Sikiön koko ja allergioiden periytyvyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Hei!
Tämmöiset asiat ovat vaivanneet, eli rv 20+2 pojan paino oli 383 g, eli ihan yläkäyrillä mentiin. Itselle painoa oli tullut kuukaudessa 1,3 kg / per viikko. Raskausdiabetekselle ei ole mitään altistavia tekijöitä, eli ei iän, painon tms. perusteella olisi kovin helppo siihen sairastua. Onko koko "liian" suuri viikkoihin nähden? Ultrassa sanoivat vaan, että ompas pojalla vatsaa ja ollut hyvin ruoka aikana kotona :D Itse olin normaalikokoinen syntyessäni, ja nytkin pituutta vain 165 cm. Lapsen isä taas oli syntyessään todella suurikokoinen ja nytkin pituutta melkein 2 m.
Ja allergioista.. Kuinka perinnöllistä allergisoituminen on? Itsellä ei ole ollut koskaan MITÄÄN allergioita, ei ihottumaa, ei mitään. Lapsen isällä taas oli lapsena voimakas kananmuna allergia, vieläkin eläinallergia, ihottumaa jne.

Ja ne allergiat voi saada vauva vaikka kummallakaan ei olisi allergioita, mutta jos vanhemmalla/vanhemmilla on allergioita niin aika suurella todennäköisyydellä periytyvät.

Meillä ei ole kummallakaan allergioita mutta esikoinen oli ihan superallerginen :'(

Käsittääkseni vauva voi periä alttiuden siihen allergiaan. Meillä yksi on perinyt osan miehen allergioista, toinen minun allergiani ja kolmannella ei ole noita.

Mä en usko noihin allergian periytymisasioihin.
Mulla itellä on paha allegia, siitepöly, eläin, ruoka - lähinnä hedelmät/vihannekset/kasvikset sekä sadekausina vaivaa homeitiöt.

Miehellä ei ole mitään allegiaa ja on NYT 195cm , synymäpaino 2900g

Minä NYT 155cm ja synt. paino 4045g

Lapsilla ei mitään allegiaa enkä ole heitä imettänyt yhtään
Lapset 3545g
ja
4110g

ja rv 40 syntyneet molemmat.

Yhteistyössä