Sikainfluenssarokotus+sikiön kuolema

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiedä mitään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tiedä mitään

Vieras
Onko Suomessa sattunut tällaisia tapauksia?

Eräs ihminen odotti sikiötä, jolla oli vakava kehitysvamma, jossa mm. puolet aivoista puuttui. Ei halunnut aborttiin vammaisuuden vuoksi, koska on uskova, mutta otti rokotuksen, ja sikiö kuoli kohtuun ilmeisesti aika pin jälkeenpäin.

Onko rokotuksen vika vai ei?

Perusteluineen kiitos, ei mitään propagandaa, ei puolesta, eikä vastaan.

Tuskinpa vaan oli rokotus syynä.
Tuontyyppisissä kehitysvammoissa kun se abortti tehdään siksi, että sikiö hyvin todennököisesti kuolee jo kohtuun, ja jos ei, jo hyvin pian synnytyksen jälkeen. :(

Keskenmenoja sattuu tosi paljon ilman mitään rokotuksia tai muita ulkoisia syitä. Ja vakavasti vammaiset raskaudet menee erityisen herkästi kesken. En usko, että rokotuksella olisi mitään vaikutusta asiaan sen enempää kuin maidon juomisellakaan.

no eihän me voida tietää vastausta tähän. aivan absurdia edes ajatella, että missä syy. mutta tod näk vuava olisi kuollut kuitenkin, ehkä jo mahaan tai heti synnyttyään.

Tuosta tapauksesta nyt en osaa mitään sanoa, mutta tiedän varmuudella lähipiiristä kaksi, joilla on alkio kuollut muutaman päivän sisällä sikainfluenssarokotteen otosta ja molemmissa tapauksissa oli varhaisultrassa ENNEN rokotusta nähty elävä alkio, toisella meni kesken viikko rokotuksesta ja toisella 4 viikkoa rokotuksen jälkeen, mutta ultrassa todettiin, että alkio oli kuollut niihin aikoihin kun rokote otettiin.

Tuollaisessa tilanteessahan sikiön kuolema on ollut joka tapauksessa odotettavissa. Tiedän koska itse kokenut saman, tosin päätyen aborttiin koska emme olisi kestäneet odotella sitä hetkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Oon jossain törmänny kätilöiden ym kommentteihi että nyt ois ollu enemmän ennenaikaisia synnytyksiä, jne.

Ei ole huomattu meidän synnytyslaitoksella.
Ja ihan normaaleja vastasyntyneitä ollut rokotetuilla äideillä.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
no eihän me voida tietää vastausta tähän. aivan absurdia edes ajatella, että missä syy. mutta tod näk vuava olisi kuollut kuitenkin, ehkä jo mahaan tai heti synnyttyään.

No, onhan tmää vähän absurdia pohtia. Mutta pointtinani oli ehkä se, että eräs yhteinen tuttumme (siis minun ja tämän lapsensa menettäneen äidin) kovasti vetelee väitöksiä tiskiin tyyliin "sikainfluenssarokotus on saatanan salasuunnitelma ja illuminati tulee ja tappaa kaikki muut" sekä "seitsemännen päivän adventisitkin kirjoittivat siellä ameriikassa että rokotuksessa on erittäin tappavia aineosia, koska se on saatanasta"

Okei, perustelut on siis tuota luokkaa, eli ei mistään kotoisin, mutta ne ärsyttää mua suunnattomasti!

Kuulostaa tutulta, olen kuullut tapauksista...
Vammaisuudesta en kyllä tiedä. :whistle:
Enkä ota kantaa siihen onko rokotuksen vika vai ei
(ja onko sillä oikeastaan merkitystäkään? Oliko lapsella toiveita eloonjäämisestä puolikkailla aivoilla? )

Hassusti sanottu; "odotti sikiötä..."

Alkuperäinen kirjoittaja kuukkis:
Tuosta tapauksesta nyt en osaa mitään sanoa, mutta tiedän varmuudella lähipiiristä kaksi, joilla on alkio kuollut muutaman päivän sisällä sikainfluenssarokotteen otosta ja molemmissa tapauksissa oli varhaisultrassa ENNEN rokotusta nähty elävä alkio, toisella meni kesken viikko rokotuksesta ja toisella 4 viikkoa rokotuksen jälkeen, mutta ultrassa todettiin, että alkio oli kuollut niihin aikoihin kun rokote otettiin.

Ok, joskus näitäkin sitten sattuu. Tosi ikävää :( Tässä vaan oli kyse jo isommasta lapsesta, oli jo siis jotain yli 20:nellä viikolla, muistaakseni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:

No, onhan tmää vähän absurdia pohtia. Mutta pointtinani oli ehkä se, että eräs yhteinen tuttumme (siis minun ja tämän lapsensa menettäneen äidin) kovasti vetelee väitöksiä tiskiin tyyliin "sikainfluenssarokotus on saatanan salasuunnitelma ja illuminati tulee ja tappaa kaikki muut" sekä "seitsemännen päivän adventisitkin kirjoittivat siellä ameriikassa että rokotuksessa on erittäin tappavia aineosia, koska se on saatanasta"

Okei, perustelut on siis tuota luokkaa, eli ei mistään kotoisin, mutta ne ärsyttää mua suunnattomasti!

Öhh... mä en hirveästi jaksaisi tuollaisen tutun juttuja kuunnella! :D
Seitsemönnen päivän atventistit amerriiiikasta onkin aika luotettava lähde.. ei ihan ehkä täysillä käy ko. henkilö.. sori :D

Ok, joskus näitäkin sitten sattuu. Tosi ikävää :( Tässä vaan oli kyse jo isommasta lapsesta, oli jo siis jotain yli 20:nellä viikolla, muistaakseni.

Joo, mutta jos yhtään perehtyy tuonllaisiin kehityshäiriöihin, tietää, ettei vastaavasta sikiöstä oikein mitenkään saa elinkelpoista vauvaa, ei rokotteilla tai ilman :(

Alkuperäinen kirjoittaja EM:
Kuulostaa tutulta, olen kuullut tapauksista...
Vammaisuudesta en kyllä tiedä. :whistle:
Enkä ota kantaa siihen onko rokotuksen vika vai ei
(ja onko sillä oikeastaan merkitystäkään? Oliko lapsella toiveita eloonjäämisestä puolikkailla aivoilla? )

Hassusti sanottu; "odotti sikiötä..."

No pahoittelen asiaa, koitin vaan selventää että kyseessä ollut lapsi oli jo pidemmälle edennyt raskaus, eli kyseessä ei ole enää alkio.

Lapsi ei olisi voinut jäädä eloon puolikkailla aivoilla, kuulemma, ja kyseessä oli siis muitakin vammoja, mutta pahin ehkä oli tuo aivojen osittainen puuttuminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, mutta jos yhtään perehtyy tuonllaisiin kehityshäiriöihin, tietää, ettei vastaavasta sikiöstä oikein mitenkään saa elinkelpoista vauvaa, ei rokotteilla tai ilman :(

Juu, kyllä tiedän ettei olisi saanut elinkelpoista, koska muitakin vaurioita oli. Ja vaikka vain puolet aivoista puuttunut ei olisi silti selvinnyt. Mutta mietin vaan, onko sitten tämän yhteisen tutun järkeä syyttää rokotetta?

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Oon jossain törmänny kätilöiden ym kommentteihi että nyt ois ollu enemmän ennenaikaisia synnytyksiä, jne.

no tässä mietityttää ainakin minua myös nämä alkuraskaudessa piikin saaneet... mitä sieltä sitten keväällä alkaa syntymään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

äno
Juu, kyllä tiedän ettei olisi saanut elinkelpoista, koska muitakin vaurioita oli. Ja vaikka vain puolet aivoista puuttunut ei olisi silti selvinnyt. Mutta mietin vaan, onko sitten tämän yhteisen tutun järkeä syyttää rokotetta?

No tuli varmaan jo selväksi: ei tietinkään ole järkeä :)

saaneen kohtukuoleman noin 1-2 vko piikin jälkeen, neuvolassa puhuttiin k-menoista, joita on enemmän ja jopa gynellä oli jonkin sorttista ylikansoitusta niihin aikoihin. Oma vauva meni viikko piikin jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
saaneen kohtukuoleman noin 1-2 vko piikin jälkeen, neuvolassa puhuttiin k-menoista, joita on enemmän ja jopa gynellä oli jonkin sorttista ylikansoitusta niihin aikoihin. Oma vauva meni viikko piikin jälkeen.

Olen myös kuullut paljon tapauksia ja ennenaikaisia synnytystarinoita. Myös ulkomailla näistä puhutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:

Nii, tääpä meneeki mielenkiintoiseksi, jos isompia reaktioita esiintyy läikittäin, niinku kuulee tuosta kun koululaisia rokotettu, paikotellen puolet rokotetuista seuraavana päivänä pois koulusta ja josssain muualla ei mitään haittoja (välittömiä ainakaan). Eli oisko rokote-erissä eroa, vahingossa tai tahallaan (joku testi?). Kukapa tietää... :/

Minulla on ystävä, jolta on kuollut lähiomainen, sukulainen ja ystävä, siis 3 kuollutta , kaikki sikainfluenssarokotuksen ottamispäivänä, yksi näistä ainakin aivan terve. Ei siis ole ihme, että alkiot ja sikiöt kuolevat.

Yhteistyössä