Siivooja kotiin, mielipide / huutoäänestys asiasta

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Mitäs mieltä olette, kun joulukuussa olen kuudennella kuulla raskaana, mieheni lähtee 10.-19.12 kertausharjoituksiin kauas pois, meillä on kotona silloin 6v ja 1v lapset ja ketään sukulaisia ei lähettyvillä asu (200-350km sukulaisiin) ja meidän vakituinen lastenhoitaja on poissa pelistä silloin.. Niin, saanko minä hankkia meille joulun alla kotiin siivoojan päiväksi?

Perheen demokraattinen näkemys tähän asti siivoamisesta on ollut se, että meillä siivotaan ITSE. Vaikka oltaisiin aika edullisella hinnalla saatu viikkosiivooja (20e/kerta) tähän taloon..Kun entisillä omistajilla sellainen kävi aina.. Nyt vaan vähän hirvittää, että miten jouluhössötyksen ja siivoilujen yms käy. Miehän tykkään itse laittaa ja tehdä kaiken, leipoa ja tehdä lahjojakin aika paljon käsin.. Niin tuntuu, että mitenhän tuo aika ja kroppa riittää/kestää sen joulutouhuilun..

Meillä mies on myös lokakuussa ja marraskuussa viikon pätkät poissa kotoa, ulkomaan komennuksilla.. Mut ne nyt ei vaikuta tähän asiaan mitenkään...kai..

Mielipiteitä otetaan vastaan... :ashamed:

Siivooja kehiin vaan!! Ja varaa ajoissa, koska joulun aikaan on kiire!! (tein kotisiivouksia joskus opiskeluaikoina) Jää sulle paremmin aikaa noihin mukaviin hommiin, eikä tuu stressiä! =) Voisin itsekin ihan hyvin käyttää kotisiivoojaa, jos olis tuommoinen tilanne. Nyt onneksi selvitään sillä, että mies+lapsi evakkoon ja mulle muutaman tunnin siivousrauha!

Se oiskii luksusta, jos joka ikinen torstai vaikkapa ois tenavat evakossa 2-3 tunnin ajan, niin sais aina ilman stressiä siivota!
Mutkun ei..Meillä hoidetaan asiat näin.. Miehen mielipide on, että lasten pitää oppia siivoamaan myös..Ja tottahan se kyllä on.. :whistle:

Mistäköhän kannattaisi siivoajaa alkaa kyselemään, että löytyisi varmasti ammatillista ja hyvää siivousta tekevä henkilö tai henkilöt? (Se kuka tässä ennen kävi voi olla hankala tavoittaa mitenkään enää..)

Mie kyllä ottaisin siivojan kotiin jos vaan sellainen mahdollisuus olisi. Tän hetkinen rahatilanne ei vaan sitä salli. Joten jos siulla kerran on sellainen mahdollisuus ni käytä ihmeessä hyväksesi.
Kyllä lapsille voi siivousta opettaa vaikka siivoja kävisikin...

Ehdottomasti otat siivoojan -varsinkin, jos saat tuolla hinnalla!

Siinä vaiheessa, kun päätän palata takaisin säännölliseen työhön, aiomme ottaa meillekin viikkosiivoojan. Tuo on kyllä todella edullinen hinta. Eikö se määräydy neliöiden mukaan ?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Ehdottomasti otat siivoojan -varsinkin, jos saat tuolla hinnalla!

Siinä vaiheessa, kun päätän palata takaisin säännölliseen työhön, aiomme ottaa meillekin viikkosiivoojan. Tuo on kyllä todella edullinen hinta. Eikö se määräydy neliöiden mukaan ?

Se mikä tässä entisillä omistajilla oli käynyt oli jostain syystä noin äärimmäisen halpa..En ymmärrä miksi. Nyt ei olla entisten omistajien kanssa oltu tekemisissä ja asuttu tässä jo 1,5 vuotta niin ei varmaankaan sitä entistä siivoojaa enää saada mistään..

Ei hajuakaan millä perusteella nuo hinnat määräytyy..Meille varmaan tulee ekstrahintaa siitä, että täällä vallitsee kaaos yleensä... :D

Siivouksen hinta menee meillä keston mukaan, eli siivoaja käy meillä tuntipalkalla (n. 25 ?/h). Joinakin viikkoina siivoaa 1,5 tunnin ajan ja joinakin n. 3 h.

En päästäisi ikinä enää pois! Silläkään uhalla, että lapset eivät opi siivoamaan (oppivat ainakin korjaamaan jälkensä, koska siivoojaa varten tarvitsee kerätä tavarat paikoilleen /pois tieltä).

Mun rakas mies oli yllärinä mulla tehny sopimuksen siivousfirman kanssa perussiivouksesta 2 x kk ja on ihan luksusta!! OOn kotona 4 lapsen kanssa ja saahaan kyllä itekin välillä siivota...

Eli vastauksena ap:lle, että tottakai otat siivoojan ja hyvällä omallatunnolla!!

Alkuperäinen kirjoittaja ripa:
Siivouksen hinta menee meillä keston mukaan, eli siivoaja käy meillä tuntipalkalla (n. 25 ?/h). Joinakin viikkoina siivoaa 1,5 tunnin ajan ja joinakin n. 3 h.

En päästäisi ikinä enää pois! Silläkään uhalla, että lapset eivät opi siivoamaan (oppivat ainakin korjaamaan jälkensä, koska siivoojaa varten tarvitsee kerätä tavarat paikoilleen /pois tieltä).

Samma här!
Ja saahan vielä verotuksessa kotitalousvähennyksen eli todellinen hinta on paljon pienempi kuin 25 eur/h.

Eihän se mun mielipiteestä ole kiinni, saathan sä hankkia vaikka kaksi siivoajaa. Itse en tuossa tilanteessakaan tosin hankkisi, mutta olenkin tottunut siihen että (ex-) puoliso on ollut paljon reissussa ja olen pyörittänyt kotia yksin. Viimeksi tuli siivottua ja järjesteltyä huonekaluja synnytystä edeltävänä päivänäkin, enkä koe että pari tenavaa jaloissa olisi tehnyt siitä sen vaikeampaa.

Ja miksi joulun alla pitää tehosiivota? En ole koskaan tehnyt mitään suursiivouksia, kun siivoaa säännöllisesti niin sellaisille ei ole tarvetta. Jouluksi samanlaiset perussiivoamiset kuin muulloinkin.

Tämä siis mun henkkoht tuntuma :)

Yhteistyössä