siis tällä palstalla kaikki on sitä mieeltä että miehen ei tartte siivoo yhtään,vaik on kotona yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karhumuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karhumuori

Vieras
uskomatonta, mutta tällänen johtopäätös täytyy vetää eilisistä vastauksista.

tilanne siis se että mies on joka arkipäivä lähes 7tuntia yksin, kun minä taas oon 7-8tuntia tekemäs hommia. mies ei kuitenkaan siivoa sillä aikaa mitään,eikä kyllä sen jälkeenkään,vaan homma jää mulle. suoraan sanottuna olen raivona tollasesta itsekkyyden määrästä!

Onko tosiaan noin? No joo, huomasin kerran että jos äiti on kotiäitinä, hän on sitä 24/7 eikä miehen tarvitse juuri autella.

Itse olen eri mieltä. Koti on yhteinen koti, eikä hotelli toiselle vanhemmalle.

No en tiedä mistä eilisestä ketjusta mahdat puhua, mutta tietenkään se ei ole ok että mies ei pidä huolta kotitöistä jos kerran on enemmän kotona ansiotöitä tekemättä.

Tarttee tehä hommia sen joka on kotona. Ei tarkota sitä että työssäkäyvä on hotellissa ja se kotona oleva duunissa 24/7. Koti on aina molempien vastuu vaikka se jakaantuu eritavoin riippuen onko jompikumpi kotona.

En ole nähnyt aiempaa ketjua, joten valaisisitko vähän. Miksi mies on päivät kotona, onko illat sitten töissä tai muualla? onko lapsia ja onko nämä sitten hoidossa tai koulussa? mitä mies tekee nuo päivät ja mikä on hänen selityksenä sille ettei siivoa?

Meillä ainaki mies siivoaa, pakkohan se on! ero tulis jos ei siivoais.. tosin itse siivoan melkein aina, ku ei se osaa siivota niin hyvin mitä minä.. pyyhkii sit vaan pölyjä:)

Mä ainakin ymmärsin jostakin eilisestä ketjusta, että useimmilla molemmat tekevät kotitöitä.Ja joku ainakin ihmetteli, että ihan oikeastiko on vielä nykyään koteja joissa mies ei tee kotitöitä.
Meillä molemmat käyvät töissä, mutta minä teen kaikki kotityöt yksin :(
Sinun tapauksesi on kyllä vielä pahempi! Jos jompikumpi on kotona, niin kyllä hänen pitää tehdä kotityöt tai ainakin suurin osa.

Mies ottaa naisen itselleen juuri sen takia että naiset ovat niin kovin näppäriä likkoja siivoilemaan ja tekemään ruokaa ja seksiäkin saattaa irrota joskus jos vain muistaa kehua kuinka hyvä talousihminen se pikkuvaimo oikein on.

Kyllä minä ainakin odotan, että mies tekee kotitöitä. Siitä on ollut puhetta, että mielestäni mies voisi tehdä enemmänkin. Imuroi lähes päivittäin,hoitaa tiskit ja pyyhkii keittiön pintoja. Voisi kuitenkin tehdä muutakin esim. osallistua pyykkihuoltoon, siivota vessan ja kyllä hieman odotin ikkunanpesuakin, mutta ei noita tee.

Minä olen lasten kanssa kotona, mutta ei mun mies oleta että teen kaiken. Hän tekee kaikkea pientä, kuten vie roskat, pyyhkii pöytiä, lakaisee muruset pöytien alta, petaa sängyt ym. Välillä imuroi, ja minä pesen lattiat. Hän sanoo, ettei pienen vauvan äidin tarvitse siivouksesta stressata.

no meillä se tekee joka ehtii ja jaksaa. koska mies töissä (ja tekee vielä usein pitkää päivää ja esim. nyt ollu 3 viikonloppuakin töissä) niin on luonnolista että kotityöt jää mulle. mua hävettäis silmät päästä jos olisin kotona tekemättä mitään hyödyllistä. ei tulisi mieleenkään oottaa että mies tulisi kotiin tekemään omaa osaansa. kun näkee miten väsynyt se on niin se olisi törkeetä.

Turhaan sä täällä siitä mussutat, puhu miehelles. Ja miks sen nyt pitäis muka kaikki kotityöt hoitaa, eiks 50-50 ois ok. Ei ihmekkään että suhtees on vähän karilla.

:laugh: Jos mä olen kotona ja mies paahtaa 12-16h työpäiviä, ni se on mulle itsestään selvyys että MÄ teen kotityöt, mutta jos MÄ olisin töissä ni olis se ihan takuu varma että äijä kotihommat tekis jos se olis kotona. Ja äijä on samaa mieltä.

:laugh: Jos mä olen kotona ja mies paahtaa 12-16h työpäiviä, ni se on mulle itsestään selvyys että MÄ teen kotityöt, mutta jos MÄ olisin töissä ni olis se ihan takuu varma että äijä kotihommat tekis jos se olis kotona. Ja äijä on samaa mieltä.

Sul on aika sekavat jutut. Siis tossa just kirjoitit: "Sais meillä hoitaa kaikki kotityöt kun nyt menee toisinpäin." Eli tarkoittaako tämä sitä, että haluaisit että ite tekisit 12-16h työpäiviä ja mies olis kotona?

Sul on aika sekavat jutut. Siis tossa just kirjoitit: "Sais meillä hoitaa kaikki kotityöt kun nyt menee toisinpäin." Eli tarkoittaako tämä sitä, että haluaisit että ite tekisit 12-16h työpäiviä ja mies olis kotona?

Kyllä, mä voisin mennä töihin vaikka vielä tänään jos töihin pääsisin ja tehdä pitkää päivää. Ei ole halua lusmuilla kotona. Sit jos molemmat on töissä ni siinä vaiheessa kotityöt on 50/50.

Niin juu, mitä sekavaa mun teksteissä nyt oli? :O

täh. no kyllhän kaikkien jotka asuvat niin pitää siivota. jos ei halua siivota voi asua hotellissa. ja maksaa siitä siivoamisesta.

ja mikään duuniasia tai harrastaminen tai kotoa pois oleminen ei vapauta kotitöistä, tietenkään. aikuinen ihminen järjestää asiansa nin, etä jos on tehnyt lapsia, on aikaa hoitaa heitä, jos asuu, niin siivoaaa ja la, jos syö, laittaa ruokaa. tai maksaa kaikesta markkinahinnan.

Yhteistyössä