Siivoatteko vieraiden tullessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Miten menee siivous ja vieraat kuvioi teillä? Siivoatteko aina ennen vieraiden tuloa, vai eikö se ole tarpeen, eli ette häpeile sotkua tai teillä on aina putsplaan siistiä.

Meillä ainakin on aina tunnin parin siivous ennen vieraiden tuloa. Pohdin että voisko tämän lopettaa ja tulla perheineen ulos kaapista myöntäen että meidän viisi henkinen perhe ei elä missään huippusiisteydessä arkena, eli tavaroita poissa paikoiltaan, villakoiria ja tahroja jne.

En siivoa. Enimpiä rojuja saatan nakella tieltä pois jos on haittoina. Sekavaa meillä saattaa ajoittain olla, tavaroita paikoissa joihin ne ei kuulu, leluja jne, mutta ei paskaista.
Meillä ei eletä siivosti, meillä vaan eletään :D

Jo tulee normi kahvitteluille,niin en sen kummemmin siivoa. Näkyvimmät pölykoirat kerään pois jos niitä on ja keittiön pyrin siistimään,meillä kun tupakeittiö. Tosin näitä tekisin muutenkin. Sitten jos tulee yökylälilijöitä niin teen ennen vieraiden tuloa edellisenä päivänä tavallisen viikkosiivouksen,eli matot ulos,lattioiden pesu,pölyt,vessa ainakin. Ihan siksi,että ei tarvi sitten vieraiden läsnäollessa alkaa näitä tekemään :)

Siivoan. Välillä koti on todella sekaisin, kun olen vuorotyössä eikä säännöllisesti tule raivattua paikkoja. Jos joku ilmoittaa tulosta niin semmoiset puoli tuntia menee, kun imuroidaan koirankarvat ja hiekat pois. Raivataan eteinen ja keittiö. Jos vähintään edellisenä päivänä on tieto vieraan tulosta niin kyllä imuroin kunnolla ja pyyhin lattiat ja vessan siivous myös.

Minä imuroin ja pesen lattia , kerään tavarat ym. kerran viikossa. Silti kämppä on aina kuin hävityksen kauhistus :) Jos siskot tai äitin tulee en yleensä vaivaudu tekemään mitään. Jos joku muu tulee kerään pahimmat romppeet lattialta ja se saa riittää..

Yleensä jonkun verran siistin ennen vieraiden tuloa. Mutta oon melko boheemi ja jtn tavaraläjiä voi olla jonnekin kertynyt ilman että edes huomaan niiden olemmassaoloa. Muuten yritän kyllä pitää omanlaistani järjestystä yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meilläkin on niin että jos tulee ihan lähimmät sukulaiset niin siivous on vähäisempi, mutta usein silloinkin siivoilen jonkinverran.

Periaatteessa mua ei haittaisi, vaikka meillä olisi sotkukin esim. vanhempieni tullessa. Mutta toisaalta se että he tulevat, saa tsempin siihen siivoukseen, kun itseämme varten emme ikinä jaksa.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meilläkin on niin että jos tulee ihan lähimmät sukulaiset niin siivous on vähäisempi, mutta usein silloinkin siivoilen jonkinverran.

Periaatteessa mua ei haittaisi, vaikka meillä olisi sotkukin esim. vanhempieni tullessa. Mutta toisaalta se että he tulevat, saa tsempin siihen siivoukseen, kun itseämme varten emme ikinä jaksa.

Niinpä :) ehkäpä tässä on meilläkin yksi syy moisen jatkamiseen.

Yhteistyössä