siivooko joku muu niin paljon ku mä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Mä siivoon joka päivä ja monta tuntia!! :O Sotkeeko täällä vaan kaikki niin paljon vai enkö mä sit siivoo tarpeeks hyvin!?!? :O

Ou jee, tänään kiillotin ovet ja karmit ku pa*ka roikku seinillä :D Ja imuroin ja pölyt pyyhin ja vielä pitäs kakkos satsi tiskiä laittaa! :O
Ei sillä et mä kyl ihan hyvin tykkään siivota, mut selkä meinaa irrota :D

Ootteko lukeneet uusinta MeNaisia? Siinä oli juttu, jossa kaksi äitiä vaihtoi siivoustapojaan viikon ajaksi. Toinen tietysti himosiivooja Espoosta ja toinen suurpiirteinen rouva maaseudulta, jonka taloudessa oli liuta lapsia + koiria....

Ihan hauska! Molemmat sai viikosta jotakin, mutta minkäs sitä luonnolleen voi :-)

Tuskin.
Kuitenkin päivittäin hoidan taloutta. pesen pyykkiä, tiskiä, pyyhin keittiön, järjestelen kämpän jne.
Viikoittain sit imurointi, lattioiden pesu ja muu hinkkaus.

Ei oo enää eläimiä niin ei niin paljoa siivoamista.

Juu siivoaa. Mä siivoan töissä joka päivä 6,5-8,5 tuntia ja kotona vielä 2-3 tuntia siihen päälle. :D Mä en kyllä ymmärrä miten täällä aina on näin sotkuista vaikka päivisin täällä ei ketää edes ole? Ja mistä tota pyykkiäkin riittää lähes joka päivä koneellinen?

Meillä on kyllä aina perussiistiä, mutta en mä päivittäin paikkoja hinkkaa. Eipä meillä kyllä päivittäin sotketakaan. Tavarat pyritään laittamaan paikoilleen ja keittiö tietty siivotaan aina kokkaamisen jälkeen, mutta perussiivous tehdään kerran viikossa. Vessat otan yleensä pari kertaa viikossa. Tahrat irrotellaan tuoreeltaan (eipä niitä paljon tule) ja silleen. Pyykkiä joutuu kyllä pyörittämään päivittäin, vaikka meillä onkin vaan kolme henkilöä perheessä vaatetta kuluttamassa.

Mutta siis vastaus sun kysymykseesi on, että tuskin, luultavasti kukaan ei siivoa yhtä paljon kuin sinä. En minä ainakaan.

joka päivä olis kyllä siivoamista, mutta välillä otan spurtteja ja siivoan vähän sieltä täältä ja sit lisäks siivoan kerran viikossa kunnolla. Imuroin viikolla ehkä kerran lisäksi. Yritän olla sotkematta itse ja opetan pojalle siisteyttä. Mies on luvannut tehdä jotain kotitöitä joka päivä, mut se aina välillä jää.. Sit kun syntyy tää vauva niin kaikki hajoaa kyllä käsiin.

Kyllä saisi aamusta iltaan kumihanskat kädessä viettää, jos tarkoituksena olisi se, että ei yksikään pölyhiukkanen meidän ovenkarmeillemme ehtisi päivän aikana laskeutua!

Eli siivoamista tietysti aina löytyy, mutta itse en ainakaan ole mikään bakteeri-fanaatikko, vaan enemmänkin yleissiisteyden kannattaja. Läävässä täällä ei asuta, mutta muutamasta koirankarvasta ei jaksa välittää.

Kun olin vain kotona,siivosin aamusta iltaan..Nyt kun oon koulun aloittanut,päivittäiseen siivoukseen kuuluu:tasojen pyyhkiminen,imurointi 1xpv,tiskit useammin päivässä...
Sitten pesen lattiat 3xvko,pölyt pois 1-2 x vko..

mä imuroin joka päivä koska meillä on kissoja joista lähtee karvoja. pölyt pyyhin olohuoneen pöydältä ja tv-tasosta myös joka päivä sekä tiskaan tietysti + perus tahrojenpoistot jos niitä tulee. pyykkiä tulee yleensä koneellinen päivässä.