMASTA mene mitään tappiota, ymmärrättekö, mitä yritän sanoa, vaikee selittää järkevästi...

Ja sehän muka halus päästä yhteiskuntaan ja suorittaa jonkun koulutuksen, en tajua, miks sitten on jättäny kaikki koulut kesken, siis apua, olen ihan sanaton

Mä en tajunnut jupinaa siitä, että esim. sossusta pitäs saada joku henkilö, avustaja joka hoitais sen jannun puolesta kaikki käytännön asiat. Täh!?
Ottakoon itse selvää,mitä muuta sillä on ku aikaa. Kyllä nyt JOTAIN pitää niiden tukien eteen tehdä; edes täytellä hakemukset itse.

et taida tietää millaista masennus on oikeasti. Kaikki toiminnot lamaantuu. se on sairaus.

Jossain määrin ymmärrän tätä miestä, vaikka en nähnyt ko. ohjelmaa. Minulla on ollut vaikea lapsuus, ja olen jo lapsena sairastunut vakavaan masennukseen ja yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön. Minun on TODELLA vaikea hoitaa käytännön asioita ja monia työasioitakin, vaikka kyse ei ole siitä, että en ehdi tai en ymmärrä tai en viitsi tai edes siitä, että ei ole rahaa. Jotenkin ahdistun niistä aivan hirveästi ja lykkään niitä viimeiseen asti. En tiedä miksi, mutta en vain voi... Hoidan kyllä asiat, mutta ymmärrän kyllä tätä miestä jonkin verran jos hänellä on taustalla joku samanlainen sairaus.

Paljon olen jo saavuttanut ja toipunut jopa yllättävän hyvin, mutta vielä on asioita, joiden vaikeutta tavalliset ihmiset eivät ymmärrä. Mutta jos jollakin on vinkkejä mitä tehdä, ottaisin todella kiitollisena vastaan, koska haluaisin päästä tästä piirteestä eroon!

• Tykkää
Reactions: kana

Yhteistyössä