Siis VOIKO olla TOTTA??!! 1000 g suklaata ja laihtuu.Eli vilkastuuko aineenvaihdunta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei sittenkään paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei sittenkään paha mieli

Vieras
Siis ihan uskomatonta. Olen keventänyt ruokavaliota tai oikeastaan tehnyt tuossa syksyllä ruokaremontin.
Karkkia olen syönyt minimaallisesti ja muutenkin karsinut turhat herkut. Laihtunut olen "kituen", mutta kuitenkin laihtunut.
Nyt jouluna olen syönyt tämän kolmen päivän aikana valehtelematta kilon suklaata eli ainakin kolme konvehtirasiaa + yhden suklaalevyn, lisäksi jouluruokia ja torttuja yms. Eli olen repsahtanut totaalisesti. Maha on ollut ähkyssä ja kauhea olo eilen.
Aamulla kuitenkin kun kävin puntarissa oli lähtenyt puoli kiloa?? Luinkin eräältä toiselta foorumilta, että kevyen ruokavalion aikana kun esim. pitää totaalisen mässypäivän/viikonlopun vilkastuu aineenvaihdunta ja kilot karisee helpommin (mikäli mässy ei sitten jää viikkotolkulla päälle).
Siis voiko tämä pitää paikkansa.

Voi, kunpa tuo oliskin totta!! Mulla ainakin maha niin turvoksissa etten edes uskalla vilkaistakaan vaakaan...
Itsellä ainakin hirveä morkkis ja farkutkin muka puristi reisistä. Aivan kuin nyt yhden joulun mässäys vielä toisi senttejä reisiinkin läskiä, mutta olo on vaan ällö.

Muista, että aamupaino on ainoa joka merkitsee.

Ja hyvin mahdollista, oikeasti. Raskaukiloja laihduttaessa mulla oli joka sunnuntai ns. herkkupäivä. Silloinkaan ei kalorit meneet yli normaalin, mutta muutoin ne olivatkin tosi matalalla. Ja uuden vuoden jälkeen kesäkuntoon 2008 :D . Onneksi kiloja on nyt karistettavana vain loput mitä jäi vielä jäljelle ja mitä kesän aikaan tuli takaisin *herkkusuu*

Mutta kalorit lasketaan viikottain, eli jos sulla on pari viikkoa ollut kalorit minimissä niin mitä nyt pari konvehti rasiaa parina päivänä meinaa :saint:

Satunnainen ylensyönti tosiaan vilkastuttaa aineenvaihduntaa sillä keho laittaa vastaan kun yhtäkkiä syö liikaa. Tetysti jatkuva ylensyönti lihottaa. Näin sanoivat lapinlahden sairaalan ravitsemusterapeutti ja sisätautilääkäri silloin kun olin siellä syömishäiriön vuoksi hoidossa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei joulusuklaa ole vielä kerinnyt muuttua läskiksi reisien ympärille. Kyllä se vielä näkyy/tuntuu, usko pois, et pääse näin helpolla :)

Joo, kyllähän se tuntuu mutta en kyllä usko oikeesti että parin päivän mässäyssessio reisien ympärysmitassa näkyisi, jos heti joulun jälkeen palaa ruotuun!

Yhteistyössä