Sikaflunssan kohderyhmä (joo sori, taas possuasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mieras

Vieras
Kun ulkomaisissa medioissa puhutaan, että kuolleet ovat pääasiassa nuoria, työikäisiä ja noin puolet ilman perussairauksia tai muita altistavia tekijöitä mutta just yhdessä suomalaisessa haastattelussa joku professori sanoi, että kuolemat keskittyvät riskiryhmiin, ja terveiden kuolemat ovat vain ikäviä yksittäistapauksia? briteissä viimeviikolla kuolleista 8 henkilöstä 5 oli kumminkin täysin terveitä? Argentiinassa jossa on jo satoja kuolleita, niin menee aika tarkkaan puolet ja puolet? Kun mä olen luullut, että sairaus on tosiaan vaarallinen vain riskiryhmille (vanhat ja sairaat jne)
Ei voi mitään, mutta jos tosiaan noin on niin lievä hysteria kyllä nostaa nyt päätään:(

Jospa ne riskiryhmäläiset hoidetaan ja lääkitään hyvin, mutta nuoret ja terveet sitten jätetään hoitamatta kunnolla. Tai eivät hoida ihteensä kunnolla (viikonl epo) kun eivät kuulu riskiryhmään. En tiedä, pohdin vaan.

Eiköhän ne ole ne jälkitaudit esim. keuhkokuume, mitkä ovat aiheuttaneet komplikaatioita ja menehtymisiä.Jos ei tautia sairastaessaan lepää ja hoida itseään kunnolla, niin saattaa olla kohtalokas.

Olet ihan oikeassa tuosta kohderyhmästä. Ei kai tästä taudista niin paljoa olisi kohistu jos se vaan veisi valmiiksi sairaita.
Saattaa aiheuttaa nuorille ja terveille "sytostiini myrskyn" (kirjoitettu varmaan päin p*:tä ) eli elimistö puollustautuu liikaa ja toimii itseään vastaan. (jotakuinkin noin sen ymmärsin )

Kerran on yksi possuflunssa ketju, niin en viitsi aloittaa uutta..

Ainakin meidän päiväkodin tiedotteessa luki että tuohon possuun sairastuneiden pitää pitää 10vrk poissaolo päiväkodista :o Mistäs tiedät onko possua vai muuta.. :snotty:

No suurin osa noista täysin terveistä kuolleista, sen perusteella mitä mä olen lukenut, niin ei ole hakeutuneet hoitoon tai aloitaneet hoidon vasta liian myöhään. Mutta edelleen, ei kannata hysteeriseksi heittäytyä. Kuolleiden osuus on kuitenkin prosentuaalisesti edelleen hyvin pieni.

Yhteistyössä