sillon kyllä hävetti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janisjoplin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janisjoplin

Vieras
Tuli mieleen tosta "ihana prinsessa" ketjusta kun lapseni(vanhin) oli noin 3 vuotias ja näki ekan kerran tummaihosen, siis ihan pikimustan neekerin.

Oltiin isossa kaupassa ostoksilla ja käveltiin käytävää eteenpäin, hyllyjen välissä tää mies seisoi, tyttö käveli eka pari metriä eteenpäin ja sitten pakitti saman matkan, jähmetty niille sijoilleen, tuijotti hetken ja sit alko huutaa kun päätä ois leikattu...koko kauppa jähmetty ja mä en osannu tehdä yhtään mitään. Olo oli kun hidastetussa filmissä. Hävetti sillon kyllä niin paljon että nopeesti vaan kaupasta ulos.

Mua hävetti kun esikoinen aikoinaan kaupassa istui kärryissä ja sanoi, että äiti toi mies näyttää ihan apinalta. Mä tietysti hyssyttelin ja käännyin katsomaan. Oli järkytys, että se mies todellakin NÄYTTI apinalta...

No mun pojan kommenttia ei onneksi kyseinen tummaihoinen poika kuullut mutta poika kuiskasi isälleen "iskä ton pojan pitää mennä nopeesti lääkäriin" Ja isä ihmtti et miksi niin poika "no kun se on ihan liian tummaksi ruskettunut" :laugh: Mä toivon et mun lapset saa kasvaa kansainvälisemmässä ympäristössä kun mä et oppivat olemaan ihmettelemättä tuollaisia sitten isompana!

Joo, kyllä lapsi on hyvä viedä etelä-afrikkaan lomailemaan viimeistään 2kk ikäisenä. Törkeää kulttuurituntemuksen puutetta. Tais olla lapsesi vielä rasistikin :)

kyl uskon et noi mustatki ymmärtää. aattele jos niitte penska näkis jossain viidakossa valkoisen läski mahan ni kyllä kai sekin kirkkus??? itte ihan näin järkeilisin :o

..niin reagoi aivan samalla tavalla. Oltiin viime talvena Afrikassa reissaamassa ja kun paikallisessa kylässä ensimmäinen alle 3-vuotias meidät näki, niin kylläpä huusi. JOKAINEN lapsi ao. kylässä reagoi jollain tavalla ja useampi pelkäsi, mikä on luonnollista. Huutavan lapsen äiti pyyteli meiltä anteeksi ja hänestäkin se oli noloa, mutta ei se meistä pahalta tuntunut. Pikemminkin oli hyvin ymmärrettävää.

Lapset puhuu vaikka mitä hassuja ja reagoivat erilaisiin ihmisiin ja asioihin. Siinä vaiheessa vanhempien on hyvä esim. selittää, että kyseiset henkilöt ovat tulleet lämpimämmästä maasta, ja heillä on tummempi iho, koska se suojaa siellä Afrikan auringon paisteessa paremmin haitalliselta uv-säteilyltä.

Yhteistyössä