Siis voiko olla (huuhteluaineen käytöstä)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

:O

Vieras
Yks sukulaisperhe tuoksuu (siis vaatteet) aina tosi voimakkalle pesuaineelle (vai huuhteluaineelle?) Se on siinä ja siinä onko se haju edes miellyttävä. Heillä kotona tuoksuu myös siltä ja nyt huomasin että kun perheen isä istui hetken jonkun tovin meidän lapsen sängyn reunalla päiväpeiton päällä, niin se päiväpeitto tuoksuu ihan sille samalle.

Ja en ole mikään pervo vaikka haistelin sen isän istumajälkiä :D

Onkohan tuo liiallista? Onneksi ei olla hajusteyliherkkiä!

En tiä, ostin yhden käyttyn vaatteen netistä ja ku tuli kotio, haisi ihan järkyn vahvasti. Pesin, tuuletin yms ja nuhassa aattelin et haju on varmaan menny pois, laitoin vaatekaappiin. Nyt koko vaatekaappi haisee sille. En arvosta kauheesti :(

pojan yhden kaverin perheessä käytetään arielia, ja sen kyllä huomaa.. :D
Jos ovat meillä ja pojan huoneessa - ovi kiinni- haisee huone sille hiivatin arielille.

Samoin eteiseen jää usein leijailemaan se haju.. :D

Itse tosin käytän joko hajusteettomia tai hyvin hyvin mietoja pesuaineita/huuhteluaineita (tykkään että pyykki tuoksuu puhtaalle eikä kemikaalille.. ;) ).

huutiksesta oastin pojalle toppahaalarit, haisi huuhteluaineelle vielä kolmen pesun jälkeekin ja munmielestä toppahaalareihin ei saa käyttää mitään huuhteluainetta!!??? olenkos ihan väärässa?

Mä olen kans ostanut aika paljon käytettynä netistä ja se on ihan kamalaa, kun joistain haistaa jo ennen kuin on pakettia avannutkaan, että hajusteita on käytetty rankalla kädellä. Pahimmillaan on pitänyt vaatteet pestä kolmeen kertaan, ennen kuin ne on ollut siedettävässä kunnossa. En tiedä onko ongelma merkissä vai lotrataanko niiden aineiden kanssa vaan ihan liikaa?

Juu, meidän naapuri kayttää jotain tosi vahvaa huuhtista. Kun pidän sylissä heidän vauvaa niin minun vaatteet alkaa tuoksua sille huuhteluaineelle ja kotia tultua se tuoksuu sitten meillä. Rappukäytävässäkin se haju leijailee.

On varmaan niin ettei tuo perhe (tai siis äiti joka varmaan pyykit pesee) huomaa itte miten voimakas haju on. Kai siihen turtuu. No, itellä hajusteettomat joten ehkä siksikin pistää nenään.

Itse huomannut kans tuon huuhteluaineiden löyhkän. Itsellä aiheuttaa päänsärkyä, jos olen kylässä paikassa, jossa on näitä löyhkävaatteita kuivumassa.
Huutiksesta olen joskus saanut tällaisen löyhkä vaatteen ja pessyt sen sitten muiden vaatteiden mukana koneessa sillä tuloksella, että koko koneellinen pyykkiä löyhkäsi.

On varmaan niin ettei tuo perhe (tai siis äiti joka varmaan pyykit pesee) huomaa itte miten voimakas haju on. Kai siihen turtuu. No, itellä hajusteettomat joten ehkä siksikin pistää nenään.

Tupakoijat yleensä käyttää noita kaikista voimakkaimmin haisevia aineita, että tulee muka raikas tuoksu. Heillä ei hajuaisti muutenkaan toimi kunnolla käryttelyn vuoksi, niin eivät tajua miten karsea löyhkä niistä vaatteista lähtee.

Jaa, minä taas rakastan kaikkia ihania tuoksuvia pesu- ja huuhteluaineita, ja niitä todellakin myös käytän. On aivan yhdentekevää jos se jonkun ventovieraan nokkaa häiritsee :)

huutiksesta oastin pojalle toppahaalarit, haisi huuhteluaineelle vielä kolmen pesun jälkeekin ja munmielestä toppahaalareihin ei saa käyttää mitään huuhteluainetta!!??? olenkos ihan väärässa?

Mistä olet varma, että haju oli huuhteluaineen eikä pesuaineen? Itse käytän hajusteellisia pesuaineita ja joskus jotkut uudet aineet on voinut haista tosi vahvastikin. Itsekään en liian vahvasta tuoksusta tykkää, mutta tykkään että pyykki tuoksuu.

veljeni perhe käyttää todella voimakkaan hajuista huuhteluainetta. Ja se todella jämähtää vaatteisiin. Kun veljeni jätti paitansa meille pyykkiin muuttohommissa avustettuaan niin kaikki meidänkin vaatteemme alkoivat haista samalle samassa koneessa pyörittyään.

[QUOTE="vieras";25920230]Jaa, minä taas rakastan kaikkia ihania tuoksuvia pesu- ja huuhteluaineita, ja niitä todellakin myös käytän. On aivan yhdentekevää jos se jonkun ventovieraan nokkaa häiritsee :)[/QUOTE]

Muut ihmiset ovat siis sinulle yhdentekeviä?

Alkuperäinen kirjoittaja ja leuhkitkin vielä;25920542:
Muut ihmiset ovat siis sinulle yhdentekeviä?

makuja on monia, toiset tykkää tuoksua pesuaineelle ja toiset ei. yhtä häiritseviä tuoksuja voi löytää ihmisten kamppeista/kropasta jotka käyttää hajusteettomia aineita. mulle on aika yhdentekevää jos jotai ärsyttää mun pyykinpesuaineet. ei tarvi tulla nuuskimaan jos ei halua. maailmaan mahtuu aika paljon hajuja ja niitten kanssa on elettävä. ja siis en ole sama vieras jolta tuota kysyit..

Ariel tuoksuu ihanalle, puhtaalle, ihanalle pyykille. Ja samoin ihanat huuhteluaineet. Mun perässä koulussa yks tyty aina käveli ja nuuhkutti "kun mun vaatteet tuoksu niiiiin ihanalle".

Ja juu, muut on ihan yhdentekeviä mullekkin. Vitut muista :)

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="vieras";25920560]makuja on monia, toiset tykkää tuoksua pesuaineelle ja toiset ei. yhtä häiritseviä tuoksuja voi löytää ihmisten kamppeista/kropasta jotka käyttää hajusteettomia aineita. mulle on aika yhdentekevää jos jotai ärsyttää mun pyykinpesuaineet. ei tarvi tulla nuuskimaan jos ei halua. maailmaan mahtuu aika paljon hajuja ja niitten kanssa on elettävä. ja siis en ole sama vieras jolta tuota kysyit..[/QUOTE]

En ole koskaan kuullut ihmisestä, joka olisi allerginen toisten ihmisten omille hajuille. Toki neurootikoista, jotka eivät voi sietää mitään likaiseksi kokemaansa.

Mutta olen kuullut ihmisistä, jotka eivät oikeastaan voi poistua kotoaan hajusteyliherkkyyden vuoksi.

Nimenomaan on pakko nuuskia, vaikka ei halua.

[QUOTE="vieras";25920561]Ariel tuoksuu ihanalle, puhtaalle, ihanalle pyykille. Ja samoin ihanat huuhteluaineet. Mun perässä koulussa yks tyty aina käveli ja nuuhkutti "kun mun vaatteet tuoksu niiiiin ihanalle".

Ja juu, muut on ihan yhdentekeviä mullekkin. Vitut muista :)[/QUOTE]

Oletko siis paha vai kylmä ihminen?

Alkuperäinen kirjoittaja ja leuhkitkin vielä;25920575:
Oletko siis paha vai kylmä ihminen?

Yks empaattisimmista jota maa päällänsä kantaa, mutta kun muutkaan ei välitä kuin omista navoistaan - niin juurikin tänään päättänyt etten minäkään enää kuin "omistani" eli vitut muista :) eli vieraista. Joten kylmä sitten kun valita pitää. Nyt tutimaan.

Yhteistyössä