silmätulehduksesta...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
mulla on ollu flunssaa/yskää nyt tiistaista. korva oli kipeänä ja soitin päivystykseen perjantaina (täällä ei ole tk auki vklp, ja 75km päässä päivystys eikä mulla ole autoa/korttia) ja sanoi että buranalla tai panadoolilla ymenee ohi. no kipuhan loppu mutta korva pamahti perjantaina lukkoon ja on sitä vieläkin. eli korvatulehdus, mulla tulee herkästi flunssassa noita.. mutta nyt eilen illalla huomasin että silmä punottaa.. eli sieltähän tuli tämä korvatulehduksen kaveri, silmätulehdus.. tuttu juttu tämäkin, ollut muutaman kerran.. no meidän tk:n vuodeosastolta sain ensi avuksi oftan akvakol tippoja mitä ollut aiemminkin. nyt kuuluu kysymys, laitanko mä noita molempiin silmiin?? toinen silmä nimittäin on ihan terve.

Silmätulehdus leviää tosi helposti toiseenkin silmään, jolloin voi pitkittyä/tulla kierrettä.

Laittaisin molempiin. Terveeseen sen 4-6 krt / pv ja toiseen vaikka 2-4 krt. Ja ainakin siihen joka oli tulehtunut, pitää laittaa vielä pari päivää oireitten loppumisen jälkeen.

mutta kun mä en muista että olisinko aiemmin laittanut myös terveeseen silmään. koska sehän tarttuu tosi helposti toiseen. viime silmätulehduksesta vuosi aikaa.

tai ei kai siitä nyt ainakaan haittaa ole jos laittaa molempiin? sain kerta-annos pipettejä tk:sta ja siinä pakkauksessa sanotaan että yksi pipetti annos riittää molempiin silmiin niin kai se pitäis molempiin..??

tai ei kai siitä nyt ainakaan haittaa ole jos laittaa molempiin? sain kerta-annos pipettejä tk:sta ja siinä pakkauksessa sanotaan että yksi pipetti annos riittää molempiin silmiin niin kai se pitäis molempiin..??

Ei ole haittaa.

Lapsillehan on ihan rutiinia laittaa molempiin silmiin, koska kumminkin hierovat silmiä. Anna mennä vaan, niin saat tulehduksen kerralla kuriin.

Yhteistyössä