Silmätulehdusko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä

Vieras
Pojalla nousi viikonloppuna kuume, kurkkua valitteli jonain yönä ja on yskinyt. Silmät punoittivat ja rähmivät. Itse en ollut näkemässä, kun lapset olivat mummolassa. Tänään silmät vielä rähmineet ja ovat vetiset, eivät kuitenkaan punoita.

Onkohan tämä silmätulehdus? Voiko se mennä ohi itsestään? Saimme varmuuden vuoksi reseptin lääkäriltä vajaa vuosi sitten silmätulehdukseen. Silloin emme hakeneet lääkettä, koska ei ollutkaan sitä. Pitäisikö nyt siis käydä ostamassa lääke ja aloittaa tippojen antaminen? Vai pitääkö poika raahata ensin lääkärille?

Pitääkö päiväkodista olla pois silmätulehduksen takia? Tippoja pitäisi antaa 4-6 kertaa päivässä, joten niitä pitäisi antaa myös päiväkodissa, yhteensä viiden päivän ajan.

Juu... Kantsii varmaan mennä lekuriin ja pyytää sellanen lääke jota laitetaan vain 2krt./pvä. Näet itsekkin onko silmätulehdus, jos katsot silmäluoumen sisäpuolelle, jos on normaalia punasempi=silmätulehdus. Meillä nyt pojalla jo 4 silmätulehdusta ollut melkein putkeen ja tytöllä nyt kolmas menossa... pikkuhiljaa alkaa kyrsimään. Meillä adenovirusta ollut ja nämä silmätulehdukset vain tulevat yht´äkkiä ja menevät...

Lisäisin vielä, että aika hauska tuo 5pvä:n ajan... silmätulehduksessahan tippoja laitetaan vielä kaksi päivää oireiden loppumisen jälkeen... ja sitähän ei etukäteen voi tietää kauan menee =)

Tosiaan päiväkodista pitää olla pois tulehduksen takia. En aloittaisi omatoimisesti tulehdukseen tippoja, koska silmätulehduksen takana voi olla korvatulehdus..

Hmm... Itse olen kysynyt tuota lääkäriltä ja minulle sanottiin, että kun ensimmäinen tippa on laitettu, voi mennä päiväkotiin/kerhoon... Musta kyllä vähän ristiriitaista, varsinkin jos silmät rähmii.

Niin tosta hoitoon viennistä: itselläni oli päiväkodissa pyörivä silmätulehdus, niin lääkäri kirjoitti 3 pv saikkua ja sanoi, ettei ole mitään asiaa päiväkotiin, mutta lapset voi tulla rähmivine silmineen kyllä ekan tippojen laiton jälkeen..
Aika iso ristiriita, ku aikuinen tuskin räveltää silmiään ja sitte rähmäsillä käsillään koskis toisiin ihmisiin, leluihin jne...

[QUOTE="lastenhoitaja";22361494]Niin tosta hoitoon viennistä: itselläni oli päiväkodissa pyörivä silmätulehdus, niin lääkäri kirjoitti 3 pv saikkua ja sanoi, ettei ole mitään asiaa päiväkotiin, mutta lapset voi tulla rähmivine silmineen kyllä ekan tippojen laiton jälkeen..
Aika iso ristiriita, ku aikuinen tuskin räveltää silmiään ja sitte rähmäsillä käsillään koskis toisiin ihmisiin, leluihin jne...[/QUOTE]

NIINPÄ =) Lh minäkin ja usein tuohon törmännyt "urani" aikana... ja kyllä hilskutti se tarttuu niin kauan ku rähmii mun mielestä ainaski

Eipä kai siinä muu auta kuin kiikuttaa poika huomenna lääkäriin.

Kaverisynttäritkin olisi huomenna illalla, mutta kehtaakohan viedä. Saman päiväkodin lapsia tulossa. Lämpöä ei ole ollut enää illalla ja poika riehui normaaliin tapaansa.

Yhteistyössä