Sikainfluenssarokote ja narkolepsia yhteydessä toisiinsa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Skeptikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Skeptikko

Vieras
Ja niinkuin meille vakuutettiin ja suositeltiin, että rokote on turvallinen ja tutkittu.

Ovatko kaikki rokotukset todellakin tarpeellisia ja turvallisia vai vain lääkeyhtiöiden myyntiä turvaamaan tarkoitettuja?

Väitän, että jos mennään sutta pakoon, niin karhu tulee väistämättä vastaan.

Jos todellakin rokotuksella ja narkolepsialla on yhteys, mistä saadaan tulevaisuudessa rekkakuskit, junankuljettajat, bussikuskit...

Tänään kuulin radiosta että siellä jo mietitään ketä tästä voi syyttää? Jaa että ketäkö?? ihan vaan kukin voi peiliin katsoa josko se "syyllinen" sieltyä näkyis. Rokote oli vapaaehtoinen. Juuri tämän takia kukaan meidän perheestä ei sitä ottanut, koska jotenkin vain arvasin että jotain pjaskaa siitä SAATTAA EHKÄ seurata... Mutta silloinkin asiasta täällä kerroin että ei oteta, mua haukuttiin suurinpiirtein lasteni tappajaksi... noo mutta asia nyt ehkä hieman kääntynyt toisinpäin

Alkuperäinen kirjoittaja Skeptikko:
Ja niinkuin meille vakuutettiin ja suositeltiin, että rokote on turvallinen ja tutkittu.

Ovatko kaikki rokotukset todellakin tarpeellisia ja turvallisia vai vain lääkeyhtiöiden myyntiä turvaamaan tarkoitettuja?

Jos todellakin rokotuksella ja narkolepsialla on yhteys, mistä saadaan tulevaisuudessa rekkakuskit, junankuljettajat, bussikuskit...

Joo, tais olla koko sikainfulenssashow lääketehtaiden junailema bisnes, ja tämä tästä nyt vielä puuttui. Itse en edes harkinnut koko ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mjää:
Tänään kuulin radiosta että siellä jo mietitään ketä tästä voi syyttää? Jaa että ketäkö?? ihan vaan kukin voi peiliin katsoa josko se "syyllinen" sieltyä näkyis. Rokote oli vapaaehtoinen. Juuri tämän takia kukaan meidän perheestä ei sitä ottanut, koska jotenkin vain arvasin että jotain pjaskaa siitä SAATTAA EHKÄ seurata... Mutta silloinkin asiasta täällä kerroin että ei oteta, mua haukuttiin suurinpiirtein lasteni tappajaksi... noo mutta asia nyt ehkä hieman kääntynyt toisinpäin

Olen kanssasi samaa mieltä, eikä tullut kertaakaan edes mieleenkään ottaa koko rokotetta.

tuossa uutisessa joka iltalehdessä oli, sanottiin et samantyyppistä yhteyttä on etsitty myös muutaman muunkin rokotteen osalta, eikä ole löytyny. tosta possunuhasta vaan on jauhettu niin paljo et kaikki pienetki asiat siihen liittyen saa uutiskynnyksen ylittymään.

Alkuperäinen kirjoittaja NauravaMuuli:

Joo, tais olla koko sikainfulenssashow lääketehtaiden junailema bisnes, ja tämä tästä nyt vielä puuttui. Itse en edes harkinnut ottaa ko. piikkiä.

-Stana kun osaa enään edes kirjoittaa, onneks ulkonäkö on vielä moitteeton...

Alkuperäinen kirjoittaja iskäles:
tuossa uutisessa joka iltalehdessä oli, sanottiin et samantyyppistä yhteyttä on etsitty myös muutaman muunkin rokotteen osalta, eikä ole löytyny. tosta possunuhasta vaan on jauhettu niin paljo et kaikki pienetki asiat siihen liittyen saa uutiskynnyksen ylittymään.

Sulta unohtui tuosta "yleensä". Siis yleensä ei ole löydetty.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Mihin tämä liittyy? Ei kaikkia lapsia ole sikarokotettu!!

No esimerkiksi meidän perheessä ei ole rokotetu ketään!!! Kuulun ihmisiin jotka eivät sopulilauman tavalla juokse jyrkänteeltä alas kun kaikki muut juoksee...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Mihin tämä liittyy? Ei kaikkia lapsia ole sikarokotettu!!

No esimerkiksi meidän perheessä ei ole rokotetu ketään!!! Kuulun ihmisiin jotka eivät sopulilauman tavalla juokse jyrkänteeltä alas kun kaikki muut juoksee...
Sama täällä, kukaan perheestämme ei ottanut rokotusta.

Jatkossa kannattaa opetella ajattelemaan ihan omilla aivoilla eikä antautua median massahysterioinnin kohteeksi.
Opetelkaa etsimään se totuus asiasta kuin asiasta ja tehkää sitten omat päätöksenne suuntaan tai toiseen. Kaikki ei ole aina niinkuin näyttäisi olevan!

Valtaosa ihmistä jo niin aivopestyjä kaikin mahdollisin keinoin ja siihen päälle sokea luottamus yhteiskunnan asioita hoitaviin viranomaisiin antaa jollekin taluttaa ihmistä kuin pässiä narusta. Jos vähän vikuroidaankin niin pienellä pelottelulla ja herkkupalalla saadaan taas aisoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja kattiina:
Meillä ei kanssa kukaan ottanut rokotetta. Pitäisi varmaan kysyä ensi viikolla terkalta, että vielä tyrkytätte kaikille. Kovasti oli sitä mieltä, että meidän pitäisi nyt syksyllä se ottaa.

Sano vaan noin terkalle niin näkee miten pöljä olet! :) Ei siitä ole vielä mitään todisteita että nuo narkolepsiatapaukset aiheutui tuosta rokotteesta, ja veikkaanpa että niitä ei löydykään.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/08/narkolepsia_loytyi_yli_kymmenelta_lapselta_rokotusten_jatko_pohdittavana_1913357.html

Ohhoh, ai tällaista Suomessakin. Ruotsin epäilyistä jo luin... Aika vakavaa ja onneksi ei rokotettu lapsia, enkä itseäni raskaana ollessa :| Mutta silloinhan palstalla epäilijät naurettiin ties miksikä...

Vakava juttu ja ihmiset menee kuin pässit narussa :/

"Parantavaa hoitoa ei ole"

"- Epäilyhän on hyvin vakava, koska kyse on vakavasta sairaudesta."

Kyllä minun mielestäni tavallisen ihmisen pitäisi voida luottaa tällaisissa asioissa terveysasiantuntijoihin. Tämä on kamala show koska nyt ne jotka eivät ottaneet rokotetta, kehuvat itseään kuinka muut ovat tyhmiä, ja minä joka halusin vaan lasteni parasta ottaessa pahimpana aikana rokotuksen lapsille, olen nyt sitten huono ihminen koska vaaransinkin lapseni?? Ahdistaa niin paljon..juuri kun pääsi siitä ahdistuksesta joka tuli, kun tauti jylläsi, ja ei tosiaan tiennyt mitä tehdä. Nyt uusi ahdistus sitten :( Tämä maailma tuntuu ihan hullulta.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Kyllä minun mielestäni tavallisen ihmisen pitäisi voida luottaa tällaisissa asioissa terveysasiantuntijoihin. Tämä on kamala show koska nyt ne jotka eivät ottaneet rokotetta, kehuvat itseään kuinka muut ovat tyhmiä, ja minä joka halusin vaan lasteni parasta ottaessa pahimpana aikana rokotuksen lapsille, olen nyt sitten huono ihminen koska vaaransinkin lapseni?? Ahdistaa niin paljon..juuri kun pääsi siitä ahdistuksesta joka tuli, kun tauti jylläsi, ja ei tosiaan tiennyt mitä tehdä. Nyt uusi ahdistus sitten :( Tämä maailma tuntuu ihan hullulta.

Niinhän sitä pitäisi voida luottaa mutta kun nekin ovat vain ihmisiä ja tällaisten isojen juttujen takana vaikuttimia ei aina tiedä.
Tyhmiä ovat ne, jotka tämän hysterian saivat aikaiseksi että kaikki juoksisivat rokotteelle. Et sinä ole tyhmä, olet joutunut puntaroimaan kuten kaikki muutkin mitä kannattaa tehdä. Jotkut eivät ole vaivautuneet edes ajattelemaan. Toivotaan nyt, ettei tästä suurempaa katastrofia tule :/

Yhteistyössä