silja vai viking?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sen verran vähä on kokemusta, että vaikea sanoa. kerran olen matkustanut vikingillä ja pari kertaa siljalla, eikä kummassakaan ollut mitään moittimista. joten mulle kävis kumpi noista tahansa. ehkä siljalla on parempi ja monipuolisempi ruokabuffet

Me yleensä matkustetaan Siljalla mutta tänä kesänä mentiin Vikingillä. Vikingin laiva vähän pienempi josta johtuen myös ruokapaikkoja ja putiikkeja ainakin näppituntumalla vähemmän ja leikkipaikka pienempi. Mutta ihan siistejä ja matkustuskelpoisia molemmat ja lapsillekin riitti tekemistä. Ja jos sillä on merkitystä niin Vikingin satama on Tukholmassa (jos sinne suuntaan on menossa) lähempänä keskustaa mutta Siljankin terminaalista on näppärä bussiyhteys.

Silja serenade ja symphony on täynnä ryssiä nykyisin, jopa kuulutuksetkin tulee venäjäks eli jos haluaa saada sellaisen tervetuloa pietariin fiiliksen niin ei kun siljalle. Vikingillä ei olla käyty 1.5v nyt mutta aikaisemmin oli mun mielestä hyvät ja siistit laivat, vikingillä taitaa olla jopa halvemmat hytit kun siljalla. Siljalla joutu viimeks itse pesee punaviinit hytin seinästä ja ne hytit on muutenkin kauheessa kunnossa kun ei niille olla tehty mitään 20 vuoteen.

[QUOTE="Minea";24263394]Me ollaan käyty Siljalla lasten kanssa. Jotenkin saanu sen käsityksen että Vikingillä käy enemmän nuorisoa mikä ryyppää ja metelöi...[/QUOTE]

Mä en ainakaan huomannut mitään tällaista. Molemmilla on tietysti sitä rälläävää porukkaa ja se on ihan säkästrä kiinni minkälaisia naapureita sattuu saamaan. Meillä oli ihan B luokan hytti alimmassa kerroksessa eikä sielläkään ollut käytävillä mitään häiriötä. Enkä muutenkaan nähnyt mitään sikailumeininkiä vaikka myöhemmällä kävin katselemassa menoa.

me ollaan ennen oltu vannoutuneita silja-ihmisiä, mutta taso laski niin luokattomaksi pari vuotta sitten, että siirryimme vikingille. siellä on siistimpää, mukavampaa, lapsille enemmän ohjelmaa ja kaikki toimii :)

Meillä tykätään enemmän vikingistä. Varmasti remusakkia löytyy tarvittaessa molemmista, mutta kun on otettu hytit paremmista kerroksista ja liikuttu ns. lapsiystävällisissä paikoissa ei noista ole ollut mitään harmia.

Vikingillä tykätään enemmän yleisestä ilmapiiristä ja palvelusta sekä buffet-tarjonnasta. Edullisemmat hytit ja parempi valikoima ovat antaneet paremmat mahdollisuudet löytää se meille passeli hytti.

me oltiin viikingillä kun oli auton kanssa reissaavalle tarjous,paljon halvempi kuin silja.Oikein oli mukavaa,ei örvellystä näkynyt,paljon lapsiperheitä. Viking food gardenin ala-carteen emme ihan olleet tyytyväisiä,ruokaan siis.

viking! On enemmän ohjelmaa lapsille :)

Mun mielestä oli aikalailla saman verran molemmilla. Isommille lapsille jotain aarteenetsintää ja pienemmille Muumi/Ville Viking discoa. Ja Siljalla tosiaan 2 isoa leikkipaikkaa eli ainakin pienemmille lapsille paremmat ajanviettomahdollisuudet. Tosin pienten kanssa hereilläoloaika laivalla on sen verran lyhyt että ei Vikingilläkään ehtinyt tylsistyä ;)

[QUOTE="vieras";24263434]me ollaan ennen oltu vannoutuneita silja-ihmisiä, mutta taso laski niin luokattomaksi pari vuotta sitten, että siirryimme vikingille. siellä on siistimpää, mukavampaa, lapsille enemmän ohjelmaa ja kaikki toimii :)[/QUOTE]

Kuin myös :) Ja viikkarikortilla saa aika kivojakin alennuksia.
Siljalla lopetettiin matkustaminen kun tosiaan helsinki-tukholma-helsinkin välillä asiakkaat oli enemmän venäläistä ja aasialaista syntyperää.
Käytöstavat täysin hukassa mm buffassa :vampire: Ja nyt en tarkoita sitä mikä suomi juntin silmiin pistää on lämpimät ja kylmät ruuat kekenään sotkettu samalle lautaselle (minusta jokainen syökööt kuinka syö)
vaan se että nämä perhanat rynni päälle, ei osattu olla jonossa ja todellakin jos jonoa itse koetit tehdä ja noudattaa niin kyllä joku paino päälle ja meni törkeesti vaan ohi.
Oli tosiaan tunne että loppuuko se ruoka kun tänne noin rynnitään :O
Nykyään siljalla on näitä nuoria ja remuavia kun viikkarilla, tiedä sitten miten nyt näin on vastakkain nämä kääntyneet mutta ei meitä haittaa :)
Viikkarilla on mukavat allasosastotkin, jonne on turvallisempaa mennä kuin siljan omaan.

Ktejusta huomaa, että maailma kansainvälistyy. Älkää vain menkö sisävesiristeilyille millekään järvelle. Niissä laivoissa on todella paljon ulkomaalaisia turisteja. Ilmeisesti jotkut eivät ole huomanneet, että kuulutukset laivoilla tapahtuvat myös ruotsiksi, saksaksi ja englanniksi. Kauheaa - ulkomaalaisia laivoilla.

Tallink-Siljalla huomaa kyllä jo autojonossa, että ei siellä venäläinen rahvas matkusta. Fiksumpaa väkeä kuin suomalaiset junttiperheet, eivätkä aheuta häiriöitä.

me oltiin pari viikkoa sitten silja europalla. Lapsille kokoajan ohjelma, upeita tanssiesityksiä ja taikuri ja kilpailuja ja paljon kaikkea! ruoka buffet påäivillinen USKOMATON tarjouluja monia eri sortteja ja todella maistuvaa ja hintansa väärti. Hytti (a-luokka) oli siisti ja rauhallinen. Lisäksi laivalla oli muumipeikko ja pikkumyy, spirdeman ym. Leikkipaikkoja oli useita näin kesän ajan. suosittelen! ja kauppoja oli useita, mm. iso lelukauppa!

Just oltiin Silja Europalla ja tykkäsin. Eka kerta lasten kanssa enkä muutenkaan juurikaan risteile. Mennessä (yö) oli kyllä hytti yökerhon yllä ja se häiritsi mua mutta ei lapsia. Tullessa päivä laivalla ja lapsilla tosi paljon tekemistä, ei käyny yhtään aika pitkäksi. Eri leikkipaikkoja ja muumiohjelmakin ihan kivaa ja buffetissa hyvää ruokaa. Siistikin oli. Suosittelisin!

Yhteistyössä