Silmäpolilla käyty ja silmässä oleva kasvain tutkittu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Laajennustippoja laitettiin pariin otteeseen, mitattiin paineita ja sitten otettiin useita kuvia.Lääkäri tutki kuvien ottamisen jälkeen ja sanoi että kasvaimessa on tyypillistä oranssia pigmenttiä, mutta sitä voisi olla silmässä ilman kasvaintakin.Näin asian ymmärsin. Yksi kuvakulma oli kuitenkin hieman epäonnistunut ja lääkäri halusi uuden kuvan ja sitten taas tutkittiin.Kasvaimesta ei löytynyt kasvamisen merkkejä vaikka aiemmin oli sanottu, että se on hentoisesti koholla, mutta tosiaankin tuo uusi parempi kuva paljasti sen, että se ei ollutkaan koholla.Kasvain luokiteltiin hyvälaatuiseksi.Mitään pahanlaatuisuuteen viittaavaa ei ollut.
Puolen vuoden kuluttua tulee uusi kutsu, jotta nähdään onko pysynyt samanlaisena ja voidaan sitten verrata tänään otettuihin kuviin.
Kysyin vielä pitääkö minun olla huolissani, niin lääkäri sanoi että ei ole mitään syytä olla huolissaan ja voin tältä osin nukkua yöni rauhassa.

Viimeksi muokattu:
onnea jos noin oli :)
mun äidillä säkällä todettiin MELANOOMA silmäpohjassa, sädehoitoa saanut ja nyt pitäs olla ei-aktiivinen. Muuten on kuulemma melko aggressiivinen ja leviää helposti keuhkoihin ja maksaan.

Onnea hyvistä uutisista, nyt et mieti sitä enää ja elät elämää eteen päin ilman tuollasta murhetta ja huolta :D :hug: Ihanaa
Tiedän tuon huojentuneisuuden tunteen mitä se on. Sä vielä jouduit kauan odottelemaan tietoa siitä.

• Tykkää
Reactions: Maine Coon/
[QUOTE="Vieras";27834025]onnea jos noin oli :)
mun äidillä säkällä todettiin MELANOOMA silmäpohjassa, sädehoitoa saanut ja nyt pitäs olla ei-aktiivinen. Muuten on kuulemma melko aggressiivinen ja leviää helposti keuhkoihin ja maksaan.[/QUOTE]

Onneksi äidilläsi havaittiin sellaisessa vaiheessa, että hoidot tuottivat toivotun tuloksen ja kasvain on ei aktiivinen.Se tuossa silmänpohjan melanoomassa onkin erittäin ikävää, pelottava, kun se voi jo varhaisessa vaiheessa; jopa ennen löytymistään levitä mainitsemiisi paikkoihin.Toivotaan että kasvain ei aktivoidu enää.

Hyvä kuulla. Mullahan on myös silmän kasvain seurannassa. Alkuun olin jonkinasteisessa paniikissa ja tuli luettua muutama kirja syövästä. Nykyisellään kontrollissa käynti ei ole sen kummempaa kuin muutkaan terveystarkastukset. Mistä sen tietää jos vaikka mulla olisi ollut kasvain jo iät ja ajat, mutta että se havaittiin vasta nyt muutama vuosi sitten. Aiemmin tuli käytyä optikoilla ja ne eivät kiinnittäneet siihen huomiota, vaikka ihan näkyvillä oleva juttu on kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras eilisestä ketjusta;27834866:
Hyvä kuulla. Mullahan on myös silmän kasvain seurannassa. Alkuun olin jonkinasteisessa paniikissa ja tuli luettua muutama kirja syövästä. Nykyisellään kontrollissa käynti ei ole sen kummempaa kuin muutkaan terveystarkastukset. Mistä sen tietää jos vaikka mulla olisi ollut kasvain jo iät ja ajat, mutta että se havaittiin vasta nyt muutama vuosi sitten. Aiemmin tuli käytyä optikoilla ja ne eivät kiinnittäneet siihen huomiota, vaikka ihan näkyvillä oleva juttu on kyseessä.

Sitä lääkäri mullekkin sanoi että tämä on saattanut olla jopa syntymästä saakka, mutta voi olla myös että on tullut myöhemminkin.On kuulemma melko yleinen ja meitä samasta syystä asioivia olikin tänään siellä paljon.Näin sanoivat.

Onko teillä, joilla siellä silmänpohjassa kasvain on, käytetty sen toteamisvaiheessa siitä nimitystä kasvain ts. voiko se olla sama asia kuin luomi. Mulla on sellainen, viimeksi siinä ei näkynyt silmälääkärissä mitään muutoksia. Mutta pitäisi mennä silmänpohjankuvakseen. Tietääkö kukaan kauanko on voimassa lähete, jos sellaisen saa?

Kun se lähete, on ollut aika kauan jo mulla, siellä paikassa hyvä jemma. :ashamed:

Onko teillä, joilla siellä silmänpohjassa kasvain on, käytetty sen toteamisvaiheessa siitä nimitystä kasvain ts. voiko se olla sama asia kuin luomi. Mulla on sellainen, viimeksi siinä ei näkynyt silmälääkärissä mitään muutoksia. Mutta pitäisi mennä silmänpohjankuvakseen. Tietääkö kukaan kauanko on voimassa lähete, jos sellaisen saa?

Kun se lähete, on ollut aika kauan jo mulla, siellä paikassa hyvä jemma. :ashamed:

Kasvaimesta puhuttiin(luki lähetteessä), mutta tarkottaa samaa kuin luomi.Mun lähete lähti suoraan silmälääkäriltä silmäpolille ja odotusaika oli parisen kk:ta.Ei tietoa miten kauan lähete on voimassa.

Viimeksi muokattu:
Mulla on käytetty samaa luomi. Kasvaimesta tai syövästä ei ole mainittu sanallakaan, koska ei ilmeisestikään haluta pelotella turhaan.

Jos lähetteestä ei kuulu mitään, niin kannattaa ottaa yhteyttä lähetteen tehneeseen tai sairaalaan, sillä sieltä pitäisi tulla kutsu. Lapsen kanssa on käynyt joskus niin, että olen ihmetellyt, kun mitään ei kuulu ja olen ajatellut, että onpas pitkät jonot. Sitten kontrollikäynnillä onkin käynyt ilmi, ettei asia ole edennyt mihinkään, koska läheteasia oli laitettu johonkin vika paikkaan. Joskus on käynyt myös niin, että paperit ovat unohtuneet kasaan pöydälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras edellisestä ketjusta;27836641:
Mulla on käytetty samaa luomi. Kasvaimesta tai syövästä ei ole mainittu sanallakaan, koska ei ilmeisestikään haluta pelotella turhaan.

QUOTE]

Tämäkin on kai lääkärikohtaista käyttävätkö sanaa kasvain vai luomi. Aiemmin jo kirjoittelinkin että luki hyvälaatuinen kasvain lähetteessä ja hyvälaatuisuuden varmistamiseksi oli lähetekin kirjoitettu.Mutta kyllä lääkäri myös käynnin yhteydessä sanoi että luomi, mikä hentoisesti koholla.Mainitsin myös sen täällä aiemmin.Ehkä parempi olisi ollut jos lähetteessäkin lukenut vain ja ainoastaan luomesta.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä