Sikiön liikkeiden tuntuminen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mietityttää, ja huolestuttaa kun olen jo vk 17 raskaana enkä ole vielä tuntenut mitään. Esikoisen kohdalla kyllä tunsin jo paljonkin näihin aikoihin. Ja eikö kakkosessa pitäisi tuntea aikaisemmin?! Ekassa oli vielä etuistukka mikä vaimentaa.
 
vierailija
Mä aloin noihin aikoihin tuntea jotain liikkeen tapaista, josta kuitenkin olin vielä tosi epävarma. Vasta noin rv 20 eteenpäin liikkeet oli varmemmin tunnistettavat. Mulla etuseinäistukka, joka aiheuttanut harmaita hiuksia ja useamman käynnin neuvolassa ja polilla sykkeitä tsekkaamassa. Vielä aika myöhäisilläkin viikoilla (tyyliin jotain rv 35) en välillä tuntenut liikkeitä. Mulle selitettiin, että jos vauva on kääntynyt potkimaan selkään päin eli vauvan selkäranka mun napaa vasten, ei liikkeet välttämättä tunnu. Aina sanoivat kuitenkin, että hyvä kun tulin ja liikkeiden seuraaminen on tärkeää. En kuitenkaan ehkä vielä noilla viikoilla huolestuisi, vasta rv 25 mulle sanottiin että pitäis tuntea päivittäin jotain.
 
vierailija
Milloin sulla on neuvola? Voithan myös soittaa sinne ja pyytää päästä kuintelemaan sydänääniä, jos asia vaivaa. Tiedän, miten vaikeaa olla jos asia vain pyörii mielessä. Sydänäänten kuuleminen helpotti aina pidemmäksi aikaa, kun tajusi, että kyllä siellä on eloa vaikkei mitään välillä tuntuisikaan.
 
vierailija
Ensi ma olis neuvolalääkärille aika. Avoneuvolakin on omassa neuvolassa maanantaisin niin aikasemmin ei varmaan pääse.. Kumma juttu kyllä kun esikoinen tuntu jo tässä vaiheessa istukan sijainnista huolimatta, mut nyt ei mitään..

Ap
 

Yhteistyössä