Siivoaisitko sinä miehesi oksennusta?

• Viestiketjun aloittaja "elsa"
  • Ensimmäinen viesti
Ei sitä lattiallekaan voi jättää. Tai sänkyyn. Tai mihinkään. Jos toinen ei syystä tai toisesta kykene sitä itse siivoamaan, niin pakkohan mun on se siivota.

Mutta en ole kertaakaan joutunut tekemään. Ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta eikä tuo ole kertaakaan oksentanut sinä aikana, mistään syystä.

• Tykkää
Reactions: (Laura)
AV-mamma
Mä oon siivonnut humalaisenkin mieheni oksennusta, koska mieheni ei harrasta kännejä jatkuvasti. Sattuu sitä itse kullekin, mullekin on joskus käynyt hieman… ohrasesti.

Mielummin siivoaisin kun odottelisin että mies selviää humalasta tai sairaudesta ja siivoaa itse. Meillä kun jos ei heti siivoa niin siinä on koirakin sitä nuoleksimassa. Hyi! Kerran oon pessyt ja tyhjentänyt miehen oksennussankkoa kun oli vatsataudissa. Koin sen kyllä puolison velvollisuudeksi kun itse olin terve ja toinen väsynyt ja kipeä. Eikä tuo pahaa tee, töissä siivoan ulosteita, virtsaa, verta, oksennusta, räkää ym.ruumiin nesteitä ihan joka työpäivä.

Jos olis sairaana niin silloin kyllä, ellen itsekkin oksenna, mutta humalaisen en.
Saattaisi muuten tulla multakin oksennus, oksennuksen haju kun saa mut kakomaan.

vierass
Jos on pakko. Vielä pahempaa se on niitä kuivuneita oksennuksia siivoilla. Mies kyllä yleensä siivoilee meillä muiden oksennukset, ei kestä katsella minun kakomistani, jos yritän siivoilla. En kyllä muista koskaan joutuneeni miehen oksenteluja siivoamaan, aina on ehtinyt pönttöön yökkäämään, kun on oksennustauti iskenyt. Mutta lapset onnistuvat oksentelemaan pitkin paikkoja.

"Samu"
Kyllä mä kumppanini yrjöt siivoisin, jos se ei siihen itse kykeis. Jos ois jotku kännilaatat, niin sais varmaan kuulla vähän vinoilua seuraavana päivänä, mutta jos on vaan kipeenä niin ennemmin tuntisin myötätuntoa.

viiiras
Kyllä siivoaisin ja tuntisin jo velvollisuudekseni. Mies on mun oksuja siivoillut jokusen kerran hoitojen aikaan ja ensimmäisen raskaudenkin alussa. :) Sittemmin hän on yleensä esim.lasten oksut siivonnut.
Nyt kun miettii.. lähes 20 vuotta yhdessä ja olisikohan yksi oksutauti miehellä itsellään ollut? Alkoakin meillä käytetään mutta en muista olleen ikinä edes krapulassa. Eli jos sellainen ihme tapahtuisi kännioksun kanssa tai vastaavaa niin siivoiaisin silloinkin. Olisi inhimillinen virhe vain toiselta.

bbierass
En. Enkä voi tajuta miten ikuiben ei mahataudisskaan ehtisi pöntölle oksentamaan, tai ettei saisi siivotrua itse. Mitään kännijuopottelua en katselisi kotona muutenkaan.

En. Enkä voi tajuta miten ikuiben ei mahataudisskaan ehtisi pöntölle oksentamaan, tai ettei saisi siivotrua itse. Mitään kännijuopottelua en katselisi kotona muutenkaan.
Hyvä jos sulle tai ukolles ei koskaan ikinä tule minkäänlaista ylläriä mahataudissa. Ei se oo tajuamisen asia että joskus se on mutkin yllättäny unesta niin että just ja just olen ehtiny kääntyä ämpärille. Ja onneksi se sanko oli siinä vieressä.

Nnnnn
Totta kai siivoan. On sitten sairas tai kännissä. Tosin kertaakaan ei kymmeneen vuoteen ole tarvinnut känniyrjöjä siivota, pelkästään mahataudin jälkiä. Vastapainoisesti mies on kyllä siivonnut minun jäljet ja hyvin hyvin monet kännioksennuksetkin.

Kerran olen joutunut lakanat ja sijauspatjatkin vaihtamaan kun mies ihan kirjaimellisesti laski alleen. Ei niistä pesemällä enää puhtaita saanut. Yöllä vaan ilmoitti, että hänellä ei pysy mikään sisällä ja on pahoillaan eikä tiedä mikä iski. Nousi yöllä sängyssä istualleen ja silloin ihan virkeän oloisena kirosi ja sanoi, että taitaa mahatauti tulla. Ja seisomaan nousemassa ilmeisesti taju, löi päänsä yöpöydän kulmaan ja hetken massa olon jälkeen lurautti vielä lisää alleen.

Silloin olin ihan paniikissa kun ei mies reagoi mihinkään ja ambulanssihan se piti soittaa. Ennen lanssin tuloa kerkesin mieheltä vaatteet riisumaan ja enimmät pyyhkimään pois. Eikä ole mies mikään vanhakaan, ihan 35 ikäinen oli tuon sattuessa. Lääkärin mukaan ilmeisesti verenpaine putosi mahataudin seurauksena ja ylös noustessa vintti pimeni. Ja päänsä lyötyään sai aivotärähdyksen. Kaksi yötä oli kysillä tarkkailtavana ja kaksi viikkoa kotona. Eikä saanut tehdä mitään kun varmaa syytä ei ollut tiedossa.

EteväEukko
Tottakai siivoan, tyhjennän oksuämpärit jne... Vaikka mies onkin alkoholisti, yhdessä oltu vasta 2 vuotta. Alkoholismi on sairaus kans, ja kun mies on mulle kuitenkin huomaavainen niin miksi en huolehtisi rakkaastani. KAhdesti ollut niin sekava että pissannut pyykkikoriin.. Olinhan vihainen, mutta tottakai ymmärrän ja siivoan/autan.. Myötä ja vastamäkeen, se on rakkautta. En itsekään ole helpoimmasta päästä. Mutta nykyään mies pystyy hallita juomistaan (tämä muuten ilman apua) ja minäkin olen ottanut rennommin :)

en en
EN todellakaan. >Eipä tuo ole siivonnut munkaan oksennuksia. Raskauspahoinvoinnissa sain itse siivota ja välillä käydä oksentamassa lisää. Ei ole kertaakaan siivonnut lasten oksennuksia, eli, jos sattuis oksentamaan, niin, kyllä saisi itse hoitaa omansa, niiden kymmenien oksennuksien vastapainoksi jotka minä olen siivonnut, kun hänellä tekee niin pahaa...

"paula"
Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30615635:
Ei sitä lattiallekaan voi jättää. Tai sänkyyn. Tai mihinkään. Jos toinen ei syystä tai toisesta kykene sitä itse siivoamaan, niin pakkohan mun on se siivota.

Mutta en ole kertaakaan joutunut tekemään. Ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta eikä tuo ole kertaakaan oksentanut sinä aikana, mistään syystä.
Heh, ei ole munkaan tarvinnut, vaikka vuosia on kohta tuplasti tuon. Mut kuka muu ne siivoaisi? Siivoaisikohan se mun sotkut? En halua arvailla:)

https://www.youtube.com/watch?v=4ZjzcHY9j8k

Yhteistyössä