Silloin lääkärini oli täydellisen väärässä?

  • Viestiketjun aloittaja Tekevälle sattuu
  • Ensimmäinen viesti
minä
Menin kipujen vuoksi päivystykseen, mut lähetettiin kotiin 4 tunnin jonotuksen jälkeen klo 22.30 lääkärin lausunnolla *stressiä*
Soitin sitten seuraavana päivänä ko lääkärille ja kerroin että ensiavussa olivat poistaneet yöllä mun stressin - ne kutsui sitä umpisuoleksi
 
ei mulle mutta siskolle sanotiin että on kylkilihas revähtäny yskimisestä, kun oireena oli kipu keuhkoissa, huono yleiskunto, korkea kuume. se revähys korjattiin sitte leikkauksessa kun sairaalassa oltiin hoidettu kuukauden verran todella pahaa keuhkokuumetta, josta tuli sitte ilmarinta. kävi sisko ihan rajalla.
 
Satu
Monta kertaa ultrattiin (ellei parikymmentä kertaakin) vauvan kokoa ja vointia. Lääkärien mukaan syntyvä lapsi nelikiloinen möhkäle ja voi synnyttää normaalisti. Eka kerran huolestui vasta kätilö mennessäni synnyttämään miten pieni vatsa on. Synnytys meni päin p.... ja lopulta revittiin huono kuntoinen vauva imukupilla jolla olikin painoa vain 2025g ja 46 cm. Ja eiku suoraan lasten osastolle vauva. Ja äiti teholle.
 
mups
Mulla näitä ois vaikka kuinka paljon mutta kaiken huippu oli se kun menin valittamaan henkistä huonoa oloa. Lääkäri väitti kivenkovaa että keksin koko jutun ja ettei mua mikään vaivaa.

*nimim. 11vuotiaasta sairastanut masennusta, nyt kaksisuuntainen mielialahäiriö*
 
vieras
Valitin lääkärille, että leuka-korva-alueella on hirveää särkyä. Leukasärky kuuluu hammaslääkärille ja sanoinkin, että jos korvassa ei ole mitään, menen hammaslääkärille seuraavaksi (leuka oli aiemmin vaivannut viisaudenhampaan takia). Lääkäri ei katsonut edes korvaani, vaan sanoi, että kuvittelen koko kivun pahemmaksi kuin se onkaan, jos edes mitään kipua on ollenkaan ja lähetti kotiin - hammaslääkärillekin meno olisi myöskin kuulema turhaa. En ollut aiemmin sillä lääkärillä tai edes lääkäriasemalla käynyt. Menin toiselle lääkärille, joka löysi heti korvatulehduksen...
 
+ raskaustestin jälkeen valitin useaan otteeseen kovaa ja jatkuvaa vatsakipuilua. Sanoi ilman parempaa tutkimista että johtuu vaan kohdun kasvusta. Pari päivää myöhemmin kiireellinen laparoskopia; hedelmöittynyt munasolu jumissa munanjohtimessa, kasvanut, m.johdin haljennut.
 
vieras
Ei ollut lääkäri, vaan kätilö. Kehoitti lähtemään kotiin odottamaan synnytyksen käynnistymistä. Lopulta suostui katsomaan alakerran tilanteen, 7cm auki ja alle 3h kuluttua lapsi maailmassa. ( Ja mä olisin luultavasti synnyttänyt kotiin / matkalle jos olisin "totellut" enkä tivannut vastaan et syntyy pian... )
 
Menin tk-päivystykseen kovan korvasäryn vuoksi ja lääkäri sanoi että ihan vähän punoittaa ja että mun pitäs syödä enemmän hedelmiä esim.banaania :eek: Illalla raahauduin yli 40 asteen kuumeessa toiseen päivystykseen ja lääkäri totes että korva on todella vakavasti tulehtunut ja että jos en olisi tullut niin kuulo olis voinut mennä :/

Isäni oli pitkään hoidettavana sairaalassa kovan ripulin ja oksentelun takia.Lekurit olivat sitä mieltä että se on vatsakalvon tulehdus ja että lääkkeet mukaan ja kotiin vaan.Joo eipä ollut vaan akuutti haimatulehdus jota pahensi isälle määrätyt lääkkeet.Siihen isä sitten lopulta kuoli :'(
 
valitin arvauskeskuksen (entisen tuppukylän) lääkärille että on todella kovat kuukautiskivut.
Ei uskonu,oli mies ja sanoi" kuules likka,ei menkka kipujen takia voi olla koulusta pois vaikka olisivatkin kivuliaat". sillon kyllä repesin.
Myöhemmin muutettuani toiselle paikkakunnalle menin yksityiselle lääkärille joka määräsi vahvoja kipulääkkeitä. olen onnellinen niistä!! :D
 
Olin vieraalla paikkakunnalla, kun puhkes tärykalvo (sen tiedän maallikkonakin) ja joku ihana nielutulehdus...ja suutani en auki saanu! lääkäri päivystyksessä oli sitä mieltä, et pelkä korvakäytävä tulehtunut :whistle: Seuraavana aamuna sit yksityiselle ja sieltä kovalla vauhdilla omaan sairaalaan ja viikko sisällä osastolla...Paha nielutulehdus ja korvatulehdus ja leukalukko ja tärykalvo puhjennut! CRP huiteli reippaasti yli 300:n ja antibioottitiputuksessa sit makoiltiin!
 
huh
odotetaan viellä viikko. Sanoi lääkäri, kun halusi, että synnytän vauvan perätilassa. Onneksi järkevämpi henkilö oli paikalla ja sain seuraavaan vapaana olevaan sektioajan jalkatarjonnassa olevan vauvan kanssa.
 
curry
Serkun miehelle useampi lääkäri sanoi että mahavaivat ruuansulatusvaivoja.
Meni sitten vihdoin saadusta syöpädiagnoosista vain 5 viikkoa kun kuoli 37 vuotiaana 4 pienen lapsen isänä
 
miina
Mentiin 11v lapsen kanssa sairaalan päivystykseen. Lääkäri haukkui meidät koska tulimme noin hyväkuntoisen, terveen lapsen kanssa päivystykseen ja vielä sunnuntai-iltana!! Seuraavana päivänä lapselle todettiin syöpä. Ja tämän lääkärin kasvot muistan ikäni!
 
näin
lääkäri hoki talvella päivystyksessä "meilla ei taala hyva laake" kun menin kipeän ja kuumeisen (viikon oli ollut kuumeessa) kanssa päivystykseen ja pyysin selvittämään mikä lapsella on.
no, lääkäri ei tehnyt mitään kuin sanoi että kolmen päivän päästä uudelleen jos lapsi edelleen kuumeinen.
saman päivän iltana yksityisellä todettiin influenssa, keuhkokuume, korvatulehdus ja angiina.
 
cc
Kauheita kokemuksia Teillä! Mulla ei ole muuta kun vauvan sukupuoli ja kokoarvio ihan väärin, varoitteli kokoajan että on pieni on pieni, kyseli kovasti että oletko varmasti lopettannu tupakoinnin yms. yms. Ja varmasti olis. Vauva syntyi 2vko ennen LA ja oli kuitenkin 3300. Toinen oli kun oli paha silmätulehdus ja sain reseptin että 2 tippaa 3krt päivässä vasempaan korvaan,,lähinnä nauratti ihan apteekissakin.
 
Kun menin valittamaan polveani lääkärille ja pyytämään kortisonipiikkiä... Lääkäri sanoi vuorenvarmana: "Tämä ei todellakaan ole reumatulehdusta koska polvi ei ole punainen. Oot ollu vaan liikaa kontillas." :eek: :eek: :eek:

Piikkiä en saanu, parin viikon jälkeen oli muutkin nivelet kipeet, töistä sairaslomaa ja omalääkäri mennyt vaihtoon... :whistle:
 
itseasiassa
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Mentiin 11v lapsen kanssa sairaalan päivystykseen. Lääkäri haukkui meidät koska tulimme noin hyväkuntoisen, terveen lapsen kanssa päivystykseen ja vielä sunnuntai-iltana!! Seuraavana päivänä lapselle todettiin syöpä. Ja tämän lääkärin kasvot muistan ikäni!
En halua olla töykeä, mutta syöpä ei päivässä tai kahdessa etene ja ei siksi ole päivystys asiakaan. Törkeästi silti lääkäriltä sanottu. Olis voinu kehottaa tulemaan seuraavana päivänä/arkipäivänä uudestaan.
 

Yhteistyössä