Siis tää ei voi olla taas totta. Kefexin ja hiivatulehdus :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olin joulukuun lopussa pienessä leikkauksessa ja sain silloin kefexin antibiootin sitten kun crp oli koholla. No söin kuurin loppuun ja eiköhän tammikuun alussa tullu hiivatulehdus. Ja perään virtsatietulehdus. No eiköhän sama kefexin määrätty siihen ja taas hiivatulehdus alkoi jo kun paketista oli puolet syöty. Nyt tuli viime viikolla poskiontelotulehdus ja kefexin taas kehiin. Olis toki pitäny arvata että hiivatulehdus tulee. Mä olin sillä mielellä että ei voi kolmatta kertaa tulla.

Amorion, V-pen mega, Ditrim ja Zeclar oli mulla viime vuonna käytössä kun oli keuhkokuume, hampaissa joku tulehdus, keuhkoputkentulehdus.. mutta silloin ei tullu mitään. Ne oli toki alkuvuodesta viime vuonna.

Vtsit kun piti olla tyhmä ja luottaa siihen ettei enää tule

Kyllä se vaan niin on, että mikä tahansa antibioottikuuri altistaa hiivan liikakasvulle - taas yksi hyvä syy olla ainakin kinuamatta kuureja heppoisin perustein! Yksikin ab-kuuri voi pistää kropan normaalin bakteeriflooran pitkäksi aikaa matalaksi ja antaa hiivalle hyvät mahdollisuudet kukoistaa. Ensi kuurin yhteydessä muistat pyytää reseptin saman tien myös hiivalääkkeelle, jos kerran taipumusta tällaiseen on.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Kyllä se vaan niin on, että mikä tahansa antibioottikuuri altistaa hiivan liikakasvulle - taas yksi hyvä syy olla ainakin kinuamatta kuureja heppoisin perustein! Yksikin ab-kuuri voi pistää kropan normaalin bakteeriflooran pitkäksi aikaa matalaksi ja antaa hiivalle hyvät mahdollisuudet kukoistaa. Ensi kuurin yhteydessä muistat pyytää reseptin saman tien myös hiivalääkkeelle, jos kerran taipumusta tällaiseen on.

Superhiiva voi olla hieman hankalampi juttu kuin "resepti hiivalääkkeeseen".
Antibiootin vaihtaminen voi olla fiksumpaa.

Pyydät reseptin AINA antibioottikuurin yhteydessä myös hiivatulehduslääkkeseen flukonatsolitabletteihin. Jos yksi kuuri ei riitä niin iteroitu resepti, jolla saa useamman paketin. On reseptillä todella paljon halvempi kuin ilman ja tehoaa toisin kun voiteet!

mulla on myös taipumus saada antibiooteista hiiva, mutta itse olen käyttänyt ab-kuurin aikana maitohappobakteerikapseleita emättimeen eikä sitä hiivaa ole joka kerta tullutkaan. Kannattaa kokeilla.

Yhteistyössä