SILMÄTULEHDUS - kotihoitokonsteja, kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmemaan Liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmemaan Liisa

Vieras
Luulen, että kuopukselle on tuloss silmätulehdus. Toinen silmä on punainen ja turvoksissa, silmänalunen "pussilla". Miten tuota nyt pitää hoitaa? Tarviiko mennä lääkriin jos ei ala rähmiä? Olen ihan pihalla :o Kaikkea mahdollista tautia meidänkin perheessä on pyörinyt, mutta silmätulhehduksia harvemmin. Yli vuosi sitten kuopuksella viimeksi ja silmä alkoi samantien vuotaa vihreää rähmää.

Jos tarttuu koululaiseen, niin pitääkö olla koulusta pois ennekuin saa lääkkeet?

Muistathan että silmä-ja korvatulehdus on usein yhtäaikaa.Jos viruspunoitusta eikä rähmi,silmää voi pestä lämpimällä vedellä.
Tulehduskipulääkettä vaan.
Mutta jos rähmii niin bakteeritulehdusta ja se tarvii ab-tipat.

Ei teillä neuvolalääkärin kautta sais reseptiä?
Mä saan ite kun soitan vaan ja pyydän.
Tosin olen sh ja tä pieni paikkakunta ja tuntevat mut.

Kyllä koululaisen on hyvä olla pois koulusta,silmätulehdus tarttuu todella helposti.
ja käsihygienia kunniaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
keitetty, jäähdytetty vesi ensiapuna. Pyyhi sillä silmää tarvittaessa.

keitetty vesi( kahvikupillinen) + lisänä hippusen suolaa.. Tällä konstilla sai mun tuttu lapseltaan silmätulehduksen pois. Pyyhi useita kertoja päivässä. Kumpaakin silmään oma puhdistuslappu..

Meillä menossa tipat silmiin lapsella toista viikkoa.. kahdella lapsella ollut tulehdus ja flunssaa kun on niin tosi hankalaa saada pois kun pyyhkivät räkäisillä sormillaan silmiä.. siis viikon pysyy poissa tulehdus ja taas alkaa..

Kiitos neuvoista! Meillä ei saa reseptejä neuvolasta, hyvä kun päivystykseen ottavat pelkän silmätulehduksen takia... Poika tuntuu epäilyttävän lämpimältäkin, toivottavasti ei korvatulehdustakin pukkaa. Vasta viikko sitten oli jälkitarkastus ja terveeksi todettu. Miten tää tammi-helmikuu tuntuu aina olevan yhtä sairastamista!!

Yhteistyössä