siitepölyallergiasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "darina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"darina"

Vieras
Aivan mahoton silmien kutina, aivastelu ja nenän vuotaminen nyt... Onko tää kevät paha allergiakevät vai luulenko vaan? Onko muilla oireita? Itellä tänään paheni tämä...

mulla on vaan noita apteekin lääkkeitä...histeciä ja lecrolyniä.... Nyt tällä hetkellä ei tunnu kovin paljoo auttavan, mutta tänään siis oireet nopeesti paheni..

On tämän kevään sanottu olevan siitepölyallergikoille vaikea, ja ilmeisesti kausi on normaalia pidempi,kun ensimmiset kukinnat alkoi niin aikaisin.

Mulla oli lapsuudessa niin pahat oireet, että välillä piti olla ihan koulusta pois, kun silmät oli niin kipeät. Aikuisiällä oireet ovat helpottaneet ja olen viime vuosina pärjännyt ilman lääkkeitä (tai satunnaisilla paikallishoitolääkkeillä), mutta nyt viime päivinä on olo ollut aika sietämätön. Olin imetyksen takia vältellyt lääkkeitä...Imetys vaan taitaa lisätä limakalvojen kuivuutta, mikä puolestaan tekee allergiaoireilun entistä inhottavammaksi. En pysty juuri nyt edes ulkoilemaan lasten kanssa. Pakko ollut käyttää silmätippoja ja nenäsuihketta, mutta silti vällillä itku tulee kun olo niin kurja!

[QUOTE="mamis";29834543]On tämän kevään sanottu olevan siitepölyallergikoille vaikea, ja ilmeisesti kausi on normaalia pidempi,kun ensimmiset kukinnat alkoi niin aikaisin.

Mulla oli lapsuudessa niin pahat oireet, että välillä piti olla ihan koulusta pois, kun silmät oli niin kipeät. Aikuisiällä oireet ovat helpottaneet ja olen viime vuosina pärjännyt ilman lääkkeitä (tai satunnaisilla paikallishoitolääkkeillä), mutta nyt viime päivinä on olo ollut aika sietämätön. Olin imetyksen takia vältellyt lääkkeitä...Imetys vaan taitaa lisätä limakalvojen kuivuutta, mikä puolestaan tekee allergiaoireilun entistä inhottavammaksi. En pysty juuri nyt edes ulkoilemaan lasten kanssa. Pakko ollut käyttää silmätippoja ja nenäsuihketta, mutta silti vällillä itku tulee kun olo niin kurja![/QUOTE]

No voi, että..kurjaa. Toivotaan, et kohta helpottaa.

Mulla ainakin tää kevät ollut ihan supervaikea, en muista vastaavaa. Käytössä koko arsenaali: antihistamiinitabletit, sumutteet nenään ja tipat silmiin. Ja silti olo on tulehtunut ja jopa lämpö nousee. Odotan NIIIN Paljon, että tulee taas syksy, tai vähintään edes että koivun kukinta lakkaa. Tsemppiä!

Yhteistyössä