Siitä streptokokista vielä....

Mietityttää tuo bakteeri...mulla todettiin se vasta synnärillä kun supistuksia tuli ja meni. Olin jo viikolla 34 viikon vuodelevossa ennenaikaisten supistusten vuoksi eikä ollut mukavaa tuo aika. Onko jollain tietoa siitä, että muistelisin nyt 4 vuoden jälkeen kun toista mietitään, että neuvolassa ois puhuttu, että toinen saatetaan leikata lähes automaattisesti kun mulla toi kokki-bakteeri ja eka synnytys kiireellinen sektio, koska sydänäänet hävis välillä????? onko tolla bakteerilla vaikutusta tohon?? välillä kun muistelen sektiota, muistan, että sain vain vilaukselta nähdä lapsen...useissa videoissa ym.lapsi saadaan viereen...johtunee juuri lääkityksestä bakteeriin???

mulla oli kanssa streptokokki ensimmäisessä synnytyksessä. Alateitse yritettiin kaksi vuorokautta vedenmenon jälkeen ja kun itsellä kuume nousi yli 39 ja vauvalla oli ollut pari tuntia takykardia niin vihdoin viimein mentiin päivystys sekstioon. Itse synnytys oli ollut pysähtyneenä jo pidempään, aukeaminen päättyi 4 cm:iin.

Tyttöä ehdittiin näyttämään nopeasti ja sitten hän joutui pariksi vuorokaudeksi eri sairaalaan hengityskoneeseen. Vitkuttelun takia ehti saada verenmyrkytyksen, mutta onneksi tuli kuntoon viikon sairaalassaolon jälkeen eikä mitään pysyvää vauriota tullut.

Nyt odotan toista ja on sanottu, että ensimmäisellä kerralla meni monta asiaa heti alusta alken pieleen ja tulehduksella on tapana uusia, MUTTA tällä kertaaei välttämättä käy ihan yhtä huonosti eli avoimin mielen vaan synnyttämään. Siitä jauhetaan joka mutkassa, että saat sitten automaattisesti antibioottitipan kun synnytys alkaa, sain sen viimeeksikin, mutta eipä auttanut....

no, en siis suostu uudelleen "kokeilemaan" kuinka vauvalle nyt kävisi, vaan vaadin pelkosektiota.

Kiitos kun vastasit. JA en yhtään ihmettele, että vaadit pelkosektiota, se on täysin oikeutettua!!!
Mullakin aukeaminen jäi 4 cm:iin ja ei kuulostanu kauhean kivalta kun tohtori-setä laukas puhkastuaan kalvot, että ei synny tänään kun oli jo 2 päivää kituuteltu ja yritetty käynnistää ym.
Mulla on sellanenkin muistikuva, että mulle ois sanottu, että se ei katoa se kokkibakteeri mihinkään multa, se on siellä ja pysyy. Muistatko itse tollasta kuulleesi??? hämärä tollanen bakteeri. Se vaan on eikä aiheuta mulle mitään...kai???

niin ymmärsin, ettei se aiheuta mitään vahinkoa niin kauan kuin sikiökalvot ovat ehjät. Itse olen menossa naistenklinikalle synnyttämään ja siellä äippäpolilla on ollut se kanta, että antibioottia ei syödä raskausaikana, koska tulehdus yleensä kuitenkin uusii. Synnytyksen yhteydessä sitten laitetaan se tippana, miksi se minulla ei tehonnut ei kukaan osannut sanoa. Sen verran on ollut nyt tämän raskauden aikana puhetta, että näin huonosti käy 1-2 vauvalle vuodessa husin alueella eli todella harvinaista..

Yhteistyössä