Silloin lääkärini oli täydellisen väärässä?

  • Viestiketjun aloittaja Tekevälle sattuu
  • Ensimmäinen viesti
ms
vauvan kallon aukileet olivat umpeutuneet jo raskausvaiheessa liian aikaisin ja pää muodoltaan erikoinen, lääkäri jotka tutki vauvan totesi että johtuu synnytyksestä pään muoto eikä ole mitään ongelmaa, tulee kyllä palautumaan, tätä minulle hoettiin ensimmäiset neljä kuukautta, ennen kuin sain toisen lääkärin mielipiteen.
vauva btw syntyi sektiolla..
 
mentiin kiireesti yksityiselle kun tytöllä 4kk hengitys vinkui ja kova kuume. puhkasi korvat ja totesi, ettei muuta kuin korvatulehdus ja perus flunssa vaan, tulkaa viikon päästä uudestaan näyttämään korvia. seuraavana aamuna otettiin äkkilähtö päivystykseen, tytöllä rs-virus ja lähes viikko oltiin sairaalassa saamassa spiraa ja nestettä tiputuksesta.
 
Kun määräs mulle raskaanaollessa verenpainelääkettä jota missään nimessä ei olisi saanut määrätä.
Onneksi olin tarpeeksi epäileväinen kun lääkkeen ohjeita luin ja soitin vielä apteekkiin ja terveyskeskukseen.

Tai silloin kun mua toistuvasti taputeltiin olalle että ' so so, sä olet nuori äiti ja tämä on sun ensimmäinen lapsi.... ihan normaalia että ontuminen jatkuu ja jatkuu :whistle: lapset nyt kolhii itseään hei!'
Se oli reuma.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja itseasiassa:
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
Mentiin 11v lapsen kanssa sairaalan päivystykseen. Lääkäri haukkui meidät koska tulimme noin hyväkuntoisen, terveen lapsen kanssa päivystykseen ja vielä sunnuntai-iltana!! Seuraavana päivänä lapselle todettiin syöpä. Ja tämän lääkärin kasvot muistan ikäni!
En halua olla töykeä, mutta syöpä ei päivässä tai kahdessa etene ja ei siksi ole päivystys asiakaan. Törkeästi silti lääkäriltä sanottu. Olis voinu kehottaa tulemaan seuraavana päivänä/arkipäivänä uudestaan.
ai no mistäs hän on tienyt sen lastaan viedessään että on syöpä`??? kyl olin itsekkin aivan terve kun selkä löi jumiin, kuule ei näkynyt naamasta millää tavalls(kiitos tosi kovan lääkityksen)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Menin kipujen vuoksi päivystykseen, mut lähetettiin kotiin 4 tunnin jonotuksen jälkeen klo 22.30 lääkärin lausunnolla *stressiä*
Soitin sitten seuraavana päivänä ko lääkärille ja kerroin että ensiavussa olivat poistaneet yöllä mun stressin - ne kutsui sitä umpisuoleksi
Mulla sama :D

Ja on sanottu etten sais lapsia ilman hed.hoitoja, mut onhan noita siunaantunu :D
 
Madma
Menin yöllä päivystykseen kylkikramppien ja kovien kuumepiikkien takia, lääkäri oli sitä mieltä että suolanpuutetta.

Seuraavana päivänä selvisi että crp yli 500 ja 3 viikoksi sairaalaan keuhkokuumetta potemaan..
 
:)
menin mahakivun takia lääkäriin. Lääkärini sanoi heti kuulleessaan että poltan tupakkaa, että syy on tupakassa. Vähän paineli mahaa ja totesi että kun lopetan polttamisen, paranen.

Noh, seuraavalla viikolla tein raskaustestin ja positiivinenhan se oli...
 
Sanoi, ettei voi noin hyväkuntoiselle lapselle tehdä lähetettä Yliopistollisen sairaalan päivystykseen koska siellä nauretaan hänet pihalle jos niin tekee. Ajettiin n. 1.5km ja lapsi oli tajuton....

Että niin hyväkuntoinen :/
 
meillä
Lääkäri väitti että lapsella oli allerginen nuha... nuhaa ei tosin ollut, vaan korvatulehdus ja vesi rokko :/
Mulle itselle on monta kertaa terveyskeskuksessa määrätty lääkkeitä jotka ei sovi yhteen muiden lääkkeitteni kanssa jne.
 
vieras
virtsatietulehdukseen sain väärän antibiootin kun lääkäri oletti että minulla on kohtutulehdus kun olin juuri synnyttänyt. Tulehdus pääsi etenemään munuaisiin asti ja olin tosi kipeä. Virtsakoetta ei edes alunperin otettu vaikka alavatsavaivoista menin lääkäriin.
 
Voi voi, onhan noita ollut. Mahataudissa sanottu että se menee ohi, kun lapsi 6pv oksentanut ja ripuloinut, kerta kerran jälkeen uudelleen lääkäriin kunnes todettiin että lapsi oli pahasti kuivunut->tippaan sairaalaan. Kolmosen sanottiin kärsivän perusflunssassa parin kk ikäisenä, no ensiavussa todettiin että vauvalla oli rs-virus->osastolle imuille ja myöhemmin tippaan kun ei suostunut syömään. Samaisella kolmosella sanottiin olevan perusflunssa, kun tytöllä oli astmakohtaus.
 
Linda
Menin päivystykseen tuhruvuodon ja alavatsan polttelun vuoksi (olen siis raskaana). Lääkäri (kandi) sanoi, että oireet johtuvat tulehduksesta, joka voi johtua sukupuolitaudista tai alkavasta keskenmenosta. Hän määräsi oitis antibioottilääkkeen ja labratesteihin. Olin järkyttynyt ja sain onneksi ajan puhelinajan gynekologille. Hän kielsi oitis antibiootin aloittamisen ennen kuin tiedetään, onko kyseessä tulehdus oikeasti. Päätettiin sitten, että menen hänelle ultrattavaksi. Hän tutki minut ja sanoi, että ei ole merkkejä tulehduksesta ja vuoto voi johtua monesta syystä ja luetteli muutaman, kohdussa oli kaikki kunnossa. Olin huippuhelpottunut. Kun labratestit tulivat, ei löytynyt tulehdusta. Jos olisin siis jäänyt tämän kandin ohjeiden varaan, olisin luullut, että minulle on tulossa keskenmeno ja vetäissyt ihan turhaan antibioottikuurin.
 
No näitä on valitettavasti useampia, mutta pahin oli kun yksityinen lastenlääkäri tutki tytön jalkaa. Tyttö oli laskenut pulkalla isoa kiveä päin. Lääkäri lähetti tytön tätinsä kanssa kotiin ei ole mitään vikaa jalassa, vaikka tyttö ei voinut laittaa jalalle ollenkaan painoa. Varasin samoin tein uuden ajan toiselle yksityiselle lääkärille ja hups sääriluu murtunut...

Pojan kohdalla taas on ollut sellaisia lääkäreitä joilta on tehnyt mieli kysyä et hoitaisitko samalla tavalla jos pojalla ei olisi downin syndroomaa... Yks lääkäri ei aloittanut tiputusta vaikka poika oli todella kuivunut rotan takia. Seuraavaan vuoroon tullut lääkäri laitto heti tipan. Hoitajat sitten sanoivat että tosi kuivaksi päässyt ja suola ym arvoja piti seurata tosi tarkasti...
 
vieras
Menin keskimmäistä synnyttämään ja sanoin että se syntyy nyt heti. Kätilö tutki paikat ja sanoi että ei tämä täältä tänään synny, kotiin vaan. Vaadin jäädä sairaalaan, tyttö oli tunnin päästä maailmassa.

Kolmatta menin synnyttämään ja sanoin että ultratkaa, et mulla on hassu tunne, et kaikki ei oo ok. Eivät suostuneet, kärsin 12h (kivut olivat jotain ihan kauheeta, pyöryilin supistusten välissä jne) ja lopulta rukoilin siellä et ei se synny ja joku erikoislääkäri nyt ultraamaan. Tuli sit onneks ja leikkaussaliin samantien (jos olis ultrattu, niin olisi menty jo saliin samantien).

Olin leikkauksessa, jossa operoitiin mun kättä, pari viikkoo sen jälkeen menin valittamaan kipuja ja eivät suostuneet edes kuvaamaan, särkylääkettä vaan naamaan. Leikkauksesta johtuen suoritettiin kuvaukset parin kuukauden päästä, jossa huomattiin, että kipujen valittelut johtuivat murtumasta ja se oli luutunut väärään asentoon, käsi jouduttiin taas leikkaamaan.

Tuttuni julistettiin kuolleeksi, kunnes ruumishuoneella huomattiin että onkin elossa.

Onhan näitä vaikka millä mitalla..
 
miettisit vähän ittekses
Alkuperäinen kirjoittaja itseasiassa:
En halua olla töykeä, mutta syöpä ei päivässä tai kahdessa etene ja ei siksi ole päivystys asiakaan. Törkeästi silti lääkäriltä sanottu. Olis voinu kehottaa tulemaan seuraavana päivänä/arkipäivänä uudestaan.
Sä olet töykeä ja idioottikin vielä. Luuletko että äiti tiesi, mikä lapsen huonon voinnin takana oli. Jos lapsi voi niin huonosti, että on vietävä päivystykseen, niin sitten on vietävä.
 
Helekutti
"Ei se jalka murtunut voi olla kun sillä ole tänne pystynyt kävelemäänkin" :whistle:

"nää vatsavaivat on ihan psykosomaattisia eikä ollenkaan vaarallisia" "veriarvoissa ei ollenkaan mitään hälyyttävää" Seuraavaksi mentiinkin lanssilla ja lujaa. Kaliumarvot hengenvaarallisen matalat, näkyivät muuten niissä labrakokeissakin :whistle:
 
Rentun ex-heila
Olin avoliitossa miehen kanssa, joka joi paljon. Mies alkoi jossain vaiheessa olla agressiivinen humalassa. Kerran mies kävi minuun kiinni kännissä, ja tönäisi niin että kaaduin päin seinää, ja satutin sormeni sekä pääni. Menin terveyskeskukseen itkevänä ja tolaltani olevana. Vaikka kerroin tilanteen, lääkäri oli sitä mieltä että kärsin kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja mielialanvaihteluista. Kysyi vielä että käytänkö huumeita. En todellakaan..!

Tein lääkäristä valituksen ylilääkärille ja menin toiselle lääkärille. Minulla oli aivotärähdys ja sormeni oli murtunut, lisäksi olin pahasti tolaltani ja järkyttynyt. Sain kuusi viikkoa sairaslomaa. Ero rentusta vasta helpotti, ja "mielialanvaihteluni" hävisivät samantien..

 
minä
lääkärissä juostiin kolme kertaa tukkosen ja rohisevan lapsen kanssa. lääkäri oli varma että lapsella koira ja kissa allergia. halus verikokeet, joissa ei mitään ollu.
yksityisellä totes heti et keuhkoputkentulehdus.

itse juoksin lääkärissä kipeän olkapään takia. käden nostaminen oli tuskallista. yksityinen lääkärikin oli sitä mieltä et en vain ole käyttäny kättä niin sen takia kipeä.
vuosi lääkärissä juostuani kirurgi suostui ottamaan mangneettikuvan olkapäästä. olkapää leikattiin muutama kuukausi tämän jälkeen. olkapäässä jänne revenny
 
Suzyanne
Menin gynelle alavatsakipujen takia. Lääkäri ultrasi, ja löysi molemmilta puolilta greipinkokoiset kystat, jotka olivat aika tehokkaasti tuhonneet munatorvet ja munasarjat, lääkäri oli sitä mieltä että ne pitää poistaa.(niin myöhemmin tehtiinkin)

Mutta, lääkäri syytti kystista minua, sanoi tosi tylysti että saan syyttää kystista sekä niiden aikaansaamasta lapsettomuudestani itseäni, koska kystia tulee, jos unohtaa toistuvasti ottaa e-pillerin samaan kellonaikaan, menee kuulemma hormonit sekaisin kystat johtuvat siitä. Tutki vielä oikein kovakouraisesti runnoen, vaikka pyysin olemaan varovainen, koska vatsani oli todella kipeä. Lopulta itkin tuskasta lääkärin kovakouraisuuden takia.

Ensinnäkään, ei todellakaan kystat siitä johdu, ja toiseksi, en edes syönyt pillereitä.. :headwall:

Ihan off topic, minulla on nyt ihana nelikuinen, luovutetulla munasolulla alkunsa saanut poika.. :heart: :heart: :heart:
 
Pampoli
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
"Ei se jalka murtunut voi olla kun sillä ole tänne pystynyt kävelemäänkin" :whistle:

Tämä kuulostaa tutulta. Päivystyksessä näin sanottiin mullekin. 1,5 viikon kärvistelyn jälkeen yksityiselle ja murtumahan sieltä löytyi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Satunen89:
valitin arvauskeskuksen (entisen tuppukylän) lääkärille että on todella kovat kuukautiskivut.
Ei uskonu,oli mies ja sanoi" kuules likka,ei menkka kipujen takia voi olla koulusta pois vaikka olisivatkin kivuliaat". sillon kyllä repesin.
Myöhemmin muutettuani toiselle paikkakunnalle menin yksityiselle lääkärille joka määräsi vahvoja kipulääkkeitä. olen onnellinen niistä!! :D
Mulle sanoi joskus mieslääkäri, et on ihan normaalia, et kuukautiskipujen takia joutuu olemaan töistä pois.
Kysyin siltä, että montako kertaa se itse on ollut. Kyllä alkoi kirjoittamaan kipulääkkeitä.
 

Yhteistyössä