Siis täh? Enkö mä saa opintotuen asumislisää kun asun lasteni kanssa?? :O

Alkuperäinen kirjoittaja John Makuupussi:
kelan mielestä en voi saada minkäänlaista asumislisää, koska meillä on omistusasunto :whistle: Vitsi, kun se on hieno laitos! :D

Eikös sitä korkoihin myönnetä ja yhtiövastikkeeseen? Ei ne nyt toisen lainoja ala makselee...

Ei ne nyt toisen lainoja ala makselee...[/quote]

Silloinhan kaikkien kandeis ostaa asunto ja alkaa työttömäks tai opiskelijaks. ja valtio sen ku maksais kaikkien asunnot

Joo, on mies. Tienaa about 1700e ja rapiat / kk, sitten se mun opintotuki 213e, siitä miinus vuokra himpun vajaa 500e ja päivähoitomaksut ja muut menot... No, toi laskuri näyttää että yleistä asumistukea tulee 0e |O

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Alkuperäinen kirjoittaja John Makuupussi:
kelan mielestä en voi saada minkäänlaista asumislisää, koska meillä on omistusasunto :whistle: Vitsi, kun se on hieno laitos! :D

Eikös sitä korkoihin myönnetä ja yhtiövastikkeeseen? Ei ne nyt toisen lainoja ala makselee...

Öööh.. ei mun lainoja kenenkään muun tarvi maksellakaan. Vai maksaako ne jonkun vuokria? ;) (joo, jossain tapauksissa..) Mutta pointti oli, että sain kieltävän vastauksen.

Onko sun miehen käteenjäävä osuus 1700?? Mun miehelle jää n. 1500? käteen, siitä menee asumiskuluja 1000?(!!!!) josta lopuista maksaa laskut. Itse saan minimiäitiyspäivärahaa (380?) ja esikoisesta hoitolisää 60?/kk, lisäksi lapsilisät. Ja näillä pärjätään, kun on pakko. Ja rehellisesti ei ees tiukkaa tee, kun säästöönkin vielä laitetaan reilu 100?/kk. Lapsille muutama kymppi ja meille kans...

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Joo, on mies. Tienaa about 1700e ja rapiat / kk, sitten se mun opintotuki 213e, siitä miinus vuokra himpun vajaa 500e ja päivähoitomaksut ja muut menot... No, toi laskuri näyttää että yleistä asumistukea tulee 0e |O

siinä on se tuloraja,oisko ollu justiinsa tuon 1700e kuussa..niin ei saa mitään :/

niinjuu ja laskeppa pelkän ukkos tulojen mukaan..

Alkuperäinen kirjoittaja canislupus:
Opintotukea ei katsota tuloksi asumistukeen.

Joo en mä laskenutkaan sitä. Tai siis en laittanut sitä siihen laskuriin tuloksi. Laitoin vaan sen 1700e.

Joku sanoi että vuokra on pieni... Kenties, mutta kun menee vuokra, hoitomaksut (suuruudesta en tiedä?), lainanlyhennys (no se on pieni, 150e, mutta kuitenkin), muut laskut, ruokakulut, bensa... Niin eipähän juhlita :/

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

siinä on se tuloraja,oisko ollu justiinsa tuon 1700e kuussa..niin ei saa mitään :/

niinjuu ja laskeppa pelkän ukkos tulojen mukaan..

Varmaan, meillä menee tietty jollain eurolla yli...

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Onko sun miehen käteenjäävä osuus 1700?? Mun miehelle jää n. 1500? käteen, siitä menee asumiskuluja 1000?(!!!!) josta lopuista maksaa laskut. Itse saan minimiäitiyspäivärahaa (380?) ja esikoisesta hoitolisää 60?/kk, lisäksi lapsilisät. Ja näillä pärjätään, kun on pakko. Ja rehellisesti ei ees tiukkaa tee, kun säästöönkin vielä laitetaan reilu 100?/kk. Lapsille muutama kymppi ja meille kans...

No meillä putoaa tulot, kun oon nyt minimillä (kotihoidontuki) minäkin, ja tulot kutistuu entisestään... Ei sovi unohtaa kouluhankintojakaan, kirjakulut yms.
Stressaa... mitenköhän sitä pärjää :(?

Yhteistyössä