Siitä kun mies syö lapsen vanukkaat ja muut

  • Viestiketjun aloittaja vanukasta
  • Ensimmäinen viesti
vanukasta
ja yöllä vetelee jääkaapin tyhjäksi... tällainen kommentti muunmuassa oli AV:lla:

"En lukenut kaikkia, mutta ap:n miehen kaltainen on omani siinä asiassa, että kaupassa urputtaa, kun otan suklaata/limua/keksejä tms. herkkua. Sanon aina, että ota sinäkin mitä haluat, ettet syö sitten näitä, koska tässä on se määrä, jonka haluan itselleni esim. viikolle varastoon (käydään kerran viikossa isoilla ostoksilla). Mies ei koskaa ota, koska ei hän syö moisia.



Ja kuitenkin mies ne syö, usein niin, etten itse ehdi ottaa ainuttakaan niistä ostamistani. Ja kun urputan asiasta, niin saahan hän omassa kodissa ottaa kaapista mitä haluaa, saahan kaupasta lisää...



Nykyisin otankin tuplamäärän ko. herkkuja, mies valittaa, että olen lisännyt herkkujen syöntiä, eikä hän ainakaan mitään ota. No, tällä tavalla minäkin saan sitten kotona osan niistä herkuista."
 
vanukasta ap
[QUOTE="lolo";29643027]Eikö niitä vanukkaita voi ostaa kaikille ja tarpeeksi. Minä ainakin piilotan omat namit, niin saan syödä ne silloin kun haluan.[/QUOTE]

Mutta kun se mies syö kaikki, aivan kaikki. Kaupassa kitisee ja v*ttuilee että akka on tainnut lihoa kun syö herkkuja niin paljon :headwall: Ja ihana mies syö sitten ne kumminkin kaikki ne herkut itse (niiden lisäksi syö jääkaapin tyhjäksi, juo jopa lapselle aamuksi jätetyt viimeiset maidot).

Ja kun nainen kehottaa miestä menemään kauppaan, sanoo että emmä nyt kerkee, en pysty, en jaksa ja sitäpaitsi vastahan siellä käytiin, tarvi alvariinsa kaupassa rampata!
 
"hih"
Suursyömäreitä teillä siellä kotona oikein on?? Pelottavaa.. ihan kuin late lampaassa se jättiplösölammas, joka syö ihan kaiken. En tuollaiselle laittaisi jääkaappiin mitään, siinä saisi järsiä vaikka jäisiä nauriita, kunnes oppii ihmisten ja aikuisten sellaisten tavoille. Elämään kuten eletään perheessä.
 
vanukasta ap
Alkuperäinen kirjoittaja näin;29643183:
Miksi pitää ostaa niitä herkkuja jos ei pysy kohtuudessa syöminen. Eihän kaljaakaan raahata kotiin litra tolkulla jos sitä ei osata juoda kohtuudella.
Ei ole pakko olla edes herkkuja, ihan ruokain menee. Jos jääkaapissa on illalla tehty vuoallinen lasagnea joka on seuraavan päivän ruuaksi tarkoitettu, syö sen yöllä. Kaiken. Sen lisäksi juo maidot, mehut, kaikki.

Lapsen synttärikakunkin oli yöllä syönyt melkein kokonaan, kun se oli tehty valmiiksi edellisenä päivänä että ehtii mehustua. "Voithan sä tehdä uuden kakun vielä tänään." :headwall:
 
vanukasta ap
[QUOTE="Liisi";29643191]Kuulostaa jonkin sortin syömishäiriöltä. Kaupassa ostotilanteessa ei ole syömässä mitään, mutt kotona on valmis varastamaan lasten vanukkaatkin.[/QUOTE]

Silloin kun mies itse ostaa, niihin ei jumankauta koske kukaan tai ei hyvä heilu.
 
"sipsi"
Eikö miehellesi auta järkipuhe? Hyvänen aika, uskomattomalta tuntuu.

Tuota noin, minä varmaan keskustelisin asian aika perusteellisin sanankääntein, vääntäisin rautalankamallinkin tarvittaessa. Miten joku voi syödä lastenkin seuraavan päivän ruoan? Onko miehesi minkä ikäinen? Miten hänen lapsuudenkodissaan on syöty? Onko hän ylipainoinen?

Miten joku voi syödä kokonaisen kakun yöaikaan?
 
vanukasta ap
Mikään puhe ei auta, mutisee vaan joo joo, saahan noita kaupasta lisää, mene ja osta, älä jaksa nalkuttaa turhasta...

"Meillä mie syö kaikki hedelmät. Illassa menee pussi viinirypäleitä, banaani, mandariineja ainakin 5 ja päälle päärynä. Jos joku hedelmä on saanut pienen kolhun, siihen ei voi koskea ollenkaan, kenen se sitten ajattelee ne pikkasen kolhiintuneet syövän...kun ne kuitenkin jätetään eikä heitetä roskiin?

Sama kaikessa jossa vmpv lähellä, niihin ei koske, ottaa aina kaikkein tuoreimman?! Jääkaapista ei varmasti heitä pois jo vanhoja ruokia, ne tungetaan takaisin, vaikka selkeesti itse toteaa, ettei ainakaan itse syö. Siis kuka ne sitten muka syö?"

Eli mies syö tuoreet, lapsille ja vaimolle välttää vanhentuneemmatkin. (Tuo sitaateissa oleva kommentti on kopsattu siis AV:ltä.)
 
"Liisi"
Mikään puhe ei auta, mutisee vaan joo joo, saahan noita kaupasta lisää, mene ja osta, älä jaksa nalkuttaa turhasta...

"Meillä mie syö kaikki hedelmät. Illassa menee pussi viinirypäleitä, banaani, mandariineja ainakin 5 ja päälle päärynä. Jos joku hedelmä on saanut pienen kolhun, siihen ei voi koskea ollenkaan, kenen se sitten ajattelee ne pikkasen kolhiintuneet syövän...kun ne kuitenkin jätetään eikä heitetä roskiin?

Sama kaikessa jossa vmpv lähellä, niihin ei koske, ottaa aina kaikkein tuoreimman?! Jääkaapista ei varmasti heitä pois jo vanhoja ruokia, ne tungetaan takaisin, vaikka selkeesti itse toteaa, ettei ainakaan itse syö. Siis kuka ne sitten muka syö?"

Eli mies syö tuoreet, lapsille ja vaimolle välttää vanhentuneemmatkin. (Tuo sitaateissa oleva kommentti on kopsattu siis AV:ltä.)
Edelleenkin, miehesi on syömishäiriöinen=sairas. Mielenhäiriö, johon hän tarvitsee apua.
 
mmmmmmmm
Meillä on pikkaisen samaa. Kaupassa mies valittaa, ettei saa ostaa herkkuja (en edes itselleni). Mutta kotona sitten syö suurimman osan. Jos meinaan saada itselleni mitään, mun pitää ikään kuin syödä "kilpaa" hänen kanssaan. Tai sitten ostan ihan itselleni silloin, kun hän ei ole mukana, ja säilytän vaikka karkkipussia tai suklaalevyä laukussa. Samoin jos laitetaan kunnon annos oikeaa ruokaa, mies syö KAIKEN mikä muilta yli jää vaikka ei olisi enää edes nälkäinen. Olen monesti sanonut, ettei tekisi niin, koska voin päivällisen tähteistä lämmittää itselleni seuraavan päivän lounaan. Myös mehut, jugurtit, hedelmät jne. häviää ennen kuin ehdin niitä saada. Tosin mitään lapselle varattua mies ei vie.

Mies kyllä myöntää, että hänellä on jonkinlainen ongelma tuo. Siis että pitää syödä kaikki, mitä nenän alla on, halusi tai ei, oli nälkäinen tai ei. Paino-ongelmaa hänellä ei ole, kaksimetriseen runsaasti liikkuvaan mieheen kun uppoaa enemmänkin ilman että se näkyy kiloissa.
 
"Liisi"
Meillä on pikkaisen samaa. Kaupassa mies valittaa, ettei saa ostaa herkkuja (en edes itselleni). Mutta kotona sitten syö suurimman osan. Jos meinaan saada itselleni mitään, mun pitää ikään kuin syödä "kilpaa" hänen kanssaan. Tai sitten ostan ihan itselleni silloin, kun hän ei ole mukana, ja säilytän vaikka karkkipussia tai suklaalevyä laukussa. Samoin jos laitetaan kunnon annos oikeaa ruokaa, mies syö KAIKEN mikä muilta yli jää vaikka ei olisi enää edes nälkäinen. Olen monesti sanonut, ettei tekisi niin, koska voin päivällisen tähteistä lämmittää itselleni seuraavan päivän lounaan. Myös mehut, jugurtit, hedelmät jne. häviää ennen kuin ehdin niitä saada. Tosin mitään lapselle varattua mies ei vie.

Mies kyllä myöntää, että hänellä on jonkinlainen ongelma tuo. Siis että pitää syödä kaikki, mitä nenän alla on, halusi tai ei, oli nälkäinen tai ei. Paino-ongelmaa hänellä ei ole, kaksimetriseen runsaasti liikkuvaan mieheen kun uppoaa enemmänkin ilman että se näkyy kiloissa.
En pitäsi ongelmana tuota, että iso, ei ylipainoinen mies syö paljon RUOKAA, eri asia jos varastaa lasten vanukkaita.
 
mmmmmmmm
[QUOTE="Liisi";29643303]En pitäsi ongelmana tuota, että iso, ei ylipainoinen mies syö paljon RUOKAA, eri asia jos varastaa lasten vanukkaita.[/QUOTE]

On se ongelma silloin, jos hän itse sanoo syövänsä koska tuntuu olevan pakko syödä. Syö, ei siksi, että olisi nälkä tai tekisi mieli jotain hyvää, vaan siksi että sitä ruokaa on nenän alla. Olen samaa mieltä siitä, että senkun syö nälkänsä mukaan. Ja totta kai niin isoon mieheen uppoaa. Mutta jos ei ole edes nälkäinen ja pitää syödä sillä tavoin, että mulle ei jää lounasta tai mitään kivaa, niin kyllähän se ongelma on. Varsinkin kun mies itse kokee sen ongelmaksi.
 

Yhteistyössä