Sikiö ja kohtu liian alhaalla, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lara--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lara--

Aktiivinen jäsen
21.11.2009
2 349
20
38
Jos joku harmailija haluaa kommentoida niin tässä sama keskustelu ku tuolla odotus puolella...

Olin tänään rakenneultrassa ja kohtu on todella alhaalla ja sikiö aivan kohdun "pohjalla". Tunnen liikkeistä, että oleilee siellä myös paljon.
Lääkärin mukaan mulla saattaa olla jotain rakenteellista heikkoutta lantiossa, jonka takia kudos on pehmeämpää. Kysyin mitä se tarkottaa suomeksi ja en saanut selvää vastausta...

Onko muilla ollut vastaavaa? Kohtu ei siis ole noussut tarpeeksi lantiosta, vaikka onkin kasvanut reippaasti. Lääkäri kehotti nostamaan sängyn jalkopäätä jollain, että kohtu "valuisi" ylös...
Kuulostaa aika hullulta.

Mulla myös liikkeet tuntunu alhaal ja aikasin ja alhaalla.... Mulla on istukka takaseinämäs ja tohon alas eteen jää semmonen "kuoppa" mihin se sitten tunkee päätänasä :D
Kohtu ei siis ole päässy nousemaan missään vaiheessa.

Mitenkähän tämä vaikuttaa raskauteen, eikai tämä altista ennenaikaiselle synnytykselle?

Mä soittasin neuvolaan tai sille lääkärille joka ultras ja sanosin, että asia jäi vaivaamaan.

Maallikkona saattas kuulostaa siltä, että vois enteillä jotain ennenaikasta synnytystäkin, jos kohtu ja sikiö on jo siellä alhaalla, mutta en mä oon mikään lääkäri...

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Mä soittasin neuvolaan tai sille lääkärille joka ultras ja sanosin, että asia jäi vaivaamaan.

Maallikkona saattas kuulostaa siltä, että vois enteillä jotain ennenaikasta synnytystäkin, jos kohtu ja sikiö on jo siellä alhaalla, mutta en mä oon mikään lääkäri...

Mä kysyin jo siinä lopuks ja se vastas vaan että ei maalata piruja seinälle.
Se ei ollu kauheen informatio arvokas selitys :laugh:
Tuota mäkin mietin, mut kai ne ois laittanu kontrollin jos noin ois?

Inhottavan tuntusta välillä ku pikkukaveri tunkee tohon alas...
Epämukavaa oloa ja viiltäviä kipuja....
Mutta raskaus on vai mitä :D

Mulle sanottiin jossain vaiheessa raskautta samaa.Lääkäri totesi että kohtuni on muutenkin normaalia pienempi (mitä sekin nyt sitten tarkoittaa ),ja että lantionpohjanlihakset on huonot ja näin ollen kohtu muka pääsee alaspäin?

Mikälie valelääkäri kohdalleni sattunut,sillä seuraava lekuri sanoin kaiken olevan niinku pitääkin.
Kohtu ja sikiö nyt vain olivat alhaalla,sf kuitenkin kasvoi ihan normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:
Saitko uuden ajan jossa tilanne tarkistetaan uudelleen? Jos et niin mä ainakin vaatisin sellaisen jotta saat vastauksen kaikkiin kysymyksiisi.

Tuolla äitipolilla ei tunnu äitin huolet kiinnostavan.. Vähän liukuhihna meininkiä!
Vaikka täällä syntyy keskimäärin n 170 lasta vuodessa, ei luulis ruuhkaa olevan :D
Niin ja mulla on neuvola kahen viikon päästä... Ehkä kyselen siellä...

Yhteistyössä