sikiön siunaus raskaudenkeskeytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisko

Vieras
Tuskin kukaan täällä tietää, mutta kysyn silti.
Sisko oli tänään naistenklinikalla sikiötutkimuksissa (olin mukana, isä oli vanhempien lasten kanssa kotona). Tutkimuksissa todettiin sikiön olevan vaikeasti vammainen (turvotusta koko vartalon ympärillä, maksa ja osa suolistosta vatsan ulkopuolella) ja annettiin ennuste, että raskaus todennäköisesti keskeytyisi itsestään tai vauva kuolisi pian syntymän jälkeen. Sisko päätyi keskeytykseen. Naistenklinikalla kuulemaa voidaan siunata sikiö raskaudenkeskeytyksen jälkeen, jonka jälkeen sikiö tuhkataan.
Mutta tietääkö kukaan, mikä on käytäntö Kotkan keskussairaalassa, jossa keskeytys tullaan tekemään. Siunaus olisi siskolle tärkeä.

Mä tiesin mitä tässä tulee käymään , tässä ketjussa nimittäin.
Ap , kannattaa kysyä suoraan sairaalasta, täällä tällaisellä kysymyksellä ei saa kuin pahan mielen.
Voimia kaikille.

kysy, uskon että saat asiallisen vastauksen

Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Tuskin kukaan täällä tietää, mutta kysyn silti.
Sisko oli tänään naistenklinikalla sikiötutkimuksissa (olin mukana, isä oli vanhempien lasten kanssa kotona). Tutkimuksissa todettiin sikiön olevan vaikeasti vammainen (turvotusta koko vartalon ympärillä, maksa ja osa suolistosta vatsan ulkopuolella) ja annettiin ennuste, että raskaus todennäköisesti keskeytyisi itsestään tai vauva kuolisi pian syntymän jälkeen. Sisko päätyi keskeytykseen. Naistenklinikalla kuulemaa voidaan siunata sikiö raskaudenkeskeytyksen jälkeen, jonka jälkeen sikiö tuhkataan.
Mutta tietääkö kukaan, mikä on käytäntö Kotkan keskussairaalassa, jossa keskeytys tullaan tekemään. Siunaus olisi siskolle tärkeä.

no minä en ole sisko, kestän kyllä asiattomuudetkin. Sisko ei kyllä kestäisi. Naistenklinikan lääkäri lupasi jo ottaa yhteyttä Kotkaan, mutta hän soittaa siskolle vasta loppuviikosta.

että osaat suhtautua "oikein" määrättyjen törkimysten vastauksiin..
joudut olemaan tukena- joten voimia myös Sinulle
Kotkassa osaavat varmaan auttaa, kun kerrot asian..

Jaksamista ja voimiA

no minä en ole sisko, kestän kyllä asiattomuudetkin. Sisko ei kyllä kestäisi. Naistenklinikan lääkäri lupasi jo ottaa yhteyttä Kotkaan, mutta hän soittaa siskolle vasta loppuviikosta.

kaipa minulla oli vain tarve puhua jollekin asiasta, sukuaisistakaan ei tiedä raskaudesta kuin vain muutama. Onneksi siskolla ei ole internet-yhteyttä niinpä hän ei tätä keskustelu tule lukemaan

ja niin, sikiö oli niin vammainen, että maallikkokin näki ultraäänikuvista, että jotain on pahasti pielessä. Vatsassa oli kiinni lähes puolen vatsan kokoinen pallo, jossa ulkona olevat elimet olivat ja sen turvotuksenkin huomasi.

kaipa minulla oli vain tarve puhua jollekin asiasta, sukuaisistakaan ei tiedä raskaudesta kuin vain muutama. Onneksi siskolla ei ole internet-yhteyttä niinpä hän ei tätä keskustelu tule lukemaan

:Hug: Voimia siskollesi ja voimia sinulle. Onneksi siskosi ei tule lukemaan noita kirjoituksia. En ymmärrä mikä saa ihmisen kirjoittamaan noin ilkeästi. :(

Tampereella ainakin on sairaalassa oma kappeli ja sairaalapappi. Kysy suoraan sairaalalta siskosi puolesta sitä asiaa!

Itse hoidin oman rv 16 kuolleen sikiön siunauksen, että tapahtui Tampereella sairaalan kappelissa, itse veimme arkun tuhkattavaksi Treella ja myöhemmin uurnan hautasimme. Oli itse pikkaisen raskasta sitä hoitaa :-(

Viikon verran meni synnytyksestä kun saimme siunauksen järjestää (ruumiinavaus jne...)

Voimia. Tätä ei pysty kukaan ymmärtämään, jos ei ole sattunut omalle kohdalle, joten asiattomat hiljaa!!

Kyllä onnistuu siunaaminen. olen pahoillani siskosi puolesta..Mun mielestä siunaaminen on kaunis tapa jättää hyvästi pienelle rakkaalle jota on kovasti perheeseen odotettu.

http://health.groups.yahoo.com/group/enkelinkosketus/

Täällä on vertaistukea siskollesi :wave: Itsekin olen tuon kokenut eikä sitä tosiaan voi kukaan muu, kuin toinen saman kokenut ymmärtää, mitä äiti läpikäy tällaisessa tilanteessa :'( :hug: En tiedä onko tuo nykyisin miten aktiivinen porukka, mutta ainakin sieltä voi lukea muiden kokemuksista ja löytyy paljon tietoa muutenkin, suosittelen! Surutyö ottaa aikansa...

Yhteistyössä