Silmien väristä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voiko silmien väri vaihtua pikkuhiljaa? ei siis astettain vaan laikuttain.
Kun meidän vauvalla on toisessa silmässä semmonen ruskea pilkku ja muuten siniset silmät viel, vai voiko tuo olla jotain muuta?

mihin ikään mennessä ne silmät on saavuttanu sen lopullisen värinsä? meidän beibillä on ihan farkun siniset silmät, mutta meillä vanhemmillä vihreänruskeat..

Mulla oli siniharmaat silmät vielä 10 v iässä. 14-vuotiaana silmäni olivat jo selkeästi vihreät, ei merkkiäkään entisestä väristä =). Kaverilla vaihtui silmien väri sinisestä ruskeaksi alle vuodessa aikoinaan, kun menkat alkoi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo siis sen tiesinkin että silmien väri voi vaihtua ja että kaikilla eka siniset, mutta tuo että vaihtuu noin että eka tulee pilkku.

ei ole noin.kaikilla ei suinkaan syntyessään ole siniset silmät :)

Aivan. Ei ole kaikilla, mutta melko useilla. Ehkä ennenvanhaan Suomessa oli kaikilla siniset silmät syntyessään?

mulla oli kait pienenä siniset silmät mutta ne vaihto väriään ja ne on nyt kirkaan vihreät joissa on mini verran ruskeaa.en tiedä minkä ikäinen olin kun silmien väri vaihtui. outoa on se että mun vanhemilla ei kummallakaan ole kirkkaan vihreitä silmiä...isällä on siniset ja äidillä tumman vihreät eli siis tosi tummat ja mun isovanhemilla kaikilla on varmaan siniset silmät.en tiedä toisesta papasta koska se kuoli kun olin pieni.

tai siis kun ainakaan äidin silmät mulla ei ainakaan oo koska ne on ihan eri näköiset vaikka ois samaa väriä...ja ne on tummat niin kuin edelleen sanoin. voiko olla että voi periä silmien värin vaikka omalta isoisältä???

Alkuperäinen kirjoittaja lispetti:
Joo tuo on valloilleen päässyt käsitys, että kaikilla olis syntyjään siniset silmät. Mutta näin ei ole.

Mulle jäi mieleen yks otsikko joku aika sitten is- tai il-lehden kannesta, että kaikki sinisilmäiset on sukua toisilleen. Toisekseen jos ihan oikein muistan sinisilmäisyys, vaaleat ja punaiset hiukset on katoavaa "luonnonvaraa", kun rodut sekoittuu entistä enemmän toisiinsa. Sitten on jääny mieleen, kun pelattiin ala-asteella trivial pursuitia, niin oltiin ihan äimänkäkenä, kun maailmassa suurimmalla osalla ihmisistä onkin ruskeat silmät, eikä siniset!

Joo siis sen tiesinkin että silmien väri voi vaihtua ja että kaikilla eka siniset, mutta tuo että vaihtuu noin että eka tulee pilkku.

ei ole noin.kaikilla ei suinkaan syntyessään ole siniset silmät :)

Aivan. Ei ole kaikilla, mutta melko useilla. Ehkä ennenvanhaan Suomessa oli kaikilla siniset silmät syntyessään?

Valkoihoisilla on kaikilla syntyessään siniset silmät. Muut värit tarvitsevat valoa kehittyäkseen.

Yhteistyössä