sikiön perätila-kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klementine
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

klementine

Jäsen
15.06.2010
846
0
16
:wave:
eli siis minulla vauva ollut rakenneultrasta lähtien raivotarjonnassa, nyt sit pikkunen kiepsahti ympäri ja istuskelee mahassa. kääntyminen siis tapahtui nyt viikon sisällä.
miten muilla on ollut,onko vielä kääntynyt "oikein" päin vaikka viikkoja alkaa ollakkin kasassa 30 yms...

jotenkin omituista että se nyt sit kiepsahti perätilaan:D
hyvin on omituinen tunne kun kuitenkin nuo kaksi isoa lastani silloin kun heitä odotin olivat jo 20+ viikoilta asti kauniisti raivotarjonnassa ja pysyivät loppuun asti niin:wave:

Mulla poitsu käänty perätilaan rv 40+jotain. rv41+4 käännettiin ja pysyi sitten niin. Poika oli iso mutta lapsivettä oli niin runsaasti että onnistui toi kääntyily vielä noillakin viikoilla. rv42 käynnistettiin synnytys mutta illalla huomattiin että poika olikin kasvotarjonnas niin meni sitten kiireelliseksi sektioksi.
Mustaakseni vasta rv 36 alkaen yritetään kääntää joten onhan sikiöllä vielä aikaa kääntyä itekseen.

Mun esikoinen kääntyi perätilaan viikolla 38 eikä kääntäminen onnistunut. Onneksi vaadin leikkauksen, siinä sitten selvisi että napanuora oli kahteen kertaan pään ympärillä jonka takia ei ollut päässyt kääntymään enään raivotarjontaan. Oma gyne suositteli heti leikkausta, sairaalassa yrittivät painostaa perätilasynnytykseen.

Poika oli melkein alusta asti perätilassa eikä tehnyt elettäkään kääntyäkseen. Ulkokäännöstä ei yritetty kun istukka oli etuseinässä ja napanuora pojalla kaulan ympäri.

Mulla toinen kaksosista kääntyi perätilaan rv 29. Sattui muuten ihan älyttömästi!! Kääntämistä ei tietenkään yritetty kaksosraskauden takia, ja syntyivät sovitulla sektiolla. (Lantiopelvimetria otettiin, eli kuvattiin mahtuisko tulemaan peppu edellä mutta eivät sitten laittaneet mua kokeilemaan).

:wave:
eli siis minulla vauva ollut rakenneultrasta lähtien raivotarjonnassa, nyt sit pikkunen kiepsahti ympäri ja istuskelee mahassa. kääntyminen siis tapahtui nyt viikon sisällä.
miten muilla on ollut,onko vielä kääntynyt "oikein" päin vaikka viikkoja alkaa ollakkin kasassa 30 yms...

jotenkin omituista että se nyt sit kiepsahti perätilaan:D
hyvin on omituinen tunne kun kuitenkin nuo kaksi isoa lastani silloin kun heitä odotin olivat jo 20+ viikoilta asti kauniisti raivotarjonnassa ja pysyivät loppuun asti niin:wave:

Mulla kans 2edellistä lasta on olleet raivotarjonnassa 20+ viikoilta asti, nyt 3. raskaus menossa rv 34+6 ja neiti tykkää makoilla poikittain masussa :O Pikkusen jännittää kun ens viikolla on ultra jotta onko ehtinyt kääntymään siihen mennessä, en tod. haluais sektiota :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti;22083547:
Mulla kans 2edellistä lasta on olleet raivotarjonnassa 20+ viikoilta asti, nyt 3. raskaus menossa rv 34+6 ja neiti tykkää makoilla poikittain masussa :O Pikkusen jännittää kun ens viikolla on ultra jotta onko ehtinyt kääntymään siihen mennessä, en tod. haluais sektiota :/

Juu se tuntuu kamalalta vaihtoehdolta mutta minä paranin esikoisen sectiosta kuntoon alle parissa viikossa. Kuopuksen alatiesynnytyksen jälkeen en voinut 6 viikkoon istua enkä kävellä kunnolla.

Yhteistyössä