sikarokote ja kananmuna-allergia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allergikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allergikko

Vieras
Hei,

Kävin tunti sitten rokotuskeskuksessa, jossa kieltäydyttiin rokottamisestani, koska olen kananmunalle allerginen. Tarjolla ei ollut mitään muuta kuin tavis-Pandemrixia, joka on kasvatettu kananmunan kuoressa, vaikka olin lukenut, että allergisille olisi tarjolla eri tavalla viljeltyä rokotettua. En asu Suomessa, joten kysynkin nyt onko teille muille allergisille tarjottu jotain toista rokotetta, vai oletteko rokotuttaneet itsenne tavis-Pandemrixilla? Onko teille kerrottu mitkä riskit liittyvaät rokottamiseen, jos on kananmunalle allerginen? Itse en ole kovin allerginen; kananmuna kutittaa suuta, mutta esim leivoksissa voin sitä syödä ilman ongelmia.
Kiitos vastauksistanne!

Raa´alle kananmunalle allergisena otin rokotteen koska voin kuitenkin ruoassa sitä käyttää. Otin histamiinin ennen rokotusta ja myöhemmin uudelleen, illalla kolmannen. Ahdisti ja sellainen olo kuin olisi syönyt raakaa kananmunaa.
Seuraavanakin päivänä otin ylimääräisiä annoksia kohtauspiippua mutta siihen asettui. Ilalla punoitti kasvot kuten jotain sopimatonta syötyään.
Onpahan se nyt otettu, kauan emmin mutta edellisenä iltana TV:ssä sanoi lääkäri ohjelmassa että voi ottaa mikäli ruoassa voi syödä. Ei tiennyt kyllä rokottajatkaan vaan soittelivat ja varmistivat.
Koskaan aiemmin en ole saanut kausiinfluenssarokotetta kananmuna-allergian vuoksi.

poika astmaatikko ja kananmuna allerginen. Sai rokotteen nlassa lääkärin luvalla. 10 tuntia rokotuksesta mentiin keskussairaalaan; hengitys vinkui, turvotusta kasvojen alueella, kauttaaltaan ihottuman peitossa. Nyt onneksi jo kaikki hyvin.

no olen allerginen kananmunalle, mutta koska voin kumminkin käsitellä sitä, leivonnassa ja ruuanlaitossa, syödä en voi, niin otin perjantaina piikin (en olisi ottanut mutta lekurin mielipde oli että olis paree ottaa kun on toi läppävika ja rytmihäiriöitä) , päätä särki perjantaina, ja nyt tossa kädessä komeilee vieläkin tennispallon kokoinen, kuumottava, kutiseva, kiiltävä vihaisenpunainen patti

Yhteistyössä