Siivooja, saatko siirtymäajan palkkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Jonttu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

-Jonttu-

Vieras
Olen aloittanut lisähommat siivoojana, ja tässä kollegan kanssa vähän ihmetellään, kun hän ei ole saanut palkkaa siltä ajalta, kun siirtyy kohteesta toiseen. Eräänäkin päivänä hänellä oli 11 eri kohdetta, joten aikaa kuluu kulkemiseenkin.

Kilometrikorvaukset saadaan kyllä, mutta tessin mukaan siirtymäajan palkka kuuluu lisäksi, ja se on 85 % norm. palkasta.

Maksetaanko jollekin noin?

En oo koskaan saanut siirtymäajalta palkkaa. Niinpä sitä alkoi sitten tekemään niin, että yritti ehtiä työajalla siirtyä mikä joissakin kohteissa ihan onnistuikin.

Jos teen sen omalla autolla.. Siltikin "unohtuu" ne maksaa ja pitää soitella perään. Meillä on nii paljon erisopimuksia ja maksuja että niiden kanssa on oltava tarkkana...

Hyvä tietää. Itsekin teen siirtymät omalla autolla, ja kuskaan vielä työvälineitä mukanani.

Oletteko merkinneet siirtymäajat tuntilistaan, kilometrilappuun vai jotenkin erikseen?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Olen aloittanut lisähommat siivoojana, ja tässä kollegan kanssa vähän ihmetellään, kun hän ei ole saanut palkkaa siltä ajalta, kun siirtyy kohteesta toiseen. Eräänäkin päivänä hänellä oli 11 eri kohdetta, joten aikaa kuluu kulkemiseenkin.

Kilometrikorvaukset saadaan kyllä, mutta tessin mukaan siirtymäajan palkka kuuluu lisäksi, ja se on 85 % norm. palkasta.

Maksetaanko jollekin noin?

Mietin, jos kerta kilometrit maksetaan, niin eikös se ole silloin työaikaa... kilometrejä ei makseta työajan ulkopuolella!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mietin, jos kerta kilometrit maksetaan, niin eikös se ole silloin työaikaa... kilometrejä ei makseta työajan ulkopuolella!

No näinpä. Kilometrikorvaukset ovat korvausta oman auton käytöstä. Oman ajan käytöstä eivät ole kollegalleni maksaneet, vaikka kulkee siis työkohteesta toiseen, eli on työnantajan palveluksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo tietty saan. aina olen saanut.

ja se on sen 85% + tietty kilometrikorvaukset erikseen. Mutta saa meillä siirtymäajan palkan nekin jotka siirtyy jollain muulla kuin omalla autolla. työaikaahan sekin on.

Yhteistyössä