Silmätulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Miten hoitaa silmätulehdus nopeiten pois? Lääkäriin ei saa aikaa, heillä on aikoja vain todella akuuteille asiakkaille. Mulla on toisen silmän alaluomen reuna jonkuverran turvonnut ja sattuu kun silmän laittaa kiinni. Mitenhäv tämän tulehduksen hoitaisi parhaiten pois? Jos ei pariin päivään mene ohitse niin sitten kuulemma voi soittaa terkkariin uudelleen.

No kyllä sen lääkärin vaan olis apteekkiin pitäny resepti luvata, vaikka ei olis kattomaan ehtinykkään. Täällä ainakin saa reseptin silmätippoihin soittamalla terveyskeskukseen. Sitäpaitsi silmätulehdus on hirmu tarttuva, joten sairaslomaakin voi tarvita.

Mut se voi olla myös viruksen aiheuttama ja silloin ei tipat auta. Rähmiikö kovasti?

Mulla oli muutama viikko sitten silmätulehdus ja silmä oli punainen ja luomet turvonneet, mut ei juuri rähminyt. Oli viruksen aiheuttama ja sain vain kosteuttavia tippoja. Kesti viikon parantua.

Mulla on aina silmätulehdus parantunut mummuni ohjeella: keitä vettä ja kun se on jäähtynyt niin valele sillä silmää reilusti niin että vettä menee myös silmään. Kuulostaa hassulta, mutta kokeilemisen arvoista. Minulla aina mennyt ohi parissa päivässä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Mut se voi olla myös viruksen aiheuttama ja silloin ei tipat auta. Rähmiikö kovasti?

Mulla oli muutama viikko sitten silmätulehdus ja silmä oli punainen ja luomet turvonneet, mut ei juuri rähminyt. Oli viruksen aiheuttama ja sain vain kosteuttavia tippoja. Kesti viikon parantua.

Ei juurikaan rähmi, hyvin vähän. Alaluomi hieman turvonnut ja kipeä, mutta ei punoita. Silmä muuten ok. Katselen nyt pari päivää, puhdistan silmää usean kerran päivässä. Perjantaina soitan uudelleen, jos ei ole mennyt ohitse. Otti kuitenkin tietoni jo ylös että on kerran jo soitettu, joten jospa perjantaina sitten helpommin aikakin irtoaisi. En haluaisi yksityiselle lähteä.

Yhteistyössä