Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Sijaisvanhemmaksi ryhtyvät ja sijaisvanhempina olevat
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Mustaruusu, post: 25563023, member: 33296"]</p><p>Siitä olen 100-prosenttisesti samaa mieltä, että rohkeutta tämä tosiaankin vaatii. Vaikka kuinka etukäteen valmennettaisiin, niin kyllähän sitä kuitenkin heittäytyy ihan tuntemattomaan, kun lapsi/lapset todella tulevat. Ja kun siinä ei tosiaan tule pelkästään se lapsi, vaan iso joukko lapsen biologisia sukulaisia, mummeja, kummeja, sosiaalityöntekijöitä jne. Ja usein nämä lapsen lähipiiriin kuuluvat ihmiset ovat ne haasteellisemmat tapaukset, ei välttämättä ollenkaan itse lapsi. Ainakin silloin, kun on kysymys ihan pienenä vauvana tai taaperona sijoitetusta lapsesta, niin ei se lapsi välttämättä eroa kovin kummoisesti "tavallisesta" lapsesta. Meillä ainakin näin. Ja kaikki uhmaiät ja muutkin ovat menneet suht kivuttomasti, lapset nukkuvat ja syövät hyvin jne., ei satu edes olemaan mitään ruoka-allergioita tai muita ongelmia. Monilla tuntemillani biologisilla vanhemmilla kuulostaa olevan paljon hankalampaa omien lastensa kanssa. Se asia, mikä arjessa aiheuttaa eniten kiperiä tilanteita ja päänvaivaa, ovat enemmänkin juuri lasten biologiset sukulaiset. </p><p></p><p>Itse olen aina ollut sellainen, että tykkään uusista haasteista ja nopeistakin liikkeistä, ja sen takia ei ollut niin hirveä kynnys lähteä tähän. Useimmiten taitaa olla niin, että me naiset ollaan innokkaampia lähtemään tähän ja miesten pitää vähän kypsytellä tätä asiaa. </p><p></p><p>Ainahan sitä on kaikissa työhaastatteluissa sun muissa kehunut, että "tulen hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa". Tämä sijaisperheeksi ryhtyminen on kyllä ollut se tulikoe, jossa ihan oikeasti on täytynyt lunastaa tämä lupaus!</p><p></p><p>Tietysti riippuu tilanteesta: joillakin lapsilla voi olla niinkin että yhteyksiä biologisiin sukulaisiin ei ole lainkaan tai niitä on vähän. Mutta useimmiten kuitenkin pyritään mahdollisimman säännölliseen yhteydenpitoon, ja useimmiten se on lapsenkin kannalta pidemmällä tähtäimellä ajatellen etu. Tää kannattaa muuten huomioida myös siinä vaiheessa, kun miettii, mistä sijoitettuja lapsia lähdetään hakemaan. Meistä on ainakin ollut etu, että lapset ovat tästä lähialueelta. Olisi toki ahdistavaa, jos biologiset sukulaiset asuisivat ihan naapurissa, mutta onneksi eivät sentään. Kovin pitkistä etäisyyksistä taas koituisi itselle aika paljon vaivaa, koska lasten kuljettaminen palavereihin ja tapaamisiin jää useimmiten sijaisvanhempien tehtäväksi. Vaikka matkakulut korvataan, niin meneehän siihen ajelemiseen paljon aikaa jonka voisi käyttää mukavamminkin. Eli jos on mahdollisuus, niin lapset kannattaa ottaa ainakin jostain suht läheltä eikä ihan eri puolelta Suomea. Onhan tietysti silti aina mahdollista, että biologiset vanhemmat muuttavat tai itse muuttaa muualle.</p><p></p><p>Mulle oli kyllä ihan selvää ja varmaa että tulen viihtymään kotiäitinä, vaikka siitä ei ollut aiempaa kokemusta. Olin aina haaveillut kotona tehtävästä työstä, ja tässähän sitten toteutui tavallaan kaksi asiaa kerralla. Saimme haaveilemamme perheen, ja minä sain myös kotona tehtävän työn. Yleensä en usko kohtaloon enkä pidä mistään "tämä oli tarkoitettu näin" -jutuista ollenkaan, mutta tämän asian kohdalla oon kyllä monta kertaa ajatellut että ehkä tämä jollain tavalla olikin tarkoitettu näin. Ehkä me ei saatu omia lapsia sen takia, että meidät oli tarkoitettukin sijaisvanhemmiksi antamaan koti juuri näille lapsille?</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Mustaruusu, post: 25563023, member: 33296"] Siitä olen 100-prosenttisesti samaa mieltä, että rohkeutta tämä tosiaankin vaatii. Vaikka kuinka etukäteen valmennettaisiin, niin kyllähän sitä kuitenkin heittäytyy ihan tuntemattomaan, kun lapsi/lapset todella tulevat. Ja kun siinä ei tosiaan tule pelkästään se lapsi, vaan iso joukko lapsen biologisia sukulaisia, mummeja, kummeja, sosiaalityöntekijöitä jne. Ja usein nämä lapsen lähipiiriin kuuluvat ihmiset ovat ne haasteellisemmat tapaukset, ei välttämättä ollenkaan itse lapsi. Ainakin silloin, kun on kysymys ihan pienenä vauvana tai taaperona sijoitetusta lapsesta, niin ei se lapsi välttämättä eroa kovin kummoisesti "tavallisesta" lapsesta. Meillä ainakin näin. Ja kaikki uhmaiät ja muutkin ovat menneet suht kivuttomasti, lapset nukkuvat ja syövät hyvin jne., ei satu edes olemaan mitään ruoka-allergioita tai muita ongelmia. Monilla tuntemillani biologisilla vanhemmilla kuulostaa olevan paljon hankalampaa omien lastensa kanssa. Se asia, mikä arjessa aiheuttaa eniten kiperiä tilanteita ja päänvaivaa, ovat enemmänkin juuri lasten biologiset sukulaiset. Itse olen aina ollut sellainen, että tykkään uusista haasteista ja nopeistakin liikkeistä, ja sen takia ei ollut niin hirveä kynnys lähteä tähän. Useimmiten taitaa olla niin, että me naiset ollaan innokkaampia lähtemään tähän ja miesten pitää vähän kypsytellä tätä asiaa. Ainahan sitä on kaikissa työhaastatteluissa sun muissa kehunut, että "tulen hyvin toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa". Tämä sijaisperheeksi ryhtyminen on kyllä ollut se tulikoe, jossa ihan oikeasti on täytynyt lunastaa tämä lupaus! Tietysti riippuu tilanteesta: joillakin lapsilla voi olla niinkin että yhteyksiä biologisiin sukulaisiin ei ole lainkaan tai niitä on vähän. Mutta useimmiten kuitenkin pyritään mahdollisimman säännölliseen yhteydenpitoon, ja useimmiten se on lapsenkin kannalta pidemmällä tähtäimellä ajatellen etu. Tää kannattaa muuten huomioida myös siinä vaiheessa, kun miettii, mistä sijoitettuja lapsia lähdetään hakemaan. Meistä on ainakin ollut etu, että lapset ovat tästä lähialueelta. Olisi toki ahdistavaa, jos biologiset sukulaiset asuisivat ihan naapurissa, mutta onneksi eivät sentään. Kovin pitkistä etäisyyksistä taas koituisi itselle aika paljon vaivaa, koska lasten kuljettaminen palavereihin ja tapaamisiin jää useimmiten sijaisvanhempien tehtäväksi. Vaikka matkakulut korvataan, niin meneehän siihen ajelemiseen paljon aikaa jonka voisi käyttää mukavamminkin. Eli jos on mahdollisuus, niin lapset kannattaa ottaa ainakin jostain suht läheltä eikä ihan eri puolelta Suomea. Onhan tietysti silti aina mahdollista, että biologiset vanhemmat muuttavat tai itse muuttaa muualle. Mulle oli kyllä ihan selvää ja varmaa että tulen viihtymään kotiäitinä, vaikka siitä ei ollut aiempaa kokemusta. Olin aina haaveillut kotona tehtävästä työstä, ja tässähän sitten toteutui tavallaan kaksi asiaa kerralla. Saimme haaveilemamme perheen, ja minä sain myös kotona tehtävän työn. Yleensä en usko kohtaloon enkä pidä mistään "tämä oli tarkoitettu näin" -jutuista ollenkaan, mutta tämän asian kohdalla oon kyllä monta kertaa ajatellut että ehkä tämä jollain tavalla olikin tarkoitettu näin. Ehkä me ei saatu omia lapsia sen takia, että meidät oli tarkoitettukin sijaisvanhemmiksi antamaan koti juuri näille lapsille? [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa SANA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Valmiudessa olevat lännen yli 1500 ja Venäjän yli 1500 ydinasetta aiheuttavat harmagedonin
Tänään 14:51
vierailija
7 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Bättre folk rähinöi Tampereella - tarvittiin 20 poliisia rauhoittamaan tilanne
Tänään 14:39
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Katri on oikeassa siinä mielessä että omavaraisuus on aika kovan työn takana
Tänään 14:17
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Miksi hiippailet Kilttilässä?
Tänään 14:00
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
5.
"Kokoaikaiset kuntatyöntekijät tekevät noin 22 päivää vähemmän töitä kuin yksityisen sektorin työntekijät keskimäärin."
Tänään 12:34
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Suomen puolustusvoimien komentaja kenraali Janne Jaakkola haluaa jalkaväkimiinat takaisin Suomelle
Tänään 11:24
vierailija
12 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Mistä mitataan talon runko juoksuväli?
Tänään 10:19
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Shrinkflaatio kukoistaa - Uudistuneissa Taffelin sipsipusseissa on korkeampi kilohinta, vaikka pussin sisältö ei ole muuttunut
Tänään 10:06
vierailija
13 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 15K
Aihe vapaa
2.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 897
Aihe vapaa
3.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 853
Aihe vapaa
4.
Mikko Koivu: Aika puhua
Started by vierailija
Torstai klo 16:44
Luettu: 670
Aihe vapaa
5.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 622
Aihe vapaa
6.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 572
Aihe vapaa
7.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 511
Aihe vapaa
8.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 507
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Perjantain tiskoteekki!
8 min sitten
Aihe vapaa
3.
Katri on oikeassa siinä mielessä että omavaraisuus on aika kovan työn takana
10 min sitten
Aihe vapaa
4.
Petteri Orpon hallitus haluaa kaikki työntekijät ansiosidonnaisen työttömyysturvan piiriin, mutta sehän ei käy ay-liikkeelle
22 min sitten
Aihe vapaa
5.
Toukokuiset 2025
Latest: polulla
25 min sitten
Lapsen saaminen
6.
Valmiudessa olevat lännen yli 1500 ja Venäjän yli 1500 ydinasetta aiheuttavat harmagedonin
25 min sitten
Aihe vapaa
7.
Haaveena vauva 2025
Latest: Lukija541777
31 min sitten
Lapsen saaminen
8.
Kiva kun toi lumi sulaa pois
36 min sitten