Siis voiko siitepölyallergia nostaa lämpöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allergikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allergikko

Vieras
Olen koko viikon ollut aivan tukossa siitepölyn ja/tai katupölyn takia. Koko viime yö meni pyöriessä kun nenä on tukossa ja suun kautta hengittäessä suu kuivuu ja kurkku sattuu ihan kamalasti mikä säteilee makuulla korviinkin. Silmät vuotaa níin että meikistä ei kannata muutamaan viikkoon edes haaveilla ja nenän limakalvot aivan rikki ja niistäessä tulee verta.
Nyt mulla on ihan viluinen olo ja pientä lämpöä (37.jotain, huomattavasti korkeampi kuin mun normaalilämpö).
Lääkkeenä oon ottanut ihan zyrteciä (joka väsyttää ihan kamalasti ja koitan siksi ottaa mahdollisimman vähän), buranaa ja parina iltana nasolin-tippoja (sattuu kamalasti niitä laittaa ja pitäis hakee apteekista ihan keittosuolaa varmaan).
Jotain vinkkejä helpottaa oloa? Ei oo näin pahana allergiaoireet pariin vuoteen olleetkaan, niin ja olen raskaana (rv 14) niin se rajoittaa lääkkeiden käyttöä (nämä nyt käytössä olevat lääkärin luvalla) että jos jotain luomukeinoja olis tarjolla

Todellakin voi nostaa - sun kroppa on siis hälytystilassa ja nostaa lämmöt.

Itse vaihtaisin zyrtecin pois esim Xyzaliin (ei aiheuta väsymystä), jos lääkäri vaan antaisi luvan. Zyrtec ja Heinix ehkä huonoimpia allergialääkkeitä, kun ovat todellakin kuin unipillereitä.

Todellakin voi nostaa - sun kroppa on siis hälytystilassa ja nostaa lämmöt.

Itse vaihtaisin zyrtecin pois esim Xyzaliin (ei aiheuta väsymystä), jos lääkäri vaan antaisi luvan. Zyrtec ja Heinix ehkä huonoimpia allergialääkkeitä, kun ovat todellakin kuin unipillereitä.

Nenähuuhtelukannu! Eli sarvikuono vois hiukan helpottaa....

tota sarvikuonokannua olen itsekin ajatellut mutta ei ole tullut ostettua kun ajatuskin sen käytöstä ällöttää. onko se niin ilkeän tuntuista kuin voisi kuvitella?

Minulla oli ihan sama tilanne ennenkuin aloitin xyzal-kuurin reilu viikko sitten. Lämmöt nousivat ja olo oli kurjan tukkoinen. Olen hoitanut allergiaani nyt nenähuuhtelukannulla joka vie pahinta kipua ja tukkoisuutta pois. Samoin ostin suolapiipun mitä hengittelen päivittäin. Makuuhuoneen "kosteuttamisesta" on ollut ainakin yöaikaan apua. Onneksi tämä kokonaishoito on auttanut aika hyvin, toivottavasti ei kestä koko raskausaikaa..

[QUOTE="aapee";25979658]tota sarvikuonokannua olen itsekin ajatellut mutta ei ole tullut ostettua kun ajatuskin sen käytöstä ällöttää. onko se niin ilkeän tuntuista kuin voisi kuvitella?[/QUOTE]

No ei se maailman miellyttävintä oo mutta siinä vaiheessa, kun kaikki tukossa ja poskiontelontulehdus kolkuttelee niin mielummin turvaudun siihen, kun että menee punktioon tai ab-kierteeseen (raskaana kun ei saa niin kovin tehokkaita ab:ja).
Ja se todella ainakin mulla helpottaa oloa. Tosin tehokkaampaa se ois, jos sais samalla käyttää nenäsumutteita mutta niitähän ei suositella raskaana.

[QUOTE="Lykke";25979670]Minulla oli ihan sama tilanne ennenkuin aloitin xyzal-kuurin reilu viikko sitten. Lämmöt nousivat ja olo oli kurjan tukkoinen. Olen hoitanut allergiaani nyt nenähuuhtelukannulla joka vie pahinta kipua ja tukkoisuutta pois. Samoin ostin suolapiipun mitä hengittelen päivittäin. Makuuhuoneen "kosteuttamisesta" on ollut ainakin yöaikaan apua. Onneksi tämä kokonaishoito on auttanut aika hyvin, toivottavasti ei kestä koko raskausaikaa..[/QUOTE]

Tarviikin kysyä tuosta xyzalista.
yleensä mulla oireet helppailee toukokuulla, huhtikuu aina se pahin. Toivottavasti niin tälläkin kertaa.
Kiitti vinkeistä!

Yhteistyössä