Siis voi yöks :x

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks mamma

Vieras
Meidän tyttö on monta kuukautta valittanut,et pyllyyn ottaa kipeää.. Ollaan käyty monta kertaa lääkärissä ja pissanäytteitä ollaan otettu, mut syytä ei ole vaan löydetty. Monet lääkärit ovat vaan laittaneet syyksi tytön pahan atooppisen ihottuman. Nyt sitten viime viikolla soitin lääkäriin ja pyysin,et tytöltä otettaisiin hiivanäyte, kun olen lukenut et pienillä tytöillä voisi olla hiivatulehduksia. Seuraavana päivänä saatiin tulokset. Tytöllä oli emätintulehdus :0 Hoitajakaan ei aluksi osannut sanoa yhtään,et mistä tälläinen johtuu.. Ja mulla oli kauhea huoli päällä. Olihan se hyvä,et syy löytyi,mut mistä tämä johtuu. Seuraavana päivänä sit lääkäri soitti ja kysyi heti et oletko tarkastanut, ettei ole kihomatoja.. meinasin aivan oksentaa, koska minä vihaan yli kaiken kaikkia luikertelevia eläimiä/ötököitä. Viime yönä sit tarkastin kaikkien lasten takapuolet ja jokaisella oli kihomatoja :x Siis nyt pitäis alkaa siivoamaan ja putsaamaan paikkoja, mutten edes tiedä mistä aloitan.. Eilen pyörin vaan koko päivän kotona paikasta toiseen enkä saanut mitään aikaiseksi.. Tiedän,ettei tämä niin vakava asia ole, mut minulle tuntuu olevan..

:hug: Mä olen joutunu koko syksyn siivoileen ja pakastamaan /pesemään pyykkiä ihan hulluna. Lomamatkalta tuli lutikoita kotiin ja päiväkodissa riehunu syyhy (hoidot tehty 7kertaa). Ajatuksissani olen mukanasi tässä ruljanssissa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:
:hug: Mä olen joutunu koko syksyn siivoileen ja pakastamaan /pesemään pyykkiä ihan hulluna. Lomamatkalta tuli lutikoita kotiin ja päiväkodissa riehunu syyhy (hoidot tehty 7kertaa). Ajatuksissani olen mukanasi tässä ruljanssissa. :hug:

:hug: Mitä lutikoita?

Alkuperäinen kirjoittaja Piimä:

Tsemppiä kans teille siivoukseen !!

Kiitos. Nyt ei oo kuukauteen niitä tuntunu olevan, ku myrkyttäjä on käyny 2kertaa ja sänky vaihdettu uuteen. Kaikki lelut ja vaatteet on pakastettu tai pesty kuumalla ja olleet karanteenissaki. Viimeistään vuoden päästä voin olla varma, ettei niitä enää ole! Elävät 8kk. ilman veriateriaa. Pikkasen tulee tarkkan syynättyä noiden lasten ihot ja sängyt joka päivä.

Aloita vaikka niistä leluista, joilla lapset yleensä leikkivät. Ei tarvitse pakastaa, mutta pyyhi puiset ja muoviset jne. kostealla rätillä. Uninallet ja muut paljon käytössä olevat pehmolelut pesuun, jos ovat pesunkestäviä, muut imuroidaan. Imuroi matot ja huonekalut sekä patjat ja vuodevaatteet. Lakanat vaihdetaan sänkyihin lääkityksen ottamista seuraavana päivänä. Lakanat pestään vähintään kuudessakympissä. Ovenkahvat ja muut kosketuspinnat (hanat jne.) pyyhitään kostealla. Leikkaa vielä kynnet lyhyiksi kaikilta ja ota pariksi viikoksi käyttöön kertakäyttökäsipyyhkeet kankaisten sijaan. Ja pyykkikorit kannattaa pestä tyhjiksi.
Tsemppiä!

Tätä ketjua avataan, jotta päästäisiin yökkäilemään. Laitanpa siis kuvia lutikasta ja kihomadoista. Silvuplee:

images

kihomat3.jpg

Alkoiko muillakin tuntua kutinaa?

Matkalukkuun ja vaatteisiin olivat kiivenneet piiloon. Viimeisenä yönä huomasin hotellissa, kun mies tuli konsertista ja kömpi sänkyyn. Tuntui et joku pisti käteen joka oli tyynyn alla. Laitoin lasit päähän ja nostin tyynyä... pari siellä kipitti kohti piiloa. En silloin vielä tienny mitä ne oli ja kun kotia päästiin, katoin seuraavana päivänä netistä. Hitto että meidän pitiki jättää laukut tuohon eteiseen ja olkkariin, eikä viety niitä parvekkeelle siksi yöksi. Olivat sitten lähteneet liikkeelle sinä yönä ja keriittiin niitä laukkuja vähän purkaakkin kaappeihin. Kotona huomattin niitä olevan jonkun kolmenviikon päästä, kun syyhyä oli jo hoidettu ja mulle tuli kohonneita paukamia. Kävin ympäristövirastossa kyselemässä, että mitäs pitäis tehdä ja sain sieltä ohjeen, ettei tarvi naapureille / isännöitsijälle kertoa, kun huomattiin ne niin äkkiä ja niitä ei kuulemma niin paljoa vielä, jotta meissä piisaa syömistä niille ihan riittävästi. Yläkerran naapurille olen sanonu, mutta ei sieltä oo kuulunu mitään, että olis sinne levinny. Ammattimyrkyttäjä on käyny 2 kertaa ja se sanoi, että luteet on nyt koko ajan lisääntyneet Suomessa. Lahdessakin oli käyny samalla viikolla myrkyttämässä koko kerrostaloa!!

Yhteistyössä