Sikiön painoarvio ja aiemmin todettu ahdas lantio. kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Eli mulla on otettu lantiosta röntgen kuvat odottaessani esikoistani. Silloin vauvan painoksi arvioitiin päivää ennen synnytystä 3,5-3,6kg, ja piti paikkaansa, syntyi 3,5kg tyttö. Kaksi eri lääkäriä katsoi kuvia, ja ensimmäinen ei olisi halunnut laittaa alakautta synnyttämään, mutta toinen lääkäri sanoi, että saattaa mahtua ja kokeillaan miten käy. tähän päätöksen vaikutti muuten myös mun vahva halu synnyttää alakautta, luulisin.
Mahtui alakautta, vaikka häntäluu siinä rytäkässä murtuikin, ja tunnin ompeli kätilö mua kasaan, ollen sitä mieltä, ettei olisi pitänyt alakautta synnyttää.

Nyt odotan kolmatta, ja laskettu aika huomenna. painoarvio tehtiin tänään, ja on 3,6kg. Onhan kaksi synnytystä raivanneet tietä, mutta jäin miettimään, miten tässä käy.
Kuulema vasta kun synnytys käynnistyy, katsotaan mahtuuko vai ei.

Onko kenellääkään ollut vastaavaa tilannetta, ja mikä on ollut lopputulos?

Kääk! Siis mulla oli viikkoja kasassa lauantaina 38+2 ja sain painoarvion 3,8 kg. Eikä ollut mitään puhetta, etteikö mahtuis alakautta. Vai eikö ne halunneet mua vaan pelotella? Onko toi sit jo jättiläinen toi mun 3,8 kg, kun sulle suuri oli 3,5 kg.

Alkuperäinen kirjoittaja laahkana:
Kääk! Siis mulla oli viikkoja kasassa lauantaina 38+2 ja sain painoarvion 3,8 kg. Eikä ollut mitään puhetta, etteikö mahtuis alakautta. Vai eikö ne halunneet mua vaan pelotella? Onko toi sit jo jättiläinen toi mun 3,8 kg, kun sulle suuri oli 3,5 kg.
Ai sori. Mä luin hieman huolimattomasti, joten kommenttini oli vähän asiaton =) Sulla oli ahdas lantio! Noh, tsemppiä synnytykseen...

Heipsan!

Onnea synnytykseen.

Minun ei ole annettu synnyttää alakautta ahtaan lantion vuoksi, vaan kumpikin 2 kpl lapsia on leikattu.

Itse en haluaisi ottaa turhia riskejä, koska jos ei mahdu niin voi olla jo kiire tehdä sektio. Tuttavalle on käynyt huonosti. Odotettu liian pitkään ja vauva ehtinyt menehtyä. Päätös on vanhempien ja lääkärien.

minulla ahdas lantio ja kävin kuvissakin..mielipiteitä monia mahtuupas/eipäs jne...lopulta syntyi alateitse ja solisluu nasahti poikki...paino arvio tehtii muutamaa päivää ennen ja piti paikkansa vauva oli 4kg.miten sulla meni kakkosen kohdalla synnytys??

kakkosen kanssa ei ollut mitään häikkää, kun oli niin pieni, vain 2,6kg vaikka syntyikin rv38+0

mulla tuo oman lisäjännityksensä tässä se, että viimeksi eilen, vauva on mahtunut kääntymään perätilasta raivotarjontaan...

odotan kakkosta ja joudun taas tohon synnytys tapa arvioon.ja yleensä sanotaan että toinen on isompi niin kyllä mua pelottaa että miten käy jos menee yli 4kg.n?!!sektio pelottaa aivan kamalasti

Mulla tehtiin kolmosesta ultralla painoarvio ja vielä käsin juuri ennen synnytystä ja piti olla jotain 3.5kg. No syntyi reillu 4kg vauva, onneks ei ollut ongelmia lantion ahtauden kans...

boogyman ja vieras: olik oteillä etukäteen todettu ahdas lantio?

Kun mulla siis se on tiedossa, että on ahdas lantio, mutta lääkärin ainoa kommentti tähän oli, ettei ilmeisesti perätila synnytys ole sittenkään mahdollinen...

Yhteistyössä