Siivoojia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siistijä vai siivooja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siistijä vai siivooja

Vieras
Mitä mieltä olette omasta ammatistanne/työstänne?Onko koulutusta alalle ja vaikuttaako se työmotivaatioon?
Itse olen 31-vuotias 3 lapsen äiti,yo-koulutus,sittemmin kävin laitoshuoltajan ammattitutkinnon oppisopimuskoulutuksena,sitä ennen olin kotiäitinä,eli tämä on ensimmäinen ammatillinen koulutukseni.Teen tällä hetkellä siivoojan sijaisuuksia mm.päiväkodilla ja olin kesän sairaalahuoltajana.Itse olen kokenut ihmisten ennakkoluuloja siivoustyötä kohtaan,monet pitävät siivoojia kouluttamattomina "tyhmänä sakkina",jotka eivät saa muuta työtä..Löytyy tietysti niitäkin,jotka arvostavat työtämme..Mutta mikä siinä on,että silti sitä melkeinpä aina tuntee itsensä alempiarvoiseksi paikassa kuin paikassa,ja miettii itse alanvaihtoa.Olenkin aina pohjimiltani haaveillut kampaajan ammatista,koska minulla on siihen lahjojakin,mutta se ei ole tullut mahdolliseksi.Työtä tekemällä saa rahaa lainojen maksuun ym.,opiskelemalla niin ei käy.
Mutta niin,millaisessa paikassa te muut siivoojat teette työtä,ja miten koette työyhteisön teitä arvostavan?Olisi kiva kuulla kokemuksia..

Mä olen kaupassa tiskarina ja joidenkin mielestä selvästi siivoojat on alinta kastia. Eipä tuo minua pahemmin haittaa, kyllä niitä mukavia ja meidän työtä arvostavia kuitenkin on paljon. :)

Yhteistyössä