Sikiön sydänäänet muuttuneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja stressi.äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

stressi.äiti

Vieras
Voiko sikiön sydänäänistä kuulla onko vauvalla kaikki hyvin? Kuuntelin sikiön sydänääniä ja minusta ne oli muuttuneet jotenkin oudon kuuloisiksi. Mulla on ollut stressiä, voiko se vaikuttaa vauvaan miten? Olen vasta viikolla 11.

Kyllähän stressi voi vaikuttaa mutta en usko ( huom, en ole lääkäri ) että äänistä kuulisi jos jokin on vialla. Toki jos syke on todella hidas, sitten voi olla jotain, mutta jos normaali nopea syke niin eiköhäön kaikki ole hyvin. :) Kannattaa käydä neuvolassa niin saat mielenrauhan. Tärkeää olisi poistaa stressin syy. Kaikkea hyvää sinulle ja vauvalle!!

Onko sinulla siis joku kotidobleri (vai miten tuo sana kirjoitetaan :D)? Ja mielestäsi äänet kuulostavat tänään erilaiselta kuin eilen? Ajattelisin että siihen voi olla muutamakin syy. Joko kuuntelit omaa sykettäsi, jos se oli selvästi hidastunut. Jos äänet olivat vaimeammat, sikiö on vaihtanut paikkaa. Jos syke oli suhiseva, kuuntelit istukkaa. Millä tavalla äänet olivat muuttuneet?

kotidopplerit tuleen saunan uunissa ja äänien kuunteluun neuvolaan/äitipolille. vkolla 11 se sydämen sye voi olla ihan mitä vaan. kunhan on nopee. ihan oikeesti, viikko 11??!

Kiitos kuukkeli! Ja tietääkseni oma sykkeeni ei ole 150-160 tienoilla, en ole mikään toope.. !! Kuulin sen ekan kerran 10+5.
On kotidoppleri, ja jos jollain on jotain valittamista niin menköön valittamaan vaikka kotidopplereitten keksijälle, ihan oma valinta oli se ostaa, ei teidän.
Syke oli muuttunut jotenkin rätisevämmäksi, tiedän kuulostaa tyhmältä mutta en parempaa sanaa keksi :D Mutta kuuntelin uudestaan kun jäi vaivaamaan, niin kuulosti tällä kertaa normaalilta, taisi sikiö olla vain jossain "kauempana" niin kuulosti oudolta. Tiedän, olen äkkipikainen! :D

Ihan neuvona, älä kuuntele. Sikiön sydänäänistä et pysty päättelen YHTÄÄN mitään, paitsi onko se elossa vai ei. Dopplerilla ei aina sitäkään, kun sillä ei aina kuule :D Mut äänten laadusta otat ihan turhan stressin ja laite tekee näin enemmän haittaa kuin hyötyä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä