silmätulehdus, pitääkö menn terveyskeskuslääkäriin vai optikolle silmälääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
silmä kirvelee ja vuotaa kirkasta nestettä. ei rähmi tai ole turvoksissa. piilareita ei pysty pitämään ollenkaan, silmälasien kanssa helpompi. jotain tippoja tarttis saada, meenkö siis terveyskeskukseen vai optikolle?

hitto.. kannattaakohan mun mennä edes lääkäriin, kun ei tää silmä punoita eikä mitään kun mulla on lasit päässä. kirvelee kyllä, mutta eihän se näy ulospäin.. jos vaan hakis apteekista jotain tippoja..? millä se lääkäri mitään toteaa, kun tää vuotaa, kirvelee ja punoittaa vaan jos on piilarit päässä? ja niitä en todellakaan kykene nyt laittamaan.

Silmätulehduksessa silmä rähmii paksua vihertävää rähmää ja on punoittava sekä hiukan turvoksissa. Menisin lääkäriin ehdottomasti jos näköönkin vaikuttaa.

Mulla toisaalta jos menee jotain öljypitoista puhdistusmaitoa tms. silmään, niin sillä silmällä en näe kunnolla ja se kirvelee. Saattaa mennä aikaakin ennenkuin silmä puhdistuu.

Soita nyt ainakin lääkäriin, eipä siinä mitään menetä.

Silmä tulehduksessa ei tarvii heti mennä lääkäriin. Katso tämä ja huominen. Mull menee itsestään ohi. Rähmät pyyhitään keitetyllä vedellä. Elimistö hoitaa loput.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Silmä tulehduksessa ei tarvii heti mennä lääkäriin. Katso tämä ja huominen. Mull menee itsestään ohi. Rähmät pyyhitään keitetyllä vedellä. Elimistö hoitaa loput.

ok. ajattelin vain että oisin saanut lääkärintodistuksen. mutta mahtaako kirjoittaa kun tosiaan silmä ei suuremmin punoita eikä vuoda kun lasit on päässä? mahtoikohan tää silmä ärtyä jotenkin siitä piilarista, ettei olekaan tulehdusta vaan se piilari jotenkin viallinen?