siivous/kaappien tyhjennys

Piipi Pöppiäinen

Aktiivinen jäsen
18.05.2006
3 921
0
36
mä sain inspiraation että nyt vihdoinkin heitän kaikki turhat roinat meiltä pois,yksinkertasesti me hukutaan kaikkeen tavaraan,ja toinen makkari on täynnä tavaroita mitkä ei mahdu minnekkään,ja me asutaan miehen kanssa kahdestaan,kauheita hamstereita ollaan :ashamed:

mulla on varmaan kaks pahvilaatikollista vanhoja kaksplussia ja vauvalehtiä ja varmaan muitakin lehtiä,mitä mä niillä teen,säilytän vuodesta toiseen ja en kuitenkaan oo niitä lukenu ku sen yhen kerran,sit on yks vitriinillinen astioita,lautasia ja kippoja ja kuppeja joita ollaan joskus saatu mummoilta ja papoilta ja ties mistä,niitäkään ei oo käytetty ni tuskin tullaan käyttämäänkän..mut minne mä tungen noi sitten,en viittis ihan roskiinkaan heittää mutta tiiä sitte jaksanko mä lähteä niitä roudaamaan jonnekkin pelastusarmeijalle tms..
ääh,mut mä haluun noista roinista eroon :snotty:

Meilläpäin jotkut kirpparit hakevat tavaroita kotoa. Oli mahtavaa roudata kaikki meille ylimääräinen tavara eteiseen ja kirpparin tyyppi tuli hakemaan ne pakulla pois.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meilläpäin jotkut kirpparit hakevat tavaroita kotoa. Oli mahtavaa roudata kaikki meille ylimääräinen tavara eteiseen ja kirpparin tyyppi tuli hakemaan ne pakulla pois.

oi toi oiskin ihan mahtava juttu,täytyykin selvittää jos täälä ois tollasia kirppiksiä,lahtelaiset huom! tiedättekö onko tälläsiä kirppareita?

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Hyvä idis toi roinan vähentäminen. Hyvä energia pääsee kiertämään asunnossa ja mieli piristyy.

joo mä oon niin kyllästyny tähän ku joka paikka on täynä tavaraa ja tosiaan asutaan kolmiossa ja meitä on tässä vaan kaks henkeä mutta tavaraa on sen verran että vois luulla että on ainakin kaks ihmistä lisää meidän lisäks :whistle:

Täällä aloitellaan tänään muuttopakkaaminen... Tavaraa on kertynyt taas jo vuodessa niin järkyttävästi, että meinaan taas perinteikkäästi heittää melko paljon menemään. En ole juurikaan mikään hamsteriluonne, mutta silti sitä roinaa vaan jostain jää nurkkiin. Vaatteet heitän uffeen tai kavereille kiertoon. Lasten vaatteita jätän vielä jemmaan pienemmälle. Muun talousroinan heitän kylmästi roskiin... Kirpparille en jaksa mennä myymään, kun jo paikkamaksun saadakseen saa myydä niin paljon ja meillä päin nuo noutopalvelut tuntuu olevan niin "kiven alla", kun noutoa mainostaville kirppareille ei tunnu mikään nykyään kelpaavan.

Me ollaan vähennetty tavaraa reilulla kädellä varmaan jo kolmesti parin vuoden sisään, mut tuntuu että sitä on silti liikaa. Mä en tajua, sikiääkö roina itestään vaatehuoneen perukoilla??? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Distinto:
Täällä aloitellaan tänään muuttopakkaaminen... Tavaraa on kertynyt taas jo vuodessa niin järkyttävästi, että meinaan taas perinteikkäästi heittää melko paljon menemään. En ole juurikaan mikään hamsteriluonne, mutta silti sitä roinaa vaan jostain jää nurkkiin. Vaatteet heitän uffeen tai kavereille kiertoon. Lasten vaatteita jätän vielä jemmaan pienemmälle. Muun talousroinan heitän kylmästi roskiin... Kirpparille en jaksa mennä myymään, kun jo paikkamaksun saadakseen saa myydä niin paljon ja meillä päin nuo noutopalvelut tuntuu olevan niin "kiven alla", kun noutoa mainostaville kirppareille ei tunnu mikään nykyään kelpaavan.

me muutettiin tähän kohta kaks vuotta sitten ja jo sillon muuton yhteydessä mä mukamas heitin paljon tavaraa pois,no en näköjään sit kuitenkaan tarpeeks :whistle: ja joo mä en kanssa jaksa minnekkään kirppikselle mennä myymään..

Mä roudasin viime kesänä ison läjän tavaraa Fida-kirppikselle. Se on just sellainen, joka ottaa tavaraa lahjoituksena. Tällä hetkellä mulla on parveke täynnä romua, siis sellaista kaatopaikalle menevää, josta en pääse eroon ennen syksyä. Meillä on taloyhtiössä joka kevät ja syksy jätelava, johon voi heittää ylimääräisen roinan. Keväällä vaan sattui olemaan se lava just silloin, kun olin tassuni kanssa sairaslomalla enkä saanut nostella yhtään mitään. Ärsyttää, kun ei pääse roinasta eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Me ollaan vähennetty tavaraa reilulla kädellä varmaan jo kolmesti parin vuoden sisään, mut tuntuu että sitä on silti liikaa. Mä en tajua, sikiääkö roina itestään vaatehuoneen perukoilla??? :o

ne on ollu suojaamattomasti sielä yhessä :D meillä on sama ilmiö..

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:

Meillä myös sama ilmiö :D Auttaiskohan, jos pakkaisi kaikki kumipusseihin?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Meillä myös sama ilmiö :D Auttaiskohan, jos pakkaisi kaikki kumipusseihin?

:laugh: pakko vissiin alkaa suojausta käyttämään,muuten sitä on tosi pulassa

Mä aloitin superraivauksen vuosi sitten, kun esikoinen muutti omaan huusholliin. Silti tuntuu, että tää tavaramäärä ei vaan vähene, vaikka isot läjät olen lahjoittanut pois. Paljon meni tavaraa - astioita, lasten kirjoja ja leluja - ihan palstan kautta, mikä oli todella mukava juttu. Tuon Pidetään huolta -kerhon kautta meni myös paljon lasten vaatteita, pari ylimääräistä tietokoneen näyttöä, yksi polkupyörä jne. Joitakin vuosia sitten tuskailin lasten vanhojen hiekkalelujen kanssa ja kun mainitsin asiasta "ääneen" täällä palstalla, eräs palstalainen kävi kesälomareissullaan poikkeamassa meillä ja vei auton takakontillisen lapsilleen pihaleluja =)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä aloitin superraivauksen vuosi sitten, kun esikoinen muutti omaan huusholliin. Silti tuntuu, että tää tavaramäärä ei vaan vähene, vaikka isot läjät olen lahjoittanut pois. Paljon meni tavaraa - astioita, lasten kirjoja ja leluja - ihan palstan kautta, mikä oli todella mukava juttu. Tuon Pidetään huolta -kerhon kautta meni myös paljon lasten vaatteita, pari ylimääräistä tietokoneen näyttöä, yksi polkupyörä jne. Joitakin vuosia sitten tuskailin lasten vanhojen hiekkalelujen kanssa ja kun mainitsin asiasta "ääneen" täällä palstalla, eräs palstalainen kävi kesälomareissullaan poikkeamassa meillä ja vei auton takakontillisen lapsilleen pihaleluja =)

hmm,totahan vois koittaa jos täältä palstan kautta sais ton kirjahyllyn ja muutakin tavaraa pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Distinto:
Mikä tuo Pidetään huolta-kerho on?
Pidetään huolta -kerho on jatkoa aiemmin olleelle HYVÄ SYDÄN -kerholle. Idea lähti pari vuotta sitten siitä, että eräs palstalainen laittoi tänne aloituksen, jossa lähdettiin hakemaan ihmisiä, jotka haluaisivat auttaa ja ilahduttaa edes pienimuotoisesti vähävaraisia perheitä. Siiihen ketjuun tuli vaan niin paljon myös ilkeitä kommentteja, että perustin HYVÄ SYDÄN -kerhon jatkamaan hyvää asiaa. Kerhon pyörittäminen kävi kuitenkin mulle turhan rankaksi, kun on perhe hoidettavana ja painan pitkiä työpäiviä, joten tein uuden nikin ja sillä nikillä perustin Pidetään huolta -kerhon. Sen nikin tunnukset on mun lisäkseni neljällä muulla kerholaisella, joten en ole enää yksin se, joka hakemuksia hyväksyy tai kerhon toimintaa valvoo. Eipä siinä kerhossa nyt paljon mitään valvomista ole ollut, ihan ovat kerholaiset ymmärtäneet kerhon idean. Ja se idea on se, että ne, joilla on nyt tai kenties jossain vaiheessa jotain lahjoitettavaa, voivat sitä kautta tehdä lahjoituksia. Kerhossa on myös tietenkin niitä - yleensä syystä tai toisesta vähävaraisia (opiskelua, työttömyyttä, pätkätöitä jne ) - joilla olisi tarvetta vastaanottaa erilaisia asioita. Vaatteita, lasten leluja, kirjoja jne. Se, mistä toinen haluaisi päästä eroon, voi toiselle olla suoranainen aarre =)

Alkuperäinen kirjoittaja virpia:
toihan kuulostaa ihan hyvälle jutulle .Olen samaa mieltä että miksi viedä hyvää tavaraa roskiin kun joku sitä voi todella tarvita.
Ihan hyvä juttu se onkin =) Joulun alla yleensä toiminta vielä aktivoituu ja kerholaiset hankkivat kukin mahdollisuuksiensa mukaan jotain pientä lapsia ilahduttavaa joulupukin konttiin.

Yhteistyössä